Burcea (ANAT): Situatia creata Omnia a aratat necesitatea reglementarilor referitoare la garantarea pachetelor turistice

Data publicarii: 19-10-2017 | Economie

Situatia creata in piata de Omnia Turism a aratat cat de necesara este aparitia reglementarilor referitoare la garantarea pachetelor turistice care sa previna cazurile de pagubire a turistilor si a agentiilor de turism partenere, apreciaza Alin Burcea, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

Conform unui comunicat al ANAT, remis miercuri AGERPRES, reprezentanții industriei își reafirmă dorința ca Ministerul Turismului să finalizeze cât mai repede normele metodologice ale actului normativ privind garantarea pachetelor turistice aprobat la finalul lunii august, norme care ar fi trebuit să apară pe 16 octombrie.

"Situația creată în piață de Omnia Turism a arătat cât de necesară este apariția reglementărilor referitoare la garantarea pachetelor turistice care să prevină cazurile de păgubire a turiștilor și a agențiilor de turism partenere care întotdeauna au efecte negative asupra activității operatorilor cu un comportament corect în piață. De ani de zile ANAT solicită insistent apariția unui mecanism eficient de garantare și a avansat autorităților propuneri în acest sens. Cerem, din nou, ca legislația să fie actualizată cât mai curând", a precizat Alin Burcea.

Asociația Națională a Agențiilor de Turism a găsit soluții, în ultimele două zile, pentru ca 86 de clienți ai Omnia Turism aflați în Egipt și Thailanda în momentul decesului proprietarului George Negru să își continue vacanța până la finalul acesteia.

În cazul a 39 de turiști aflați în Egipt s-a stabilit ca fiecare să achite cazarea neplătită de Omnia Turism partenerului local, la un tarif cu mult mai mic decât cel din pachetul turistic, în urma negocierilor purtate de conducerea ANAT cu firma din Egipt și astfel ei să își continue vacanța.

Pentru 47 de turiști aflați în Thailanda ANAT suportă costurile transferului Phuket-Singapore, neplătit de Omnia Turism înainte de începerea programului turistic, de unde aceștia se vor întoarce în România, la finalul vacanței.

Turiștii care nu mai pleacă în vacanțele plătite deja sunt îndrumați să depună dosarul de despăgubire la societatea de asigurări cu care avea contract agenția, și anume Omniasig.

Dosarul trebuie să conțină corespondența purtată cu agenția din care reiese că nu se efectuează vacanța, contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, copii ale documentelor de plată a vacanței.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: