ANCOM: RCS&RDS, amenda de 10.000 lei, pentru ca nu si-a informat corect abonatii despre tarifele la SMS-uri scurte
Data publicarii: 19-05-2016 | EconomieAutoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a sanctionat, recent, operatorul RCS&RDS cu amenda contraventionala de 10.000 de lei pentru ca nu si-a informat corect si complet abonatii despre tarifele aplicabile pentru transmiterea de SMS-uri catre un numar scurt, in cadrul unei campanii derulate impreuna cu un post de radio, potrivit unui comunicat de presa al autoritatii de reglementare, transmis joi AGERPRES.
ANCOM precizează, astfel, că, în luna mai, aplicat operatorului telecom amenda contravențională, în cuantum total de 10.000 de lei, întrucât nu și-a informat corect și complet abonații despre tarifele aplicabile pentru transmiterea de SMS-uri către numărul scurt intern 1872 în cadrul concursului 'Câștigă premii cu viteza 4G de la Digi Mobil și Pro FM!'. De asemenea, RCS&RDS a aplicat un tarif mai mare decât cel maxim reglementat pentru această categorie de numere.
Operatorul a fost obligat să restituie integral abonaților participanți la concurs diferența dintre costul suplimentar tarifat pentru transmiterea de SMS-uri către numărul scurt intern 1872 și tariful pe care ar fi trebuit să îl încaseze pentru prestarea acestor servicii conform reglementărilor ANCOM.
În acest context, arbitrul pieței telecom din România atenționează că prin transmiterea unor mesaje SMS/MMS către numere scurte de 3-5 cifre, utilizatorii de telefonie mobilă solicită sau se abonează la servicii de conținut cu valoare adăugată (premium), precum concursuri, jocuri, horoscop sau anumite aplicații pentru care sunt, de regulă, taxați suplimentar.
Pentru a evita taxarea nedorită, abuzul sau fraudele asociate accesării acestor servicii, ANCOM a impus o serie de obligații de informare a utilizatorilor, a căror nerespectare atrage aplicarea unor sancțiuni.
'Utilizatorii trebuie să primească informații clare despre tariful aplicabil și modalitatea de tarifare a mesajelor SMS/MMS către numere scurte de fiecare dată când le este comunicat numărul național scurt intern ori codul scurt aferent serviciului cu valoare adăugată (înainte de furnizarea serviciului), precum și la momentul inițierii serviciului și pe parcursul utilizării acestuia, prin intermediul unor mesaje care să includă informații despre: tariful aplicat, serviciul oferit și eventuala existență a unui tarif pentru mesajele de informare transmise utilizatorilor. De asemenea, detaliile privind consumul de servicii cu valoare adăugată (premium) oferite prin intermediul numerelor naționale scurte interne ori al codurilor scurte, inclusiv tariful aplicat pentru acestea, dacă este cazul, trebuie să se regăsească în factura detaliată emisă de furnizor la cererea abonatului', se notează în informarea ANCOM.
Autoritatea de reglementare menționează, totodată, că în situațiile în care trimiterea de SMS-uri/MMS-uri către un număr scurt reprezintă abonarea la un serviciu cu valoare adăugată pentru care utilizatorii urmează să primească SMS-uri/MMS-uri recurente, operatorii trebuie să informeze utilizatorii asupra faptului că taxarea ulterioară se va realiza fără a mai fi necesare alte acțiuni din partea utilizatorilor, dar și asupra frecvenței primirii mesajelor și asupra mecanismului de dezabonare.
În acest caz, utilizatorii vor primi mesaje de informare atât înainte de accesarea serviciului și în procesul de comandă, cât și pe întregul interval de timp în care serviciul cu valoare adăugată este activat. Pe de altă parte, pentru serviciile de tip abonament se va comunica perioada și valoarea abonamentului pentru perioada respectivă, iar din aceste informații ar trebui să rezulte valoarea abonamentului pe timp de o lună.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare