ANCOM a primit si solutionat 3.611 de reclamatii, in 2018; cele mai multe au vizat serviciile de comunicatii electronice

Data publicarii: 12-02-2019 | Economie
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit si solutionat, anul trecut, 3.611 de reclamatii din partea utilizatorilor de comunicatii electronice si servicii postale din Romania, majoritatea dintre acestea (87%) vizand serviciile de comunicatii electronice, potrivit unui comunicat de presa al institutiei, transmis luni AGERPRES. Datele centralizate de catre arbitrul pietei telecom releva faptul ca, in 2018, principalele nemultumiri reclamate s-au axat pe relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice. Astfel, utilizatorii au semnalat probleme privind incetarea contractelor (17% din reclamatiile referitoare la serviciile de comunicatii electronice), facturarea acestor servicii (12%), nerespectarea contractelor de catre furnizori (11%) si derularea contractelor la distanta (9%). De asemenea, peste 21% dintre petitiile trimise la ANCOM au vizat probleme intalnite in procesul de portare a numerelor de telefon, in timp ce reclamatiile privind serviciul de roaming (in special conditiile de utilizare a serviciilor de roaming in Spatiul Economic European - Roam like at home) au reprezentat 14% din total. Reclamatiile formulate de catre utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone Romania in proportie de 24%, Telekom Romania Mobile Communications (20%), Telekom Romania Communications si Orange Romania (cate 15%), si RCS&RDS (12%). In ceea ce priveste servicii postale, statistica Autoritatii de reglementare releva faptul ca, anul trecut, plangerile au reprezentat 8% din totalul reclamatiilor, in scadere 14 puncte procentuale fata de anul precedent. In acest sens, problemele semnalate de catre utilizatorii serviciilor postale au fost legate de termenul de livrare a trimiterilor postale (22% din totalul reclamatiilor), nelivrarea trimiterilor postale (19%), deteriorarea trimiterilor postale (17%) si pierderea sau furtul acestora (15%). Cei mai reclamati furnizori de servicii postale au fost: Urgent Cargus (36% din total), Fan Courier (15%), Compania Nationala "Posta Romana" (13%) si Dynamic Parcel Distribution (12%). La nivel general, din totalul petitiilor primite pe adresa ANCOM in 2018, un procentaj de 5% a vizat aspecte referitoare la echipamente radio, regimul retelelor de infrastructura sau procedura de alocare a frecventelor pentru emisiile radio. ANCOM poate interveni direct in situatiile in care furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune incalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respecta legislatia din acest domeniu), nu respecta reglementarile legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informatii in contracte sau nu respecta conditiile de incheiere a contractelor la distanta. Reclamatiile privind nerespectarea sau neexecutarea contractelor de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice pot fi adresate de catre utilizatorii persoane fizice Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), iar persoanele juridice aflate in aceasta situatie se pot adresa instantei de judecata competente. In ceea ce priveste serviciile postale, in cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenta legala de a sanctiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/ Conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale. In caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau partiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu primit un raspuns de la furnizor in maxim 3 luni sau sunt nemultumiti de raspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada indeplinirii procedurii reclamatiei prealabile. Arbitrul pietei telecom nu poate, insa, stabili cuantumul despagubirilor si nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competente revenind instantelor de judecata.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:

Banknews.ro foloseşte fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe site-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile cu cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe site-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie.

AM ÎNTELES

Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Politica de Confidențialitate | Politica de Cookie