Damen Shipyards va plati aproape 26 de milioane de dolari pentru santierul naval Mangalia
Data publicarii: 13-11-2017 | EconomieGrupul sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a semnat un acord cu Damen Shipyards privind vanzarea participatiei sale de 51% in subsidiara sa din Romania - santierul naval Mangalia (Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), pentru 29 de miliarde woni (25,87 milioane de dolari), informeaza publicatia Business Korea.
Șantierul naval Mangalia — Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) — este subsidiara din România a grupului sud-coreean.
Cel mai mare constructor de nave din Olanda — Damen Shipyards Group — speră să finalizeze tranzacția cu DSME până în 29 noiembrie.
Tranzacția va reduce povara financiară a DSME, cel mai mare producător de nave din lume în funcție de portofoliul de comenzi. În 2016, DSME a înregistrat pierderi nete de 2.700 miliarde woni, iar datoria sa era de 27 de ori mai mare față de capitalul său. Împreună cu rivalii săi sud-coreeni, Hyundai Heavy Industries și Samsung Heavy Industries, DSME a dominat timp de 10 ani piața mondială a construcțiilor de nave. În ultimii ani, însă, sectorul construcțiilor de nave a trecut printr-o perioadă dificilă din cauza supraofertei mondiale de vase și a competiției acerbe pe prețuri venită din China.
Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituită în ianuarie 1997 ca o societate mixtă româno-coreeană, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din acțiuni) aparținând Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. și 50,92 milioane dolari (49% din acțiuni) aparținând societății Șantierul Naval 2 Mai Mangalia.
În primii patru ani după achiziție, șantierul naval Mangalia era printre primele zece companii din România, înregistrând o creștere rapidă, dar după 2008 compania a avut de suferit de pe urma eroziunii capitalului, din cauza scăderii numărului de comenzi, a întârzierilor în producție și a pierderilor masive provocate de criza financiară globală, se arată în articolul apărut în Business Korea.
Damen Shipyards Group deține în România șantierul naval Galați.
Autoritățile de concurență din România au aprobat deja preconizata tranzacție. Mai mult, se desfășoară întâlniri constructive cu Guvernul român privind viitoare cooperare în Mangalia și dezvoltarea industriei navale românești, a informat Damen.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare