Bode (PNL): Pe vremea lui Carol al II-lea, un tren de marfa facea 4 zile de la Curtici la Constanta, astazi face 7 zile
Data publicarii: Astazi, 19-10-2017 | EconomieEconomia Romaniei pierde zeci si sute de milioane de euro din cauza infrastructurii feroviare, in conditiile in care un tren de marfa parcurge distanta dintre Curtici si Constanta in sapte zile, cu trei mai multe decat pe vremea lui Carol al II-lea, a declarat, miercuri, Lucian Bode, deputat PNL si presedintele Comisiei de transporturi si infrastructura din Camera Deputatilor, in cadrul unei dezbateri pe teme de profil.
"Pe vremea lui Carol al II-lea (rege al României în perioada 1930-1940 — n.r.), un tren de marfă făcea patru zile de la Curtici la Constanța, azi face șapte zile. Nicăieri în lumea asta vaporul nu așteaptă trenul, doar în România, ceea ce înseamnă zeci, sute de milioane de euro pierdute de operatorii economici", a susținut deputatul.
El a precizat că viteza medie a unui tren de călători în România este de 35 de kilometri pe oră, în timp ce viteza medie a unui tren de marfă este de 16 kilometri pe oră.
"Noi ne chinuim să construim o cale ferată de mare viteză Curtici-Constanța, unde trenurile să atingă 160 de kilometri la oră, în timp ce, în alte țări, TGV-ul din Franța atingea acum 36 de ani, în 1981, viteza de 260 de kilometri pe oră, iar recordul a fost doborât la 515 kilometri pe oră", a mai arătat Bode.
Potrivit acestuia, CFR Infrastructură a pierdut la rectificare aproape 70 de milioane de euro pentru că nu a fost în stare să facă investițiile asumate prin proiectul de buget.
"Este inadmisibil. Din păcate, astfel de situații sunt din păcate întâlnite foarte des în toate cele patru moduri de transport din România", a continuat Bode.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall