Dragos Anastasiu (ANAT): Daca lucrurile nu sunt asa cum trebuie sa fie in turism, de vina este industria, nu altcineva

Data publicarii: 06-12-2018 | Economie
Industria de turism este singurul vinovat de faptul ca nu ne atingem potentialul, dar avem nevoie de sprijinul autoritatilor pentru promovarea Romaniei, a declarat miercuri Dragos Anastasiu, vicepresedinte al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), intr-o conferinta de specialitate. "Spun de mult timp ca, daca lucrurile nu sunt asa cum trebuie sa fie in turismul romanesc, in principal ca nu ne atingem potentialul, de vina este industria si nimeni altcineva. Ne place foarte mult sa aratam cu degetele in stanga, in dreapta. Cred ca principala problema, in ultimii 25 de ani, a fost insasi industria. Industria turismului are nevoie de forta in mesaje, de unitate", a spus Dragos Anastasiu. Acesta a precizat ca exista multe state foarte dezvoltate din punct de vedere turistic, precum Germania si Austria, care nu au o lege a turismului, dar unde industria de profil este infloritoare. "Legea turismului este o chestiune care se dezbate de foarte multi ani, in nenumarate versiuni. Legea Turismului este un semnal simbolic mai degraba. Noi spunem ca, daca trebuie sa avem o astfel de lege, ea trebuie sa ne rezolve problemele pe care le avem zi de zi, real si la firul ierbii. Textul pe care il avem in prezent nu rezolva niciuna dintre problemele importante, plecand de la dezideratul initial, sa avem sub aceeasi umbrela toate reglementarile, trecand prin problema resursei umane si continuand cu partea de promovare", a precizat Dragos Anastasiu. Vicepresedintele ANAT considera ca Romania are un produs turistic pe care, insa, nu il promoveaza suficient. "Ne plangem de infrastructura, ne plangem ca ne place sa ne plangem. Problema nu este de infrastructura. Este vorba ca avem un produs - Delta Dunarii, Transilvania, Bucuresti, Sibiu, Dracula, pe care nu il promovam suficient. Imaginea Romaniei in Europa si in lume este mult sub realitatea pe care o avem aici, faptic. Nu suntem in stare sa transmitem in afara macar realitatea. Cheia este Organizatia de Management a Destinatiei", a spus Dragos Anastasiu. Conform acestuia, organizarea OMD-urilor, ca parteneriate publice private, ar putea fi implementata dupa modele existente deja in Europa, modele care sunt deja de succes. Cu toate acestea, in textul actual formulat de Ministerul Turismului, Anastasiu spune ca exista o singura definitie data OMD-ului local. "Acum, e bun si local. Nu avem nevoie de zonal, de national. Motorasul ar trebui sa fie la local. Numai ca asa cum este statutat OMD-ul local nu va functiona vreodata. Nu pleaca de la principiile de a aduna la aceeasi masa pe toti cei care sunt implicati in produsul turistic. Pleaca mai degraba de la lipsa de incredere. Statul voteaza 50%, la fel ca privatul. Iar daca primarul nu este de acord cu ce spune industria nu se intampla ceva", explica Dragos Anastasiu.

Sursa: Agerpress

Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG