ARMO: Cumparaturile online de Black Friday, cu 30% mai mari decat in 2017; 26% au fost din mediul rural

Data publicarii: 21-11-2018 | Economie
Valoarea cumparaturilor online realizate de Black Friday a crescut cu 30% in comparatie cu anul 2017, iar 26% dintre comenzile plasate au fost din mediul rural, in crestere comparativ cu anul trecut, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO). Cele mai multe vanzari au fost realizate din categoriile de produse pentru casa si ingrijirea casei, electrocasnice mici, ingrijire personala, fashion, televizoare, telefoane, anvelope si jucarii. Anul acesta, modalitatile de livrare au fost diversificate, astfel peste 70% dintre cumparatori au optat pentru livrare prin curier si 30% in showroom sau oficii postale. Aproape 35% dintre cumparatori au platit cu cardul, procent in crestere comparativ cu anul trecut cand o treime dintre comenzile facute au fost achitate cu cardul. Peste 74% dintre romani au vizualizat si cumparat produsele de pe dispozitivele mobile. "Comertul online este pentru toata lumea. Ne dorim ca aceia din mediul rural, din orasele mici si persoane din zone defavorizate sa beneficieze de avantajele comertului online si anume de varietatea mare de produse, preturi si servicii mai bune, pe care le pot compara in mod transparent. Black Friday este cel mai asteptat moment pentru cumparaturi, un eveniment pentru care companiile au investit atat inainte, in timpul, cat si dupa, mobilizand forta de munca pe parcursul weekendului dar si pe parcursul noptii. Conform datelor noastre, luni, 19 octombrie, peste 50% dintre comenzi au fost livrate sau erau in curs de livrare. Valoarea medie a unei comenzi a variat intre 800 lei si 1.600 lei", a spus Florinel Chis, director executiv al ARMO si Chief Technology Advisor in cadrul European eCommerce and Omni-Channel Trade Association. Reprezentantii FashionUp spun ca au intuit ca oamenii vor folosi mobilul mai mult ca in orice alt Black Friday pentru a cauta cele mai bune dealuri si a face cumparaturi. Astfel, aproximativ 83% dintre vizitatorii site-ului au venit de pe mobil, in crestere cu 20% fata de anul trecut. In ceea ce priveste numarul tranzactiilor din mobil, acestea au avut o pondere de 75% comparativ cu 63% in 2017. 'La AVstore am inregistrat vanzari considerabil mai mari in acest an in comparatie cu luna noiembrie 2017, respectiv comenzi in valoare de 6,5 milioane de lei, o crestere de aproximativ 70% atat in numarul de vizitatori cat si in valoarea comenzilor. Am reusit acest lucru datorita extinderii portofoliului cu nume importante din industria Hi-Fi - NAIM, Monitor Audio, KEF sau Pro-Ject, datorita vanzarilor foarte bune inregistrate impreuna cu partenerii nostri traditionali, dar si ca urmare a cresterii notorietatii magazinului in lumea pasionatilor de muzica, filme si jocuri. In topul vanzarilor s-au aflat casti, boxe, amplificatoare integrate, boxe active, subwoofere si televizoare,' au spus reprezentantii AVstore. BestKids a respectat si anul acesta conceptul original de Black Friday si a pus in vanzare peste 10.000 de produse pentru copii cu pret redus, majoritatea modele de anul trecut, produse cu reclama TV care au putut fi achizitionate cu preturi de pana la 90% mai mici. Rata de conversie a fost cu 20% mai mare, inregistrand cu 25% mai multe produse vandute fata de anul trecut, semn ca oferta de produse a fost mai apreciata anul acesta. Traficul de pe dispozitivele mobile a fost de 77%, generand 63% din vanzari. F64 a inregistrat, anul acesta, cresterea numarului de comenzi cu 3% comparativ cu anul trecut, cand au fost 6.500 de comenzi. Dintre acestea, 19% au venit din partea clientilor noi, 51,5% au fost realizate de pe mobil iar 48,5% de pe calculator. Valoarea totala a cumparaturilor a fost de 8,9 milioane lei. 32% dintre clienti au preferat sa plateasca cumparaturile cu cardul, cu 5% mai multi comparativ cu anul trecut. Categoria cu cea mai mare crestere procentuala au avut-o camerele video de actiune, o crestere de 94,9%, aparate mirrorless cu 48% mai mult si accesoriile foto cu 39% mai mult comparativ cu anul trecut. Pentru depozituldecosmetice.ro cele mai vandute produse au fost din categoriile produse de ingrijire si parfumuri, acestea avand o crestere a  numarului de comenzi cu 50% comparativ cu anul trecut de Black Friday iar valoare media a comenzilor a crescut cu 25% fata de 2017. Conform ARMO, promotii de Black Friday au avut peste 5000 de magazine online.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:

Banknews.ro foloseşte fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile cu cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

AM ÎNTELES

Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Politica de Confidențialitate | Politica de Cookie