Transportatorii se tem ca masurile din Pachetul de Mobilitate ii vor scoate de pe piata din Europa de Vest

Data publicarii: 12-01-2019 | Economie
Transportatorii rutieri din Romania se tem ca masurile din Pachetul de Mobilitate ii vor scoate de pe piata din Europa de Vest si ca masurile reprezinta o strategie de preluare a celor mai bune companii din tarile de Est, a afirmat, vineri, secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu, prezent la o actiune de protest in fata Reprezentantei Comisiei Europene de la Bucuresti. "E un dezastru (in cazul in care se voteaza asa cum s-a stabilit in Comisii n.r.), pot sa va spun. Practic, vom fi scosi de pe piata de transport din Europa de Vest. Acolo lucreaza peste 60.000 de camioane din Romania. Practic, este contributia adusa de transporturile rutiere la exporturile de servicii din Romania. Avem o contributie de peste 5 miliarde de euro anual. Nu zicem noi,ci BNR-ul, prin datele publicate pentru anul 2017. Practic, se depaseste exportul de servicii din telecom si alte servicii", a spus Radu Dinescu. El a declarat ca prin aceste masuri vor creste costurile de operare ale transportatorilor romani si, in plus, acestia vor fi obligati sa plateasca nu numai salariul minim orar din tarile in care vor lucra aceste firme cu soferii angajati, dar va trebui sa le plateasca si in statele respective. "Astazi platim valoarea minima a salariului orar din Franta cand un sofer roman merge in Franta, dar platim in Romania. In momentul in care vom plati acolo si pentru a opera eficient va trebui sa iti inregistrezi firma in Franta sau in Germania pentru ca, altfel, esti obligat sa vii cu camionul periodic acasa ca sa fii eficient, ceea ce practic iti anuleaza orice eficienta", a explicat Radu Dinescu. Reprezentantul UNTRR sustine ca la mijloc se afla o strategie prin care firmele din Europa de Est vor fi nevoite sa se mute in tari din Vest. "Prin aceasta masura, cred ca Europa de Vest gandeste o strategie extraordinara pentru ea prin preluarea celor mai bune companii din tarile de Est. Companii din Romania cu capital romanesc si subsidiarele multinationalelor vor pleca acolo, pentru ca de acolo obtin tarife mai bune. Se duc si isi angajeaza soferii acolo, pot sa opereze usor in Europa de Vest oriunde. Se duc si soferii si nevestele lor si familiile care vor furniza servicii in aceste tari cu populatie imbatranita. Practic, ne iau si cele mai bune business-uri si cei mai buni si cei mai activi oameni. Fac un import selectiv de forta de munca cu costuri zero fata de imigrantii pe care i-au acceptat acum cativa ani de zile", a sustinut Radu Dinescu. In ceea ce priveste actiunea de protest, acesta a declarat ca este una simbolica, in conditiile in care Reprezentanta din Romania a CE are un comportament similar cu cel al Comisiei de la Bruxelles. "Vrem sa depunem o hartie. Am mai incercat, am mai avut proteste aici. Depunem un protest si o scrisoare catre presedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker", a declarat Radu Dinescu. Reprezentantul UNTRR a afirmat ca pe 10 ianuarie cele trei dosare au fost prezentate la Bruxelles, in Comisia de Transport, in vederea adoptarii imbunatatirilor care se numesc compromisuri. Pentru dosarul care se refera la accesul la piata de transport marfa si la profesia de transportator au fost acceptate imbunatatiri, dar pentru celelalte doua dosare nu au fost acceptate. Potrivit lui Dinescu, in prezent exista o dezbatere cu privire la procedura ce va fi urmata pentru cele trei dosare. Acestea ar trebui sa fie prezentate in plenul Parlamentului European in saptamana 21-25 ianuarie. "Sunt voci care spun ca nu ar trebui sa mearga, pentru ca nu au fost aprobate compromisurile propuse si, fiind un pachet, nu ar trebui sa mearga niciunul. Altii spun ca va merge numai cel pentru care au fost aprobate compromisurile. In final, este foarte probabil sa mearga toate trei la vot, pentru ca pachetul contine opt acte normative, nu doar trei, si, inca o data, ele au fost aprobate in luna iulie cu majoritate de voturi", a mentionat Dinescu. Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) a organizat vineri, in intervalul orar 8:30 - 10:30, un protest in fata Reprezentantei Comisiei Europene de la Bucuresti pentru stoparea adoptarii Pachetului Mobilitate 1. Potrivit unui comunicat al UNTRR remis AGERPRES, acest protest, care a coincis cu vizita la Bucuresti a presedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, si a Colegiului Comisarilor, care vor participa la Ceremonia oficiala de lansare a Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene, a avut ca scop constientizarea factorilor politici decidenti de la Bucuresti si Bruxelles cu privire la pericolul pe care il reprezinta adoptarea acestui nou pachet de reglementari care va inchide piata transporturilor vest europeana pentru transportatorii rutieri din est, prin masuri vadit protectioniste, inadmisibile intr-o piata libera cum se autocaracterizeaza Uniunea Europeana, sustine UNTRR. De asemenea, joi, in fata Parlamentului European - Piata Luxemburg, a avut loc un alt protest fata de Pachetul Mobilitate 1, la care a participat si Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT), alaturi de celelalte organizatii patronale din Romania si nu numai. Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeana pe 31.05.2017 si cuprinde propuneri importante de modificare a legislatiei europene in domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege speciala pentru aplicarea Directivei detasarii nr. 71/1996 la transporturile rutiere; propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere si de odihna ai soferilor profesionisti; propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie si a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piata de transport rutier de marfa. Dupa aprobarea pozitiei Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra in procedura de trialog pentru armonizarea pozitiilor celor 3 institutii europene - Parlamentul European, Comisia Europeana si Consiliul de Transport UE in vederea aprobarii textului final.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:

Banknews.ro foloseşte fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile cu cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

AM ÎNTELES

Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Politica de Confidențialitate | Politica de Cookie