FNGCIMM: Plafonul de garantii ce pot fi emise in cadrul programului 'Prima Casa' 2018 insumeaza doua miliarde de lei
Data publicarii: 12-01-2018 | EconomiePlafonul de garantii ce pot fi emise în cadrul programului "Prima Casa" 2018 însumeaza doua miliarde de lei, informeaza vineri Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM).
În calitatea sa de mandatar al statului român, prin Ministerul Finantelor Publice, Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii va demara în termenul legal procedura de evaluare anuala a modului de utilizare a plafoanelor de garantare de catre finantatorii participanti la programul "Prima Casa".
Etapa de pregatire a evaluarii anuale va începe dupa expirarea termenului de 15 zile de la data publicarii Hotarârii aprobate în sedinta de Guvern din data de 10 ianuarie 2018 în Monitorul Oficial, în care finantatorii participanti la programul "Prima Casa" sunt invitati sa depuna la FNGCIMM solicitarile lor de alocare de limite din plafonul total alocat pentru anul 2018, precum si raportarile necesare pentru efectuarea evaluarii anuale.
Distribuirea plafonului de doua miliarde lei si punerea limitelor aprobate la dispozitia finantatorilor va avea loc în cursul lunii februarie si se va realiza de FNGCIMM, cu acordul Ministerului Finantelor Publice.
Programul "Prima Casa" 2018 beneficiaza de o serie de optimizari cu impact pozitiv în distribuirea plafonului alocat, reflectate de criteriile ce urmeaza a fi aplicate în procesul de evaluare a activitatii desfasurate de finantatori pe parcursul anului 2017.
În acest an, în premiera în raport cu anii precedenti, în cadrul procedurii de evaluare anuala pe care FNGCIMM o va realiza în vederea formularii propunerii de distribuire între finantatorii participanti în programul "Prima Casa" a plafonului total alocat pentru anul 2018 vor fi aplicate criterii obiective de evaluare a activitatii finantatorilor din anul 2017.
Pe lânga criteriul principal al raportului dintre rezultatele obtinute în activitatea de creditare ipotecara a bancilor partenere în program si în activitatea specifica programului "Prima Casa" în anul 2017, vor fi avuti în vedere indicatorii care reflecta calitatea portofoliului de credite garantate în cadrul acestui program si calitatea documentatiei transmise spre analiza catre FNGCIMM în vederea acordarii garantiilor sau a promisiunilor de garantare.
"Programul 'Prima Casa' a dobândit notorietate de-a lungul celor opt ani de existenta, iar modificarile lansate odata cu aprobarea plafonului aferent anului 2018 reflecta preocuparea permanenta fata de cresterea gradului de obiectivitate si a calitatii proceselor, ce au ca impact imediat optimizarea demersurilor pentru beneficiari. Programul Prima Casa devine astfel o oportunitate de finantare a unei locuinte pentru beneficiarii cu optiuni limitate în piata creditelor ipotecare, o alternativa flexibila la produsele de creditare ipotecara aflate în portofoliile bancilor finantatoare", a precizat Alexandru Petrescu, director general al FNGCIMM.
Manifestând aceeasi consecventa pe linia conjugarii eforturilor institutionale în vederea debirocratizarii si flexibilizarii proceselor specifice programului ''Prima Casa", începând din acest an, FNGCIMM va prelua o serie de operatiuni ce intrau anterior în atributiile Ministerului Finantelor Publice - emiterea acordurilor pentru radierea ipotecilor si a interdictiilor de înstrainare si grevare în cazul respingerii cererilor de plata, ceea ce va contribui la îmbunatatirea întregului proces de finantare si garantare derulat de beneficiarii Programului.
Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii este o institutie financiara nebancara, cu capital de risc, înfiintata în scopul facilitarii accesului IMM-urilor la finantari, prin acordarea de garantii pentru instrumentele de finantare contractate de la banci comerciale sau din alte surse. Garantia FNGCIMM SA - IFN este de maximum 80% din valoarea împrumutului, fara a depasi suma de 2,5 milioane de euro/beneficiar, si se emite la solicitarea institutiilor finantatoare partenere, pentru finantari aprobate, pe baza analizei documentelor prezentate de catre finantator.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall