Bulgaria va produce mai putin de 10.000 de tone de miere in 2017
Data publicarii: 13-09-2017 | EconomieProductia de miere a Bulgariei va scadea sub pragul de 10.000 de tone din acest an, din cauza unei situatii dezastruoase in zona de sud-vest a tarii, a declarat marti presedintele Uniunii apicultorilor bulgari, Mihail Mihailov, informeaza BTA.
Potrivit lui Mihailov, în mod normal, producția anuală de miere a Bulgariei se situează între 6.000 și 12.000 de tone, însă în acest an cel mai probabil va scădea sub pragul de 10.000 de tone. Aceasta după ce, în 2016, Bulgaria a produs o cantitate cuprinsă între 10.000 și 10.500 de tone de miere.
Președintele Uniunii apicultorilor bulgari este de părere că prețul de vânzare cu amănuntul al mierii este unul realist, dar nu și prețul de vânzare angro. Cel mai popular tip de miere polifloră poate fi cumpărat pentru 4 leva kilogramul angro (o leva bulgărească este cotată la 2,3509 lei) și cu 10 leva kilogramul în sistem de vânzare cu amănuntul. Mierea organică este puțin mai scumpă, 5-6 leva pentru un kilogram agro și 12 leva kilogramul în sistem de vânzare cu amănuntul. Mihail Mihailov este de părere că prețul angro al mierii trebuie să fie de cel puțin la 6 leva per kilogram pentru mierea convențională și până la 8 leva per kilogram pentru mierea organică, pentru că aceasta din urmă este supusă la numeroase restricții.
Statisticile oficiale arată că numărul apicultorilor din Bulgaria este de aproximativ 19.000, dar Mihailov a precizat că este vorba de un număr în scădere constantă, apicultura fiind deseori o afacere de familie care este transmisă din tată în fiu. Un număr de 2.000-3.000 de apicultori aplică anual la programul de susținere a fermierilor, o mică parte din cei 19.000 de apicultori, deoarece pot beneficia de programul de susținere apicultorii care sunt înregistrați ca producători agricoli liber profesioniști.
În acest an, apicultorii din Bulgaria au fost excluși de la schema de ajutor de minimis, în valoare de aproximativ șapte milioane de leva, dar beneficiază de un program național de sprijinire în valoare de șapte milioane de leva pe an și aproximativ 20-21 milioane leva pentru o perioadă de trei ani.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online