Chiritoiu: Actiunile concertate ale transportatorilor, precum un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenta Legii Concurentei

Data publicarii: 12-10-2018 | Economie
Fiecare companie de transport rutier trebuie sa isi stabileasca independent politica comerciala, iar intelegerile si/sau actiunile concertate, privind comportamentul pe piata, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenta Legii Concurentei, a declarat, pentru AGERPRES, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu. Potrivit acestuia, mentinerea criteriului privind vechimea pe traseu in cadrul licitatiilor creeaza un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea ruta si, in acelasi timp, inchide, practic, piata pentru alte companii care ofera conditii tehnice, de siguranta si de confort mai bune. "Noi am atras atentia Ministerului Transporturilor in mod constant si repetat asupra faptului ca mentinerea criteriului privind vechimea pe traseu creeaza un avantaj operatorului de transport ce a mai activat deja pe acea ruta. In acest fel, i se consolideaza pozitia/prezenta pe acel traseu si, in acelasi timp, se inchide, practic, piata pentru alte companii care ofera conditii tehnice, de siguranta si de confort mai bune. Noi am propus introducerea in reglementarile nationale a unor criterii obiective, cum ar fi inlocuirea criteriului vechimea pe traseu cu experienta in domeniul transportului rutier de persoane. In acest fel, se va crea o presiune mai mare asupra companiilor care concureaza pentru a obtine un traseu. In acelasi timp, atragem atentia Asociatiilor profesionale din domeniul transportului rutier ca fiecare companie trebuie sa isi stabileasca independent politica comerciala, iar intelegerile si/sau actiunile concertate privind comportamentul pe piata, cum ar fi un boicot al mai multor companii, pot intra sub incidenta Legii", a explicat seful autoritatii romane de concurenta. Federatia Operatorilor de Transport din Romania (FORT) a anuntat joi dimineata ca operatorii de transport judetean si interjudetean din toata tara au intrat in greva generala, solicitand retragerea unui proiect de ordin al ministrului de resort, prin care firmele care operau deja un anumit traseu nu mai au prioritate la noile licitatii. Ulterior, FORT a transmis, printr-un comunicat de presa, ca renunta la protest incepand cu ora 14:00, dupa ce reprezentantii Federatiei au fost invitati la o dezbatere pe acest subiect, care va avea loc saptamana viitoare in Comisia pentru transporturi din Camera Deputatilor. Pe de alta parte, Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) nu a participat la protest. Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a afirmat marti, la sedinta publica de dezbatere a proiectului de Ordin pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea si efectuarea transporturilor rutiere, ca exclusivitatea pe piata transportului interjudetean de persoane nu mai poate continua, iar nimeni nu poate contrazice ideea ca o concurenta libera, un liber acces la piata poate fi reglementat si prin aceea ca oricine oricand sa poata sa solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudetean. "Cred ca un lucru este clar: exclusivitatea nu mai poate continua. Nu inseamna ca situatia cea mai defavorabila companiilor al caror interes il inteleg, il respect, si ma refer aici la companiile care opereaza aceste servicii de transport interjudetean prin curse regulate, este legitima. Are legitimitatea sa pana la limita in care incalca alte reguli ale concurentei. Se poate si mai mult decat atat. In viziunea documentelor pe care le avem, cred ca cel putin din punct de vedere teoretic nimeni nu poate contrazice ideea ca o concurenta libera, un liber acces la piata poate fi reglementat si prin aceea ca oricine, oricand, sa poata sa solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudetean", le-a spus marti ministrul transportatorilor prezenti in sala. Potrivit lui Sova, in transportul rutier de persoane contra cost exista autorizate 3.618 companii. Aceste companii au licentiate in conformitate cu prevederile legale 27.820 de autovehicule. Dintre cele peste 3.600 de companii, un numar de 325 sunt autorizate in a efectua transport rutier interjudetean, acestea folosind un numar de 2.936 de autovehicule.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:

Banknews.ro foloseşte fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile cu cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

AM ÎNTELES

Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Politica de Confidențialitate | Politica de Cookie