Aproape 21.000 de vizitatori si 133 de expozanti, la expozitia internationala GastroPan 2019

Data publicarii: 09-04-2019 | Economie
Portii mai mici, dar cu valoare adaugata mai mare, brutarii cu optiune de servire a mesei, hoteluri cu produse de patiserie proaspat coapte, inghetata artizanala preparata in fata clientului, torturi fara zahar, paine fara gluten sau deserturi fara lactoza sunt doar cateva dintre tendintele prezentate anul acesta la expozitia internationala GastroPan, eveniment generator de trenduri in panificatie, cofetarie si HoReCa. Aradul a gazduit, in perioada 28-30 martie 2019, editia a XI-a a expozitiei GastroPan, care a reunit aproape 21.000 de antreprenori, specialisti, furnizori din industrie de profil. In cele patru sali expozitionale totalizand 7.200 metri patrati, 133 de furnizori de talie mondiala si-au prezentat inovatiile tehnologice, echipamentele, ingredientele, ustensilele, solutiile si ideile de afaceri. Circa 40% dintre expozanti au sosit din 22 de tari cu traditie in domeniul panificatiei, cofetariei si gastronomiei, atrasi de potentialul pietei romanesti, in care activeaza peste 20.000 de firme. In cifre, GastroPan 2019 a insemnat 20.926 de vizitatori, 92% dintre ei activand intr-o companie cu profil panificatie-cofetarie-HoReCa, 16 puncte in care s-au desfasurat permanent diverse demonstratii si ateliere practice si 108 brutari, cofetari si bucatari din toata tara care s-au intrecut la concursurile GastroPan. Comparativ cu anii anterior, la standurile expozantilor GastroPan 2019 s-a observat o crestere in privinta calitatii produselor si serviciilor din domeniu. " Producatorii urmaresc sa asigure valoarea nutritionala, gustul si prospetimea produselor, iar, in ceea ce priveste tehnologia, tendinta este digitalizarea si automatizarea productiei, pentru a substitui deficitul de forta de munca. Latura comerciala a acestor afaceri cunoaste o imbunatatire continua, observandu-se accentul mare pe care operatorii il aloca interactiunii directe cu consumatorii. La fel de cautate au fost tehnologiile compacte si multifunctionale, dar si echipamentele cu un design modern, care pot fi incluse in mobilierul locatiilor, deservind astfel tendinta de productie la vederea consumatorilor", spun organizatorii evenimentului. Una dintre tendintele care au caracterizat GastroPan 2019 a fost cea de orientare a populatiei catre o alimentatie sanatoasa. Scaderea consumului, dar si influentele internationale determina brutariile, cofetariile si restaurantele romanesti sa isi adapteze produsele si serviciile la nevoile consumatorului modern. Gelateria este un domeniu in plina dezvoltare in Romania, iar producatorii de echipamente si ingrediente sprijina producatorii de pe acest segment. Prepararea inghetatei artizanale se desfasoara la doi metri de vitrina din care serveste inghetata - vitrina care la randul ei poate avea in dotare chiar si cuve transparente. Gusturile disponibile sunt infinite, furnizorii oferind producatorilor posibilitatea de a introduce elemente surpriza in retete pentru un plus de originalitate. "Mai putin inseamna mai mult" - asta ar fi deviza pe care o urmeaza industria alimentara, in conditiile declinului demografic si atentiei sporite alocate de consumatori alimentatiei sanatoase. Desi din punct de vedere cantitativ consumul scade, valoarea adaugata creste, iar producatorii sunt atenti la acest trend. Pretul a fost depasit demult in topul factorilor care dicteaza decizia de cumparare in randul clientilor cele care conteaza fiind calitatea materiilor prime si modul de procesare. Datorita nevoilor speciale ale pietei, nisa produselor fara gluten, lactoza sau zahar cunoaste o dezvoltare accelerata si un potential pe masura, afirma organizatorii expozitiei. In plus, dispare granita dintre un magazin de paine si un restaurant. Astfel, in ultimii ani brutariile si cofetariile au investit masiv in dezvoltarea punctelor comerciale proprii, luand nastere asa-numitele locatii hibride. Clientii s-au obisnuit cu ideea ca, odata cu achizitia painii de la magazinul preferat, sa petreaca timp de calitate savurand o cafea, o gustare sau o prajitura intr-o atmosfera prietenoasa. La randul lor, hotelurile si restaurantele au inceput sa produca in bucatariile proprii anumite deserturi, astfel incat oaspetii sa petreaca mai mult timp in locul respectiv, bucurandu-se de produse proaspete la orice ora din zi. Automatizarea si robotizarea constituie solutii la criza de personal si in acest domeniu. Furnizorii de utilaje au venit la GastroPan cu solutii care sa reduca dependenta marilor producatori de forta de munca tot mai greu de gasit. Astfel, a fost prezentat un robot care asigura prin miscari complexe programabile anumite faze din procesul tehnologic, inlocuind astfel munca operatorilor umani. Au mai fost prezentate, de asemenea, si alte utilaje cu diverse grade de automatizare capabile sa reduca sau chiar sa elimine nevoia de personal. In plus, cele mai bune brutarii, cofetarii si restaurante din tara si-au trimis specialistii sa isi intreaca talentele in cadrul Concursurilor GastroPan. Gustul, inovatia, caracterul artistic, folosirea ingredientelor sanatoase, tehnica folosita la realizarea produselor si aspectul au fost principalele atribute ale produselor si pieselor artistice prezentate in concurs. Expozitia GastroPan este un eveniment international, iar in acest an si concursurile GastroPan s-au ridicat la nivel international, mai multi concurenti au venit din strainatate si au fost acordate si premii internationale. Urmatoarea editie a expozitiei se va desfasura in primavara anului 2020.

Sursa: Agerpress

Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG