Familiile din Romania, cheltuieli in crestere cu 6,4% pentru bunurile de larg consum in primele 9 luni

Data publicarii: 06-12-2018 | Economie
Familiile din Romania au cheltuit in primele 9 luni ale acestui an cu 6,4% mai multi bani pentru bunurile de larg consum comparativ cu perioada similara a anului trecut, majorarea preturilor fiind responsabila de cea mai mare parte din aceasta evolutie, potrivit unui comunicat al companiei de cercetare si analiza - GfK. "Conform Eurostat, inflatia pentru alimente a crescut cu 4% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Chiar si in acest context, volumele cumparate s-au majorat cu aproape 2%, insa romanii nu au mai migrat catre segmente superioare de pret, asa cum s-a intamplat anul trecut", se mentioneaza in comunicat. Conform documentului, formatele moderne de comert au reusit sa isi consolideze si mai mult pozitia dominanta pe piata si detin in prezent aproape 60% din totalul cumparaturilor destinate consumului casnic. Romanii au cumparat mai des din aceste canale si au cheltuit sume mai mari la un act de cumparare. Dintre canalele de comert modern, hipermarketurile raman in continuare destinatia principala pentru cumparaturile familiei, insa continua sa piarda teren in detrimentul celorlalte formate. Supermarketurile, in schimb, au cea mai dinamica crestere in cota de piata in perioada ianuarie-septembrie 2018. Frecventa de cumparare a crescut cel mai mult in acest tip de format de comert modern - cu 6% fata de perioada ianuarie-septembrie 2017. Magazinele de tip discount au avut a doua cea mai mare crestere a cotei de piata. In spatele acestei evolutii stau in principal sumele mai mari cheltuite la un act de cumparare. In medie, o familie lasa 42 de lei la o vizita in aceste formate. Si magazinele moderne de proximitate si-au consolidat pozitia pentru cumparaturile casnice. Aceste magazine au fost alese de aproape 4 din 10 familii pentru cumparaturile pentru acasa, cu 15% mai multe decat anul trecut. Cresterea numarului de cumparatori din aceste magazine vine si ca urmare a nivelului ridicat al expansiunii care a continuat si pe parcursul primelor 9 luni din acest an. Din perspectiva cumparaturilor pentru acasa, toate segmentele mari de produse de larg consum au inregistrat cresteri. In ceea ce priveste ponderea marcilor private in consum, ele au inregistrat o crestere usoara si au ajuns la 15%. Aceasta dupa ce in ultimii doi ani au fost mai degraba stagnante.

Sursa: Agerpress

Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG