PwC: Parcul auto din Europa va scădea din 2025. Europenii vor prefera platformele de mobilitate în detrimentul propriilor automobile
Data publicarii: 31-01-2020 | EconomiePotrivit studiului PwC Digital Auto Report, parcul auto european va continua să crească anual până în anul 2025, creșterea totală fiind preconizată la 1,4% (273 de milioane de mașini). Raportul studiului prevede de asemenea 2025 ca fiind și punctul de cotitură, momentul de la care va începe o scădere din acest punct de vedere, parcul auto urmând a se reduce cu 5,4% până în 2030, motivul principal fiind dezvoltarea de noi platforme de mobilitate precum Uber, Clever sau Bolt dar și apariția unor modalități alternative de proprietate.
”Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ține pasul. Spre exemplu, București, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulți ani în topul celor mai congestionate orașe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății. În acest context, sunt necesare soluții noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing și micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor fiscale și juridice, PwC România.
Cel mai edificator exemplu în ceea ce privește schimbarea de perspectivă vine din direcția Germaniei, țară în care ponderea persoanelor care dețin un autovehicul a scăzut în ultimii ani de la 43% în 2010 la 36% în 2018. Pe de altă parte, tot în Germania, flotele auto, deținute de platformele de mobilitate, companii sau servicii de închirieri au crescut în aceeași perioadă de la 57% la 64%.
Potrivit PwC, această tendință se extinde deja la nivel global, 74% din participanții la studiu admițând că vor opta întotdeauna pentru cel mai convenabil mijloc de transport, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri/servicii de transport. De asemenea, 28% dintre europenii participanți la studiu consideră că ar putea câștiga bani împărțind mașinile pe platforme peer-to-peer. Nu în ultimul rând, 47% dintre respondenți iau deja în considerare renunțarea la autovehiculul propriu în favoarea unor servicii de robotaxi autonome cu condiția ca acestea să aibă prețul adecvat.
”Parcul auto din România a crescut cu 7,4% în 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutieră nu ține pasul. Spre exemplu, București, cu circa 1,4 milioane de autoturisme înmatriculate oficial, la care se adaugă cele în tranzit, este de mulți ani în topul celor mai congestionate orașe din Europa, iar nivelul particulelor în suspensie din aer este dublu față de cel maxim recomandat de Organizația Mondială a Sănătății. În acest context, sunt necesare soluții noi de transport, o variantă fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, închirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing și micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Liderul serviciilor fiscale și juridice, PwC România.
Cel mai edificator exemplu în ceea ce privește schimbarea de perspectivă vine din direcția Germaniei, țară în care ponderea persoanelor care dețin un autovehicul a scăzut în ultimii ani de la 43% în 2010 la 36% în 2018. Pe de altă parte, tot în Germania, flotele auto, deținute de platformele de mobilitate, companii sau servicii de închirieri au crescut în aceeași perioadă de la 57% la 64%.
Potrivit PwC, această tendință se extinde deja la nivel global, 74% din participanții la studiu admițând că vor opta întotdeauna pentru cel mai convenabil mijloc de transport, inclusiv pentru folosirea mai multor tipuri/servicii de transport. De asemenea, 28% dintre europenii participanți la studiu consideră că ar putea câștiga bani împărțind mașinile pe platforme peer-to-peer. Nu în ultimul rând, 47% dintre respondenți iau deja în considerare renunțarea la autovehiculul propriu în favoarea unor servicii de robotaxi autonome cu condiția ca acestea să aibă prețul adecvat.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall