Studiu EY Romania: Sustenabilitatea va juca un rol important in redresarea companiilor
Data publicarii: 04-09-2020 | EconomieRolul jucat de sustenabilitate în cadrul strategiei de dezvoltare a companiilor este din ce în ce mai bine definit la nivelul managementului. Conform studiului „Sustenabilitate și investiții responsabile în contextul Covid-19” realizat de către specialiștii EY România, 80% dintre respondenți sunt de acord cu faptul că integrarea sustenabilității în procesul decizional are și va avea un impact cât se poate de evident, pe termen lung, asupra performanțelor operaționale ale companiilor.
Reprezentanții companiilor prevăd de asemenea schimbări substanțiale pe piața din România în ceea ce privește investițiile responsabile bazate pe factori de mediu, sociali sau de guvernanță corporativă, aproape jumătate dintre aceștia (49%), așteptându-se la o creștere minoră a investițiilor sustenabile în vreme ce aproximativ 18% sunt de părere că nu se pot face încă evaluări cu privire la felul în care vor evolua lucrurile din acest punct de vedere după pandemia de Covid-19.
“Factorii ESG și valoarea pe termen lung pot fi considerați două fețe ale aceleiași monede, sunt interdependenți. Lumea se schimbă, iar aceste schimbări pot afecta rapid mediul de afaceri, așa cum am observat recent. Este important ca societățile să înțeleagă faptul că includerea principiilor de sustenabilitate în procesele decizionale poate contribui la crearea unui avantaj competitiv, răspunzând în același timp la presiunea părților interesate privind adoptarea practicilor de responsabilitate socială. Acceptarea acestei tendințe va presupune o serie de schimbări în cultura organizațională, în procesele și tehnologiile existente, însă, pe termen lung, aceste eforturi pot duce la crearea de noi oportunități, la îmbunătățirea performanțelor, dar și a reputației companiei”, spune Laura Ciobanu, Manager, Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România.
În România, odată cu introducerea unor noi prevederi legislative cu privire la protejare amediului, siguranța și protecția angajaților ori obligativitatea raportării non-financiare, conceptul de sustenabilitate a devenit din ce în ce mai popular. Conform sondajului EY mai sus amintit, 74% dintre respondenți susțin că integrarea principiilor de sustenabilitate în strategiile de business ale companiilor pe care le reprezintă a devenit o prioritate în această perioadă. Aproximativ 80% dintre respondenți consideră că factorii sociali, de guvernanță sau de mediu sunt deja luați în considerare atunci când companiile iau decizii cu privire la managementul operațional și strategiile de investiții, doar 10% considerând că factorii ESG nu reprezintă un element important pe agenda strategică a companiilor lor. Pe următoarele locuri în acest clasament se situează transparența decizională, eficiența energetică și impactul asupra mediului cu 40, 29 respectiv 27 de procente.
Cât privește impactul pandemiei de Covid-19, 52% dintre respondenți sunt de acord că criza medicală actuală a generat o regândire a strategiei de business, sustenabilitatea jucând un rol esențial în redefinirea strategiilor pe termen lung. Doar pentru 20% dintre aceștia pandemia nu a determinat niciun fel de schimbare de strategie în vreme ce 28% afirmă că au operat schimbări, fără a lua în calcul sustenabilitatea.
Reprezentanții companiilor prevăd de asemenea schimbări substanțiale pe piața din România în ceea ce privește investițiile responsabile bazate pe factori de mediu, sociali sau de guvernanță corporativă, aproape jumătate dintre aceștia (49%), așteptându-se la o creștere minoră a investițiilor sustenabile în vreme ce aproximativ 18% sunt de părere că nu se pot face încă evaluări cu privire la felul în care vor evolua lucrurile din acest punct de vedere după pandemia de Covid-19.
“Factorii ESG și valoarea pe termen lung pot fi considerați două fețe ale aceleiași monede, sunt interdependenți. Lumea se schimbă, iar aceste schimbări pot afecta rapid mediul de afaceri, așa cum am observat recent. Este important ca societățile să înțeleagă faptul că includerea principiilor de sustenabilitate în procesele decizionale poate contribui la crearea unui avantaj competitiv, răspunzând în același timp la presiunea părților interesate privind adoptarea practicilor de responsabilitate socială. Acceptarea acestei tendințe va presupune o serie de schimbări în cultura organizațională, în procesele și tehnologiile existente, însă, pe termen lung, aceste eforturi pot duce la crearea de noi oportunități, la îmbunătățirea performanțelor, dar și a reputației companiei”, spune Laura Ciobanu, Manager, Schimbări Climatice și Sustenabilitate, EY România.
În România, odată cu introducerea unor noi prevederi legislative cu privire la protejare amediului, siguranța și protecția angajaților ori obligativitatea raportării non-financiare, conceptul de sustenabilitate a devenit din ce în ce mai popular. Conform sondajului EY mai sus amintit, 74% dintre respondenți susțin că integrarea principiilor de sustenabilitate în strategiile de business ale companiilor pe care le reprezintă a devenit o prioritate în această perioadă. Aproximativ 80% dintre respondenți consideră că factorii sociali, de guvernanță sau de mediu sunt deja luați în considerare atunci când companiile iau decizii cu privire la managementul operațional și strategiile de investiții, doar 10% considerând că factorii ESG nu reprezintă un element important pe agenda strategică a companiilor lor. Pe următoarele locuri în acest clasament se situează transparența decizională, eficiența energetică și impactul asupra mediului cu 40, 29 respectiv 27 de procente.
Cât privește impactul pandemiei de Covid-19, 52% dintre respondenți sunt de acord că criza medicală actuală a generat o regândire a strategiei de business, sustenabilitatea jucând un rol esențial în redefinirea strategiilor pe termen lung. Doar pentru 20% dintre aceștia pandemia nu a determinat niciun fel de schimbare de strategie în vreme ce 28% afirmă că au operat schimbări, fără a lua în calcul sustenabilitatea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare