Burcea (ANAT): Situatia creata Omnia a aratat necesitatea reglementarilor referitoare la garantarea pachetelor turistice
Data publicarii: Astazi, 19-10-2017 | EconomieSituatia creata in piata de Omnia Turism a aratat cat de necesara este aparitia reglementarilor referitoare la garantarea pachetelor turistice care sa previna cazurile de pagubire a turistilor si a agentiilor de turism partenere, apreciaza Alin Burcea, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Conform unui comunicat al ANAT, remis miercuri AGERPRES, reprezentanții industriei își reafirmă dorința ca Ministerul Turismului să finalizeze cât mai repede normele metodologice ale actului normativ privind garantarea pachetelor turistice aprobat la finalul lunii august, norme care ar fi trebuit să apară pe 16 octombrie.
"Situația creată în piață de Omnia Turism a arătat cât de necesară este apariția reglementărilor referitoare la garantarea pachetelor turistice care să prevină cazurile de păgubire a turiștilor și a agențiilor de turism partenere care întotdeauna au efecte negative asupra activității operatorilor cu un comportament corect în piață. De ani de zile ANAT solicită insistent apariția unui mecanism eficient de garantare și a avansat autorităților propuneri în acest sens. Cerem, din nou, ca legislația să fie actualizată cât mai curând", a precizat Alin Burcea.
Asociația Națională a Agențiilor de Turism a găsit soluții, în ultimele două zile, pentru ca 86 de clienți ai Omnia Turism aflați în Egipt și Thailanda în momentul decesului proprietarului George Negru să își continue vacanța până la finalul acesteia.
În cazul a 39 de turiști aflați în Egipt s-a stabilit ca fiecare să achite cazarea neplătită de Omnia Turism partenerului local, la un tarif cu mult mai mic decât cel din pachetul turistic, în urma negocierilor purtate de conducerea ANAT cu firma din Egipt și astfel ei să își continue vacanța.
Pentru 47 de turiști aflați în Thailanda ANAT suportă costurile transferului Phuket-Singapore, neplătit de Omnia Turism înainte de începerea programului turistic, de unde aceștia se vor întoarce în România, la finalul vacanței.
Turiștii care nu mai pleacă în vacanțele plătite deja sunt îndrumați să depună dosarul de despăgubire la societatea de asigurări cu care avea contract agenția, și anume Omniasig.
Dosarul trebuie să conțină corespondența purtată cu agenția din care reiese că nu se efectuează vacanța, contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice, copii ale documentelor de plată a vacanței.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer