INTERVIU Theodoropoulos (Oracle): Organizatiile sunt paznicii datelor colectate de la clienti si trebuie sa le protejeze impotriva furtului

Data publicarii: 24-10-2017 | Economie
  •  Print
  • Bookmark & Share

Organizatiile sunt paznicii datelor colectate de la clienti si, ca atare, sunt responsabile pentru proiectarea si configurarea proceselor care protejeaza aceste informatii impotriva furtului sau utilizarii necorespunzatoare, a atras atentia, intr-un interviu acordat AGERPRES, Dimitris Theodoropoulos, lider de Securitate Regionala in cadrul Oracle, EECIS Region.

Sursa foto: Oracle

Afirmația vine în contextul în care, începând cu data de 25 mai 2018, toate țările din Uniunea Europeană vor trebui să aplice Regulamentul privind protecția datelor (GDPR), menit să protejeze datele cu caracter personal ale milioane de cetățeni. Orice abatere de la acest principiu va fi drastic sancționată cu penalități ce pot ajunge și la echivalentul a 4% din cifra globală a unei companii.

Ce trebuie să facă acest tip de organizații, cum trebuie să se pregătească pentru a respecta întru totul noile reglementări europene și cât de pregătită este România pentru implementarea GDPR, sunt câteva dintre temele la care s-a referit expertul Oracle.

AGERPRES: În luna mai a anului viitor, toate țările din Uniunea Europeană vor trebui să aplice Regulamentul privind protecția datelor (GDPR). Cum trebuie să se pregătească firmele pentru acest proces? Dimitris Theodoropoulos: Abordarea conformității cu GDPR necesită o strategie coordonată care implică diferite entități organizaționale, inclusiv juridice, resurse umane, marketing, securitate, IT și altele. Subiectul poate implica informații colectate de la diverse entități, adică angajați și clienți, precum și coordonarea comunicațiilor și tehnologiilor utilizate. Prin urmare, organizațiile ar trebui să dispună de o strategie și de un plan de acțiune clar pentru a răspunde cerințelor GDPR până la termenul stabilit la data de 25 mai 2018.

AGERPRES: Preconizați falimente din partea unui număr mai mare de companii, odată ce vor fi aplicabile acele penalități impuse prin noul Regulament? Dimitris Theodoropoulos: Neconformarea cu GDPR poate avea drept rezultat amenzi mari și acțiuni de reglementare sporite. Mai important, însă, încălcările semnificative pot afecta brandul, valoarea și reputația unei organizații. Protejarea brandului impune ca o organizație care colectează date cu caracter personal să poată dovedi că respectă în mod consecvent și, în mod cert, principiile GDPR privind confidențialitatea și securitatea.

AGERPRES: De ce stă protecția datelor în centrul discuțiilor despre GDPR? Dimitris Theodoropoulos: Comisia Europeană consideră organizațiile drept paznici ai datelor despre clienți și, ca atare, sunt responsabile pentru proiectarea și configurarea proceselor care protejează aceste informații împotriva furtului sau utilizării necorespunzătoare. Aceasta include criptarea datelor despre clienți pentru a reduce șansele de furt și a face acest lucru indispensabil doar în cazul în care acesta este vreodată compromis. Mai mult, scopul GDPR este de a proteja drepturile și libertățile persoanelor fizice. GDPR oferă persoanelor mai mult control asupra datelor lor personale, precum și garantarea liberei circulații a datelor în întreaga Europă.

AGERPRES: Considerați că România este pregătită pentru adoptarea acestui regulament? Dimitris Theodoropoulos: Din experiențele recente, se poate spune că piața românească se concentrează în mod semnificativ asupra temei. S-au organizat numeroase evenimente adresate atât companiilor de consultanță în afaceri, companiilor juridice și furnizorilor de software IT, s-au scris articole de informare în mass-media, sunt solicitări de informații de la clienți. Astfel, printr-o astfel de sinergie putem spune că piața românească este conștientă de reglementare. Putem vedea deja clienții făcând primii pași către GDPR, cum ar fi DPO (nominalizarea ofițerilor de protecție a datelor), stabilind o echipă de lucru intersectorială, începând călătoria necesară în guvernanța datelor.

În inițiativele în care am fost implicați până acum, am observat că serviciile financiare și telecomunicațiile sunt mai avansate și mai interesate, datorită maturității lor în ceea ce privește reglementările specifice, dar și datorită înțelegerii oportunității de afaceri pe care GDPR o aduce prin abordarea comună.

În rezumat, previzionăm că piața românească se va alinia cu predicția lui Gartner pentru pregătirea GDPR.

AGERPRES: Ce părere aveți despre tehnologia cloud și cum poate ajuta aceasta companiile să se dezvolte? Dimitris Theodoropoulos: În timp ce motivațiile lor variază, companiile de toate dimensiunile, industriile și geografiile se îndreaptă către serviciile cloud. Avantajele cheie ale cloud computing sunt: nu este nevoie de investiții inițiale imense (comparativ cu investițiile IT interne), costuri flexibile, scalabilitatea, fiabilitate ridicată, securitate ridicată și chiar și mai puțin impact asupra mediului.

Potrivit unui studiu recent realizat de Oracle, companiile deja și-au dat seama că utilizarea cloud-ului este un diferențiator competitiv clar. Proporția companiilor care au obținut recompensele legate de serviciile de infrastructură cloud a crescut semnificativ în ultimul trimestru, potrivit unui sondaj global realizat pe 1.610 de profesioniști IT. Aproape trei sferturi dintre respondenți (72%) consideră că Infrastructura ca serviciu (IaaS) facilitează inovarea în cadrul companiilor, cu o creștere de 10% față de ultimul trimestru.

Studiul a constatat, de asemenea, că 68% dintre companii cred că IaaS oferă performanțe operaționale excepționale din punct de vedere al vitezei și disponibilității, cu o creștere de 20% față de trimestrul anterior.

AGERPRES: Care este opinia dumneavoastră. în legătură cu conceptul Smart City? Dimitris Theodoropoulos: La nivel global, mai multe persoane locuiesc în zonele urbane decât în zonele rurale, 54% din populația lumii locuia în zonele urbane în 2014. Conform studiilor realizate, până în 2050, 66% din populația lumii se preconizează că va fi urbană. În multe cazuri, infrastructura urbană existentă a ajuns la sfârșitul vieții sale economice și necesită o modernizare sau înlocuire. Cu toate acestea, în alte țări, cum ar fi economiile în curs de dezvoltare, este nevoie urgentă de planificare pentru orașele verzi. Indiferent dacă e o economie matură sau emergentă, liderii orașelor se confruntă cu provocări legate de venituri, reduceri ale personalului și o așteptare sporită de la cetățeni pentru excelență în furnizarea de servicii.

În calitate de membru asociat al Consiliului Smart City, Oracle a dezvoltat o platformă Smart City. Modulele de gestionare a portofoliului de proiecte Oracle Smart City (PPM) oferă administratorilor orașului o infrastructură publică de livrare a proiectelor și o platformă de întreținere a facilităților.

Soluția Oracle Smart City este, de asemenea, disponibilă ca software ca serviciu (SaaS). Modelul SaaS este un model eficient din punct de vedere al costurilor, folosind avantajele tehnologiei cloud computing pentru a scala rapid soluția din oraș.

AGERPRES: Cum contribuie Oracle la dezvoltarea și implementarea acestui concept la nivel internațional? Dimitris Theodoropoulos: Un exemplu interesant care utilizează deja o soluție Oracle Smart City este Chicago Park District. Este organizația care administrează cele mai mari sisteme de parcuri municipale din SUA, în și în jurul orașului Chicago. CPD este responsabilă pentru mai mult de 3.200 de hectare de spațiu verde, inclusiv 580 de parcuri, 77 de piscine și 26 de mile de lac și plaje. Ori de câte ori este necesară o reparație sau un nou proiect într-unul dintre parcurile sau facilitățile sale, CPD este responsabil de elaborarea planului, alocarea bugetului și urmărirea finalizării proiectului.

Cu soluția Oracle, departamentele CDP 30 pot gestiona și distribui informații legate de spațiul verde, inclusiv date despre parcuri, bazine, lacuri și plaje, automatizarea mai multor procese redundante, manuale, se bazează pe procesele de procesare a foilor de calcul și gestionează proiectul lor anual de câte 400 de unități.

Obiectivul general al CDP este de a avea un parc bine iluminat, ușor de utilizat, în termen de 10 minute pentru fiecare locuitor.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: