Producatorii farma sunt obligati sa faca publice sponsorizarile acordate medicilor
Data publicarii: 14-03-2014 | Finante-BanciProducatorii de medicamente vor declara sponsorizarile si orice alte cheltuieli suportate pentru medici sau asociatiile de pacienti, potrivit unei ordonante de urgenta publicate in februarie in Monitorul Oficial. Si beneficiarii acestor sponsorizari (medicii, asistentii etc.) au de asemenea obligatia de a face publice aceste date, ce vor fi afisate pe site-ul Agentiei Nationale a Medicamentului (pentru medicamente), Ministerului Sanatatii (pentru dispozitive medicale si materiale sanitare), dar si pe site-urile companiilor.
Intrebat de ce Ministerul Sanatatii a luat aceasta decizie, Eugen Nicolaescu, fostul ministru, a raspuns ca pentru „a fi transparenti, in vazul lumii. Scade tentatia de a pune mana pe bani in mod necinstit“.
Sponsorizarile acordate de companiile farmaceutice medicilor romani sunt un subiect tabu, cu toate ca in alte state aceste informatii sunt publice. Spre exemplu, doar trei firme au anuntat numarul medicilor sponsorizati (GSK – 170 de medici pentru care a cheltuit 80.000 de euro in primele 11 luni din 2013, Johnson & Johnson – 60 de medici in prima jumatate a anului 2013, Terapia – nu sponsorizeaza medici pentru participarea la congrese). Intrebat cati medici merg la congrese internationale fiind sponsorizati de companii de medicamente, Eugen Nicolaescu a raspuns ca „probabil foarte multi, daca nu ma¬joritatea“.
Continuarea, in ZF.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer