PwC: Automatizarea reprezintă nivelul următor al eficienței
Data publicarii: 07-01-2020 | EconomieMulte companii se află deja la a doua sau a treia generație succesivă de optimizare a costurilor și implicit de creștere a productivității, lucruri realizabile în mod special prin intermediul automatizării. Pârghiile pe care companiile le au la dispoziție în acest sens includ externalizarea unor procese, implementarea unor soluții ERP precum și rationalizarea portofoliului. S-au utilizat și vor continua să se utilizeze într-un procent din ce în ce mai mare tehnologii de ultimă generație precum Machine Learning, Inteligența Artificială sau Robotic Process Automation (RPA).
Potrivit unui studiu recent realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70 de procente din managerii intervievați cu ocazia acestuia au recunoscut faptul că folosesc inteligența artificială și soluții de automatizare pentru a identifica cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile de asemenea, mai inteligente. Soluții se găsesc însă tocmai aici apare problema cea mai mare, companiile fiind nevoite să descopere cele mai bune opțiuni care să se plieze pe modelele proprii de afaceri și să facă cele mai bune alegeri pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.
„Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie” se arată în comunicatul PwC.
Tehnologiile inteligente precum chatbot, machine learning sau RPA pot oferi companiilor de asemenea, noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative în ramurile de activitate care se pretează la aceste infuzii tehnologice. Potrivit specialiștilor PwC, impactul poate fi unul chiar semnificativ, productivitatea proceselor individuale putând fi îmbunătățită cu 80% până la 100% prin intermediul tehnologiei.
E nevoie de asemenea și de oameni potriviți la locul potrivit, motiv pentru care se recomandă instruirea angajaților și adaptarea acestora atât profesional cât și tehnologic la noile cerințe, la piața modernă de muncă. „Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință”, conchid specialiștii PwC.
Potrivit unui studiu recent realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70 de procente din managerii intervievați cu ocazia acestuia au recunoscut faptul că folosesc inteligența artificială și soluții de automatizare pentru a identifica cele mai eficiente modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile de asemenea, mai inteligente. Soluții se găsesc însă tocmai aici apare problema cea mai mare, companiile fiind nevoite să descopere cele mai bune opțiuni care să se plieze pe modelele proprii de afaceri și să facă cele mai bune alegeri pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.
„Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie” se arată în comunicatul PwC.
Tehnologiile inteligente precum chatbot, machine learning sau RPA pot oferi companiilor de asemenea, noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative în ramurile de activitate care se pretează la aceste infuzii tehnologice. Potrivit specialiștilor PwC, impactul poate fi unul chiar semnificativ, productivitatea proceselor individuale putând fi îmbunătățită cu 80% până la 100% prin intermediul tehnologiei.
E nevoie de asemenea și de oameni potriviți la locul potrivit, motiv pentru care se recomandă instruirea angajaților și adaptarea acestora atât profesional cât și tehnologic la noile cerințe, la piața modernă de muncă. „Nu în cele din urmă, strategia este cea care va face diferența. Companiile trebuie să-și cunoască propriile puncte forte și să aibă o privire de ansamblu a tuturor proceselor, oameniilor și tehnologiilor pentru a anticipa schimbările și a lua decizii în consecință”, conchid specialiștii PwC.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare