Consiliul Concurentei: CFR Marfa risca falimentul, daca investigatia Comisiei Europene indica un ajutor de stat ilegal

Data publicarii: 18-10-2018 | Economie
CFR Marfa va pierde o cota importanta de piata si ar putea intra chiar in faliment, in cazul in care Comisia Europeana constata, in urma investigatiei pe care o deruleaza, ca operatorul feroviar a primit ajutor de stat ilegal, a declarat, miercuri, Vasile Seclaman, director al Directiei de Supraveghere Feroviara din cadrul Consiliului Concurentei. "Din informatiile pe care le am, daca este declarat ajutor de stat ilegal, CFR Marfa va fi nevoita sa returneze suma si acest lucru inseamna o anumita greutate in activitatea pe care o va avea de atunci incolo si poate duce chiar la pierderea unei cote importante de piata si, sa speram, ca nu la faliment. Aici depinde foarte mult de managementul care se va aplica in conditiile in care ajutorul de stat va fi declarat ilegal", a spus el, prezent la o conferinta pe teme de profil. Seclaman nu a putut da detalii despre suma pe care CFR Marfa va trebui sa o returneze, precizand ca de acest caz se ocupa Directia de ajutor de stat din cadrul Consiliului Concurentei. El a mai spus ca o eventuala decizie nefavorabila ii va avantaja pe competitorii CFR Marfa, care vor prelua o parte din cota de piata a companiei de stat. "Oricum va pierde din cota de piata pe care o are acum, de circa 36%, care se va duce catre ceilalti competitori. Pe piata sunt inregistrati 22 de operatori feroviari de marfa, din care au functionat in perioada 2016 - 2017 un numar de 17 companii. Cinci dintre acestea au cota de piata de peste 3%, iar principalul competitor al CFR Marfa este GFR, din grupul Grampet", a adaugat reprezentantul Consiliului. Comisia Europeana a lansat, la jumatatea lunii decembrie 2017, o investigatie aprofundata pentru a determina daca stingerea de catre statul roman a datoriilor operatorului de transport feroviar de marfa CFR Marfa si necolectarea datoriilor companiei i-au conferit acesteia un avantaj neloial, cu incalcarea normelor UE privind ajutoarele de stat. Intr-un interviu acordat AGERPRES in iunie, ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a afirmat ca, din informatiile sale, solutia va fi nefavorabila companiei feroviare romanesti. "Dupa semnalele pe care le am, mai degraba se indreapta catre o solutie defavorabila companiei CFR Marfa si eu fac toate eforturile sa fim pregatiti pentru ceea ce-i mai rau, adica o decizie nefavorabila, situatie in care va trebui, probabil, ca aceasta companie sa ia masuri in vederea returnarii contravalorii acelei tranzactii, ceea ce este imens, lucru care poata sa conduca la declararea insolventei sale. Nu-mi doresc ca in aceasta situatie partenerii lui CFR Marfa sa fie afectati - sau sa fie afectati cat mai putin cu putinta - si sigur cel mai important partener este CFR SA, de aceea am sustinut accelerarea procesului de executare si de recuperare a cat mai mult din creanta, pentru ca sa nu se petreaca un efect de domino si sa intre si CFR SA in deficit, in colaps", a subliniat Sova.

Sursa: Agerpress

Banknews.ro foloseşte fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile cu cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

AM ÎNTELES

Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Politica de Confidențialitate | Politica de Cookie