Eduard Dumitrascu (ARSCM): Capitala este pe cale sa devina un oras inteligent

Data publicarii: 24-09-2017 | Economie
  •  Print
  • Bookmark & Share

Capitala este pe cale sa devina un oras inteligent, la nivelul proiectelor "miscandu-se deja cateva lucruri" in zona mobilitatii, cum ar fi cel al sistemului de monitorizare si control al traficului sau cel privind cardul unic de transport CFR - RATB - Metrorex, care vor fi implementate pana la finalul anului, a declarat, sambata, presedintele Asociatiei Romane pentru Smart City si Mobilitate (ARSCM), Eduard Dumitrascu, la evenimentul de lansare a Caravanei Smart City.

"În București se întâmplă câteva lucruri îmbucurătoare. În primul rând, la nivelul Primăriei Capitalei în sfârșit avem și noi un city manager în persoana lui Sorin Chiriță, un om care știe ce înseamnă accesarea fondurilor europene, care știe ce înseamnă implementarea acestor programe. Este incredibil, dar a trebuit să stăm aproape 28 de ani ca să avem un administrator public al Capitalei. Trebuie să înțelegem că primarul are un set de responsabilități, iar city managerul, administratorul public are cu totul alte responsabilități. Ei bine, de 3-4 luni, avem și noi un administrator public. Ăsta era primul lucru pe care trebuia să îl facem!", a spus Dumitrașcu, în marja evenimentului de lansare a Caravanei Smart City.

Potrivit acestuia, și la nivelul proiectelor "se mișcă deja câteva lucruri" în zona mobilității.

"La nivelul proiectelor, se mișcă deja câteva lucruri, dar este foarte complicat, pentru că tot ce faci în București trebuie să faci la o scară foarte mare, ca să aibă un impact. Se întâmplă câteva lucruri în zona mobilității și știu că toată lumea este atentă la partea de trafic. Există deja acest centru de monitorizare (a traficului — n. r.) care a fost mutat la Primăria Capitalei. În fiecare săptămână apar noi intersecții în sistemul de monitorizare, astfel încât, din ce am înțeles de la autoritățile centrale din București, la finalul anului cele mai importante intersecții din București vor fi prinse în acest sistem. Asta va însemna o gestiune mai bună a traficului, asta va însemna un timp de staționare la semafor mai mic, va însemna senzori care vor avertiza cu privire la fluxul traficului pe anumite sensuri și schimbarea timpilor de semaforizare", a detaliat Dumitrașcu.

Un alt proiect este cel al sistemului park&ride care se dorește să fie implementat în București.

"Se vorbește foarte mult în ultima vreme despre sistemul park&ride, pentru că noi, în București, teoretic suntem aproape două milioane, dar, practic, avem șase milioane de curse zilnice, incluzând transportul public și transportul privat. Deci, sunt șase milioane de curse, la o populație de două milioane de locuitori, dar, dacă luăm și fluența și influența Ilfovului, vom vedea că lucrurile se schimbă. Bucureștiul, ca moștenire urbanistică, nu stă foarte bine, pentru că străzile au o anumită confluență care nu poate fi schimbată — este foarte dificil de schimbat în sensul ăsta—, tocmai de aceea sistemul de park&ride trebuie să vină în ajutorul cetățenilor din Ilfov să aibă unde să își lase mașina, iar sistemul public de transport să fie optimizat. Cu alte cuvinte, dacă locuiești la 20-30 de kilometri, ai lăsat mașina undeva în proximitatea intrării în București. Dar trebuie să ai acolo fie o stație de metrou, fie o stație RATB, nu să mergi 200 — 300 de metri pe jos", a explicat el.

În plus, până la sfârșitul anului, va exista cartela unică pentru călătoria cu mijloacele de transport ale RATB, cu metroul și cu trenul, spune șeful ARSCM.

"Până la finalul anului, pentru că și noi am militat foarte mult la nivelul primăriei — vom avea în sfârșit o cartelă unică. Suntem singura capitală din Europa unde avem nevoie de o cartelă să mergem cu RATB, de alta să mergem cu metroul și de un alt bilet pentru tren. Asta înseamnă până la urmă această ușurință la care făceam referire mai devreme. Și acest lucru se va rezolva până la finalul anului. Eu sunt convins că sunt multe proiecte în curs, sunt optimist, vedem ce se va întâmpla în perioada următoare", a adăugat Eduard Dumitrașcu.

Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate (ARSCM) a lansat, sâmbătă, Caravana Smart City, care timp de un an va avea 12 opriri în tot atâtea regiuni din țară, într-o încercare de promovare și educare asupra conceptelor de oraș și comunitate inteligentă.

Caravana Smart City România este un program complet de prezentare și vânzare a produselor Smart City direct către beneficiarii acestor servicii — administrația centrală și locală. Comunitatea vizată este formată din cetățeni, companii și instituții publice implicate activ în dezvoltarea orașelor și preocupate de oferirea continuă a celor mai bune servicii și soluții pentru locuitorii centrelor urbane.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: