ANCOM: RCS&RDS, amenda de 10.000 lei, pentru ca nu si-a informat corect abonatii despre tarifele la SMS-uri scurte

Data publicarii: 19-05-2016 | Economie

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a sanctionat, recent, operatorul RCS&RDS cu amenda contraventionala de 10.000 de lei pentru ca nu si-a informat corect si complet abonatii despre tarifele aplicabile pentru transmiterea de SMS-uri catre un numar scurt, in cadrul unei campanii derulate impreuna cu un post de radio, potrivit unui comunicat de presa al autoritatii de reglementare, transmis joi AGERPRES.

ANCOM precizează, astfel, că, în luna mai, aplicat operatorului telecom amenda contravențională, în cuantum total de 10.000 de lei, întrucât nu și-a informat corect și complet abonații despre tarifele aplicabile pentru transmiterea de SMS-uri către numărul scurt intern 1872 în cadrul concursului 'Câștigă premii cu viteza 4G de la Digi Mobil și Pro FM!'. De asemenea, RCS&RDS a aplicat un tarif mai mare decât cel maxim reglementat pentru această categorie de numere.

Operatorul a fost obligat să restituie integral abonaților participanți la concurs diferența dintre costul suplimentar tarifat pentru transmiterea de SMS-uri către numărul scurt intern 1872 și tariful pe care ar fi trebuit să îl încaseze pentru prestarea acestor servicii conform reglementărilor ANCOM.

În acest context, arbitrul pieței telecom din România atenționează că prin transmiterea unor mesaje SMS/MMS către numere scurte de 3-5 cifre, utilizatorii de telefonie mobilă solicită sau se abonează la servicii de conținut cu valoare adăugată (premium), precum concursuri, jocuri, horoscop sau anumite aplicații pentru care sunt, de regulă, taxați suplimentar.

Pentru a evita taxarea nedorită, abuzul sau fraudele asociate accesării acestor servicii, ANCOM a impus o serie de obligații de informare a utilizatorilor, a căror nerespectare atrage aplicarea unor sancțiuni.

'Utilizatorii trebuie să primească informații clare despre tariful aplicabil și modalitatea de tarifare a mesajelor SMS/MMS către numere scurte de fiecare dată când le este comunicat numărul național scurt intern ori codul scurt aferent serviciului cu valoare adăugată (înainte de furnizarea serviciului), precum și la momentul inițierii serviciului și pe parcursul utilizării acestuia, prin intermediul unor mesaje care să includă informații despre: tariful aplicat, serviciul oferit și eventuala existență a unui tarif pentru mesajele de informare transmise utilizatorilor. De asemenea, detaliile privind consumul de servicii cu valoare adăugată (premium) oferite prin intermediul numerelor naționale scurte interne ori al codurilor scurte, inclusiv tariful aplicat pentru acestea, dacă este cazul, trebuie să se regăsească în factura detaliată emisă de furnizor la cererea abonatului', se notează în informarea ANCOM.

Autoritatea de reglementare menționează, totodată, că în situațiile în care trimiterea de SMS-uri/MMS-uri către un număr scurt reprezintă abonarea la un serviciu cu valoare adăugată pentru care utilizatorii urmează să primească SMS-uri/MMS-uri recurente, operatorii trebuie să informeze utilizatorii asupra faptului că taxarea ulterioară se va realiza fără a mai fi necesare alte acțiuni din partea utilizatorilor, dar și asupra frecvenței primirii mesajelor și asupra mecanismului de dezabonare.

În acest caz, utilizatorii vor primi mesaje de informare atât înainte de accesarea serviciului și în procesul de comandă, cât și pe întregul interval de timp în care serviciul cu valoare adăugată este activat. Pe de altă parte, pentru serviciile de tip abonament se va comunica perioada și valoarea abonamentului pentru perioada respectivă, iar din aceste informații ar trebui să rezulte valoarea abonamentului pe timp de o lună.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: