Datele macro fata in fata cu economia reala. Ce spun antreprenorii?
Data publicarii: 18-03-2014 | Finante-BanciLuna ianuarie a adus vesti preponderent bune de la principalii indicatori macro, dupa cresterea economica surprinzatoare de 3,5% din 2013, dar mediul de afaceri nu a resimtit inca la nivelul afacerilor avantul economiei din statistici si nici populatia nu simte o imbunatatire a nivelului de trai.
Motoarele productiei industriale au con¬tinuat sa tureze peste asteptari in ianuarie, ex¬porturile sunt in ascensiune, iar inflatia atinge minim istoric dupa minim istoric.
Chiar si comertul cu amanuntul a adus semnale incurajatoare, in timp ce bugetul si contul curent al balantei de plati au fost pe excedent. De cealalta parte, constructiile se prabusesc, povara creditelor apasa inca greu pe umerii romanilor, insolventele raman la un nivel ridicat, iar antreprenorii asteapta in continuare initiative care sa incurajeze mediul de afaceri. Desi ceruta in repetate randuri de catre antreprenori, relaxarea fiscalitatii ramane incerta in 2014.
„Veniturile Meda si Vincon au fost in scadere in ianuarie cu 5%, si, respectiv 7% fata de ianuarie 2013. Cred ca situatia sociala a consumatorilor este mai rea decat anul trecut. Am cules informatii din 400 de magazine din toata tara, in care ne vindem produsele si am constatat ca vanzarile merg mai prost in general, nu doar la noi. Nu stiu de unde apare cresterea la nivel macro, la noi nu se vede“, spune Luchi Georgescu, antrepre¬noa¬rea care controleaza producatorul de me¬zeluri Meda si producatorul de vinuri Vincon.
SURSA: ZF
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online