ANPC vrea sa elimine comisionul de administrare din contractele de credit ale Raiffeisen Bank
Data publicarii: 26-03-2014 | Finante-BanciProtectia Consumatorilor a chemat in instanta Raiffeisen Bank pentru contractele in care banca percepe un comision de administrare al creditului, fie ca este de casa, fie ca este de nevoie personale.
ANPC a chemat in instanta opt banci dupa data de 1 octombrie 2013, dupa ce legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre consumatori si profesionisti a fost modificata. Noile prevederi spun ca o clauza dintr-un contract preformulat declarata ca fiind abuziva va fi eliminata din toate contractele profesionistului care a propus aceste contracte, la initiativa ANPC sau a unei asociatii de consumatori.
ECONOMICA.NET va prezinta, in serial, si clauzele pe care ANPC le considera abuzive in functie de banca. Dupa BCR, urmeaza o alta banca cu parinti austrieci: Raiffeisen Bank.
ANPC a trimis in instanta - dosarul 316/3/2014 de la Tribunalul Bucuresti - mai multe contracte ale Raiffeisen Bank,considerand ca banca a procedat gresit cand a cerut clientilor un comision de administrare a creditului. Prezent in mai multe tipuri de contracte, de nevoie personale sau cele imobiliare, comisionul de administrare al Raiffeisen Bank are un cuantum ce variaza intre 0,33 si 0,9% din soldul creditului.
Raiffeisen Bank a dovedit o inventivitate aparte in modul in care percepe acest comision. Daca in cazul creditelor de consum acesta este perceput in fiecare luna, in cazul creditelor ipotecare/imobiliare este perceput anual, la scadenta primei rate, desi se calculeaza lunar.
Continuarea, pe Economica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online