Ionita (CNAIR): Nu voi da drumul la un sector de autostrada, daca nu sunt convins ca toate elementele de calitate si siguranta sunt indeplinite
Data publicarii: 22-12-2017 | EconomieDirectorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Stefan Ionita, a dat asigurari, joi, ca în mandatul sau nu va inaugura niciun sector de autostrada daca nu va fi absolut convins ca toate elementele referitoare la calitate si la siguranta circulatiei nu sunt îndeplinite.
"Va asigur ca în mandatul meu nu voi da drumul la un sector de autostrada pâna nu sunt absolut convins ca toate elementele, ceea ce înseamna siguranta circulatiei, elemente de calitate, sunt îndeplinite. Daca cel mai mic detaliu nu este îndeplinit, nu vom receptiona acea autostrada. Principalul element care m-a ghidat pe mine în acest mandat a fost sa se respecte calitatea, sa nu mai avem autostrazi care sa cedeze dupa ce le dam în exploatare, sa ne asiguram, chiar daca, repet, asta pune în pericol receptionarea si nu îti asiguri un angajament, ai trasabilitate, un numar de kilometri. Calitatea este pe primul loc. Nu trebuie sa punem în detrimentul calitatii doar dorinta de a inaugura o autostrada", a spus Ionita, dupa un eveniment de premiere a câstigatorilor unui concurs de fotografii initiat de CNAIR.
Potrivit acestuia, atunci când specialistii CNAIR merg pe santiere si fac verificari, acestia gasesc aspecte care nu sunt în conformitate cu specificatiile tehnice ale proiectului, aceasta fiind principala problema pentru progresul fizic înregistrat pe unele santiere.
"Am constatat ca atunci când ne ducem în santier si facem aceste verificari, gasim anumite aspecte care nu sunt în conformitate cu specificatiile tehnice. Asta este principalul motiv legat de acest progres fizic scazut în acest an pentru unele sectoare", a mentionat seful CNAIR.
Un exemplu dat de Ionita a fost cel al lotului 3 al autostrazii Lugoj - Deva, unde s-a descoperit ca materialul din terasament nu este la standardul de calitate impus de CNAIR.
"Pe lotul 3 Lugoj - Deva am prelevat probe în ceea ce priveste materialul din terasament si am constatat ca nu reprezinta standardul de calitate pe care noi l-am impus. De asemenea, la fata locului prezenti, am constatat anumite degradari structurale pentru care antreprenorul nu prezinta solutii nici pâna în ziua de astazi. Ce este de facut? Fie întrerupem relatia contractuala, desi progresul fizic despre care vorbim acum - undeva la 80% - nu ar recomanda acest lucru, fie antreprenorul, în prima parte a anului 2018, vine cu o masura concreta. Si i-am sugerat acest lucru, aceasta metoda de management pe care am aplicat-o si la alte contracte. De exemplu Sebes - Turda lot 4 beneficiaza de extensie de 6 ani de garantie, Lugoj - Deva lot 2, care a fost receptionat, beneficiaza de o garantie de 4 ani suplimentara. Aplicam si genul acesta de management. Sigur, de dorit ar fi însa sa realizeze obiectivul în conditiile pe care noi le-am impus. Si catre acest antreprenor am venit cu o propunere, în sensul în care, având în vedere ca sunt numeroase probleme de calitate, constatate si vizibile, sa vina cu o propunere concreta în ceea ce priveste o garantie suplimentara pentru lucrarile deja executate, sa remedieze de urgenta zonele care sunt afectate. A venit managementul superior din tara de origine a acestui antreprenor, a fost prezent în santier, a vazut de ce natura sunt problemele", a explicat Stefan Ionita.
Acesta a subliniat ca problemele au aparut tocmai în zonele în care antreprenorul a schimbat solutiile din studiul de fezabilitate.
"De notat ca în zona unde avem probleme - tocmai pentru a distruge aceasta anatema în privinta documentatiei pe care CNAIR o pune la dispozitie, au avut probleme tocmai în zonele în care au schimbat solutiile. Cu alte cuvinte, studiul de fezabilitate pe care CNAIR îl pune la dispozitie operatorului economic este realizat si dimensionat de asa maniera încât rezolva problemele de natura tehnica, daca ar fi respectate. Acolo unde nu a respectat solutia din studiul de fezabilitate, unde el si-a realizat proiectul cum a vrut - noi i-am permis la faza de ofertare sa faca lucrul asta - tocmai acolo are probleme", a punctat Ionita.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei