38% dintre utilizatori ar renunța la Social Media pentru a-și asigura confidențialitatea datelor
Data publicarii: 01-07-2019 | IT&CTemerile legate de protejarea confidențialității și a datelor personale în mediul virtual sunt din ce în ce mai mari în rândul utilizatorilor de Internet. Potrivit unui studiu recent realizat și publicat de Kaspersky, nu mai puțin de 4 din 10 utilizatori (38%) ar fi dispuși să renunțe la social media complet dacă prin această decizie și-ar putea proteja datele personale pentru tot restul vieții. Acest raport subliniază modul și motivul pentru care informațiile cu caracter personal încep să devină din ce în ce mai importante pentru utilizatori cât și conștientizarea acestei importanțe în rândul acestora.
În ultimii ani, rețelele de socializare, mai întâi Twitter și Facebook și mai apoi Instagram, au devenit o parte semnificativă a vieților noastre, 82% dintre persoane folosind unul sau mai multe astfel de servicii potrivit raportului Kaspersky amintit mai sus. Rețelele de socializare ne facilitează comunicarea și conexiunea cu prietenii, colegii, familia însă în același timp, colectează și date cu caracter personal pe care le folosesc pentru a oferi aceste facilități dar și în scopuri comerciale, precum cele de publicitate.
Prin urmare, în ciuda avantajelor oferite de aceste rețele, mulți utilizatori ar renunța complet la ele dacă acest lucru le-ar asigura păstrarea confidențialității și implicit recuperarea acesteia, odată pierdute în detrimentul rețelelor sociale.
Un alt rezultat surprinzător al acestui raport se referă la telefoanele mobile. Deși numărul utilizatorilor de terminale inteligente crește cu 2% anual, aproximativ 19% dintre utilizatori se declară pregătiți pentru a renunța complet la telefoanele lor pentru a garanta că informațiile private rămân private pentru tot restul vieții.
„Acum câțiva ani, oamenii și-au dat informațiile private rețelelor de socializare în schimbul unor beneficii, fără sa se gândească măcar la potențialele amenințări și la consecințele lor”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
„Având în vedere numărul tot mai mare de breșe de date din întreaga lume, vedem o noua tendința în rândul utilizatorilor. Multi prefera ca anumite lucruri despre ei sa nu fie făcute publice și încep sa acorde mai multa atenție informațiilor pe care le împărtășesc serviciilor online. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor încă nu știu cum sa-și protejeze viata privata digitala și ar renunța la rețelele de socializare pentru a-și garanta siguranța informațiilor. Păstrarea informațiilor personale în siguranță - prin actualizarea periodica a parolelor conturilor de social media și prin utilizarea soluțiilor de securitate – le va oferi consumatorilor mai multa încredere în securitatea datelor online.”
În ultimii ani, rețelele de socializare, mai întâi Twitter și Facebook și mai apoi Instagram, au devenit o parte semnificativă a vieților noastre, 82% dintre persoane folosind unul sau mai multe astfel de servicii potrivit raportului Kaspersky amintit mai sus. Rețelele de socializare ne facilitează comunicarea și conexiunea cu prietenii, colegii, familia însă în același timp, colectează și date cu caracter personal pe care le folosesc pentru a oferi aceste facilități dar și în scopuri comerciale, precum cele de publicitate.
Prin urmare, în ciuda avantajelor oferite de aceste rețele, mulți utilizatori ar renunța complet la ele dacă acest lucru le-ar asigura păstrarea confidențialității și implicit recuperarea acesteia, odată pierdute în detrimentul rețelelor sociale.
Un alt rezultat surprinzător al acestui raport se referă la telefoanele mobile. Deși numărul utilizatorilor de terminale inteligente crește cu 2% anual, aproximativ 19% dintre utilizatori se declară pregătiți pentru a renunța complet la telefoanele lor pentru a garanta că informațiile private rămân private pentru tot restul vieții.
„Acum câțiva ani, oamenii și-au dat informațiile private rețelelor de socializare în schimbul unor beneficii, fără sa se gândească măcar la potențialele amenințări și la consecințele lor”, spune Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing la Kaspersky.
„Având în vedere numărul tot mai mare de breșe de date din întreaga lume, vedem o noua tendința în rândul utilizatorilor. Multi prefera ca anumite lucruri despre ei sa nu fie făcute publice și încep sa acorde mai multa atenție informațiilor pe care le împărtășesc serviciilor online. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor încă nu știu cum sa-și protejeze viata privata digitala și ar renunța la rețelele de socializare pentru a-și garanta siguranța informațiilor. Păstrarea informațiilor personale în siguranță - prin actualizarea periodica a parolelor conturilor de social media și prin utilizarea soluțiilor de securitate – le va oferi consumatorilor mai multa încredere în securitatea datelor online.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare