Seful Volksbank: Suntem pe cale sa devenim o banca normala
Data publicarii: 19-03-2014 | Finante-BanciVolksbank, devenita a noua banca dupa active in 2013, isi va reduce si mai mult bilantul, estimand ca pana la sfarsitul acestei luni sa incheie o tranzactie de vanzare a unui pachet de credite neperformante de 490 mil. euro.
„In prezent, cifrele din bilant spun ca Volksbank Romania a incheiat anul 2013 cu pierderi de 103,6 mil. euro. Suntem in negocieri pentru vanzarea unui stoc de credite neperformante de 490 mil. euro si, daca tranzactia se va incheia, probabil ca pana la finele acestei luni pierderile bancii vor scadea cu 91,1 milioane de euro, de la 103,6 milioane de euro la 12,5 milioane de euro“, a declarat presedintele bancii, Benoit Catel. El nu a precizat valoarea tranzactiei si nici numele cumparatorilor.
Pierderile de 103,6 mil. euro sunt mai mici cu 38,5% fata de cele raportate in 2012. Veniturile bancii au scazut anul trecut cu 8%, la 120 mil. euro. In acelasi timp cheltuielile administrative generale au urcat cu 2,1%, la 68,5 mil. euro. In 2013, activele Volksbank au scazut cu 1,6 mld. euro, pana la 3,1 mld. euro. „In cursul anului trecut, banca a acordat credite de 144 mil. euro, cu 130% mai mult fata de 2012, din care 41 mil. euro catre persoane fizice si 102 mil. euro catre companii“, a spus Catel. El a precizat ca banca are o rata de acoperire cu provizioane a creditelor neperformante de 84%, peste media pietei, cifra care demonstreaza abordarea conservatoare. „In 2013, sumele recuperate de banca de la clienti au crescut cu 60%, totalizand 87 mil. euro“, a spus Catel.
Continuarea, in ZF.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online