Raport PwC: Industria de media și divertisment din România își va contracta rata de creștere în 2020 din cauza pandemiei COVID-19
Data publicarii: 08-09-2020 | LifestylePotrivit raportului Global Entertainment & Media Outlook realizat de către cei de la PwC, rata de creștere a industriei de media și divertisment se va reduce în acest an la nivel local la 0,26% de la 8%, nivelul înregistrat în anul 2019 ca urmare a restricțiilor impuse de pandemia de Covid-19. Valoarea pieței urmează să atingă 2,61 miliarde de euro.
Raportul amintit mai sus a fost lansat pe baza unei analize care a cuprins 14 segmente ale industriei de media și divertisment din 53 de teritorii, studiu care a facilitat compararea datelor referitoare la consumatori și cheltuielile de publicitate. Segmentele acoperite de acest studiu cuprind cărțile, media B2B, accesul la internet, sectorul Cinema, publicitatea pe internet, ziarele, revistele, muzica, radioul și podcasturile, publicitatea outdoor, televiziunea tradițională, realitatea virtuală, jocurile video și sporturile electronice.
Pe de altă parte, dacă luăm în calcul piețele din Europa Centrală și de Est, România este cel mai puțin afectat stat de această criză cauzată de pandemia de Covid-19. Estimările PwC prevăd că celelalte țări din regiune vor raporta scăderi mult mai mari în acest an de 7% Ungaria, 5% Cehia respectiv 5% Polonia.
”Veniturile generate de industrie în acest an reflectă încetinirea economiei declanșată de pandemia COVID-19, dar perspectivele pe termen lung rămân în ansamblu pozitive. Distanțarea socială și restricțiile de mobilitate au accelerat tranziția consumatorilor către consumul digital, care se manifestă deja de câțiva ani, astfel că, în 2020, lumea divertismentului și a mass-media a devenit mai distanțată, mai virtuală și mai personală ca niciodată. Ca urmare, cererea consumatorilor pentru o gamă variată și extinsă de opțiuni media oferite în această perioadă va continuă să crească”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Ținând cont de faptul că majoritatea oamenilor lucrează de acasă sau se află/s-au aflat în izolare în această perioadă, cea mai mare creștere o are segmentul de servicii OTT (Netflix, HBO Go, Amazon Prime etc). Se estimează o creștere de 32% la nivel local pe această piață, creștere care va continua și în anii următori cu o rată de 16,5%, până la cifra de 48 milioane de euro.
Estimativ, a doua cea mai mare creștere pe piața românească o va avea sectorul jocurilor video și a sporturilor electronice, marja calculată fiind de 19% până la aproximativ 136 milioane de euro în acest an respectiv 195 milioane de euro la finele anului 2014. În același timp, cel mai mare sector al industriei rămâne în continuare cel reprezentat de cheltuielile cu accesul la Internet, valoare de piață a acestuia ajungând la 1,23 miliarde de euro, în creștere cu 9,7% comparativ cu anul 2019. Până în anul 2024 se preconizează că aceste cheltuieli vor totaliza 1,89 miliarde de euro cu un avans anual mediu de 11%.
Raportul amintit mai sus a fost lansat pe baza unei analize care a cuprins 14 segmente ale industriei de media și divertisment din 53 de teritorii, studiu care a facilitat compararea datelor referitoare la consumatori și cheltuielile de publicitate. Segmentele acoperite de acest studiu cuprind cărțile, media B2B, accesul la internet, sectorul Cinema, publicitatea pe internet, ziarele, revistele, muzica, radioul și podcasturile, publicitatea outdoor, televiziunea tradițională, realitatea virtuală, jocurile video și sporturile electronice.
Pe de altă parte, dacă luăm în calcul piețele din Europa Centrală și de Est, România este cel mai puțin afectat stat de această criză cauzată de pandemia de Covid-19. Estimările PwC prevăd că celelalte țări din regiune vor raporta scăderi mult mai mari în acest an de 7% Ungaria, 5% Cehia respectiv 5% Polonia.
”Veniturile generate de industrie în acest an reflectă încetinirea economiei declanșată de pandemia COVID-19, dar perspectivele pe termen lung rămân în ansamblu pozitive. Distanțarea socială și restricțiile de mobilitate au accelerat tranziția consumatorilor către consumul digital, care se manifestă deja de câțiva ani, astfel că, în 2020, lumea divertismentului și a mass-media a devenit mai distanțată, mai virtuală și mai personală ca niciodată. Ca urmare, cererea consumatorilor pentru o gamă variată și extinsă de opțiuni media oferite în această perioadă va continuă să crească”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Ținând cont de faptul că majoritatea oamenilor lucrează de acasă sau se află/s-au aflat în izolare în această perioadă, cea mai mare creștere o are segmentul de servicii OTT (Netflix, HBO Go, Amazon Prime etc). Se estimează o creștere de 32% la nivel local pe această piață, creștere care va continua și în anii următori cu o rată de 16,5%, până la cifra de 48 milioane de euro.
Estimativ, a doua cea mai mare creștere pe piața românească o va avea sectorul jocurilor video și a sporturilor electronice, marja calculată fiind de 19% până la aproximativ 136 milioane de euro în acest an respectiv 195 milioane de euro la finele anului 2014. În același timp, cel mai mare sector al industriei rămâne în continuare cel reprezentat de cheltuielile cu accesul la Internet, valoare de piață a acestuia ajungând la 1,23 miliarde de euro, în creștere cu 9,7% comparativ cu anul 2019. Până în anul 2024 se preconizează că aceste cheltuieli vor totaliza 1,89 miliarde de euro cu un avans anual mediu de 11%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Asociațiile membre Eucolight au reciclat două miliarde de lămpi în Europa
- În 2020, românii au optat pentru siguranța locului de muncă. Fluctuația de personal în companiile din România a scăzut la 17,2%
- 70% dintre femeile din domeniul tehnologiei sunt de acord cu faptul că abilitățile lor au fost apreciate, mai presus decât genul lor, dar etapa egalității de gen nu s-a încheiat
- FintechOS raportează o creștere de 195% în 2020. Obiective 2021
- HR Barometru: 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și / sau vaccinarea
- Kaspersky: Angajații din domeniul securității IT petrec șase ore săptămânal cu hobby-urile lor, în timpul programului de lucru
- 86% dintre afacerile de familie anticipează că, până în 2022, ratele de creștere vor reveni la nivelul anterior pandemiei
- Poate deveni sectorul imobiliar un vector de creștere pentru investițiile străine directe?
- OLX si ING: 5 sfaturi pentru protecția consumatorilor, de Ziua Siguranței pe Internet
- An record la XTB Romania: Triplarea numarului de clienti si a rulajelor in 2020
- NN și Cegeka, parteneriat pentru dezvoltarea unor alternative digitale destinate clienților
- Kaspersky: Ponderea incidentelor de preluare a conturilor a crescut cu 20 de puncte procentuale față de 2019
- Raport PwC: Tehnologia 5G va mări productivitatea, contribuind cu 1,3 trilioane de dolari la PIB-ul global, până în 2030
- Criza va accelera consolidarea sectorului bancar in ECE; Romania, printre tarile din regiune cu cele mai multe tranzactii in domeniu
- Declaratia unica, editia 2021 – ce se schimba fata de anii trecuti si ce neclaritati raman