Asociatia Pro Infrastructura: Licitatiile pentru proiectarea si executia tronsoanelor 1, 3 si 4 ale Drumului Expres Craiova-Pitesti,foarte aproape de anulare

Data publicarii: 16-05-2018 | Economie
Licitatiile pentru proiectarea si executia tronsoanelor 3 si 4 ale Drumului Expres Craiova-Pitesti sunt foarte aproape de anulare, in urma hotararilor date de instantele de judecata si exista probabilitatea ca acest lucru sa se intample si in cazul tronsonului 1, afirma Asociatia Pro Infrastructura, intr-un comunicat postat pe propria pagina de Facebook.   http://   "Supunerea oarba in fata stapanilor politici, graba, lipsa de viziune si prostia 'responsabililor' CNAIR sunt cauzele blocarii, tergiversarii si, in final, anularii licitatiilor pentru 81,26 kilometri din cei 121 de kilometri (adica 67%) ai coridorului Craiova-Pitesti", se spune in comunicat. In cazul tronsoanelor 3 si 4, sustine Asociatia Pro Infrastructura, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-a grabit sa deschida ofertele depuse inainte sa fie solutionate toate contestatiile. Curtea de Apel Bucuresti a admis partial contestatia unui constructor, iar acum CNAIR se afla in imposibilitatea de a opera modificarile impuse de instanta. "Pentru tronsonul 1 avem o alta situatie care descrie perfect incompetenta oficialilor de la drumuri. Astfel, in graba de a-si multumi patronii politici, Stefan Ionita (fostul sef al CNAIR) a lansat in 2017 licitatia pentru primul segment al drumului expres pe o documentatie execrabila, plina de erori si de informatii contradictorii. Tot pe repede inainte, CNAIR a decis sa deschida ofertele fara a corecta toate aceste aspecte. Constructorii au interpretat respectivele neconcordante in moduri diferite, iar CNAIR a descalificat unele oferte si apoi, bineinteles, s-au depus contestatii. CNSC a admis actiunea asocierii Erbasu-Vahostav-Trameco si a spus negru pe alb ca este vina companiei de drumuri ca nu a fost capabila sa publice o documentatie coerenta, obligand-o sa opereze modificarile necesare", explica Asociatia Pro Infrastructura. Insa, potrivit sursei citate, in acest stadiu, dupa depunerea ofertelor, este imposibila modificarea diferitelor acte incriminate fara a distorsiona iremediabil rezultatul licitatiei. "Singura varianta ramasa in acest punct este una regretabila: anularea licitatiei. Cel mai probabil CNAIR nu isi va asuma acest esec si se va ascunde, asa cum o face si pentru tronsoanele 3 si 4, in spatele unor actiuni in instanta fara sorti de izbanda. Solicitam din nou oficialilor din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere sa dea dovada de responsabilitate, sa isi asume deciziile dure si nepopulare, dar necesare pentru binele proiectului, care in speta de fata sunt anularea licitatiei si relansarea acestui proiect la profil complet de autostrada, cu un studiu geotehnic serios si o documentatie care sa tina cont de realitatile actuale din teren", se mai spune in comunicatul asociatiei.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: