Top 10 produse romanesti vandute in strainatate in 2013, cel mai bun an pentru exporturi
Data publicarii: 31-03-2014 | Finante-BanciComponente auto, masinile, cablajele pentru masini si carburantii sunt cele mai cautate produse la export.
Componentele auto, inclusiv cele pentru autovehicule speciale, tractoare si basculante au reprezentat, anul trecut, principalul export al Romaniei, cu o valoare de 3,4 miliarde de euro, potrivit datelor de la Statistica. Romania are sute de fabrici si fabricute care produs piese auto pentru marile nume din domeniu, de la noi si din Vest.
La foarte mica distanta, 3,2 miliarde de euro, vin exporturile de autovehicule Dacia si Ford, iar pe locul trei gasim firele, cablurile si conductorii electrici izolati, cu 2,75 miliarde de euro.
Locul patru in topul exporturilor sunt produsele petroliere, in special carburanti, cu 2 miliarde de euro. Pe locul cinci gasim anvelopele, cu 1,15 miliarde de euro, pe sase scaunele si canapelele externsibile, cu 1,1 miliarde de euro.
Nou intrat in top este exportul de grau. In conditiile unui an agricol foarte bun, Romania a putut sa exporte 4,7 milioane de tone de grau, dintr-o productie totala de 7 milioane de tone, pentru 90 de milioane de euro. Locurile 8, 9, 10 sunt ocupate de medicamente, telefoane si pompe de aer sau vid.
Cei mai mari parteneri la export ai Romaniei sunt Germania, cu 9,2 miliarde de euro, Italia, cu 5,7 miliarde de euro si Franta, cu 3,35 miliarde de euro. Mari parteneri la export mai sunt Turcia si Ungaria.
Continuarea, pe Economica.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online