Ce vor cei mai mari investitori romani de la Bursa
Data publicarii: 20-03-2014 | Finante-BanciInvestitia in actiuni devine esentiala pentru performanta fondurilor de pensii, dar acestea nu prea au ce cumpara de la Bursa de Valori Bucuresti, potrivit oficialilor Asociatiei Pesniilor Administrate Privat din Romania (APAPR).
„Oferte publice de actiuni si obligatiuni si accesul la clase alternative de investitii (real estate, private equity, etc.) vor fi esentiale in anii urmatori" pentru fondurile de pensii, ca si pentru dezvoltarea pietei, potrivit oficialilor Asociatiei Pesniilor Administrate Privat din Romania (APAPR).
Decocamdata, insa, oferta de la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) este inca saraca, fata de potentialul de investitii al fondurilor de pensii, in ciuda ofertelor publice initiale ale Romgaz (SNG) si Nuclearelectrica (SNN) de anul trecut.
Fondurile de pensii vor avea la dispozitie echivalentul a circa 500 de milioane de euro pentru noi oferte publice de actiuni sau obligatiuni in 2014 si 2015.
„Focusul ramane pe companiile romanesti, insa ofertele sunt rare la BVB" si, fara imbogatirea si diversificarea ofertei Bursei de la Bucuresti, fondurile de pensii vor fi nevoite sa se indrepte catre alte piete europene. Unele au si facut-o, asa cum se va vedea mai jos.
Fondurile de pensii au deja 2,8 miliarde de lei in actiuni si fonduri mutuale, fondurile cu contributie obligatorie avand peste 2,2 miliarde de lei direct plasate la Bursa si 425 de milioane de lei, prin fondurile deschise de investitii (mutuale).
Continuarea, pe Economica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online