Raport PwC: Industria de media și divertisment din România își va contracta rata de creștere în 2020 din cauza pandemiei COVID-19
Data publicarii: 08-09-2020 | LifestylePotrivit raportului Global Entertainment & Media Outlook realizat de către cei de la PwC, rata de creștere a industriei de media și divertisment se va reduce în acest an la nivel local la 0,26% de la 8%, nivelul înregistrat în anul 2019 ca urmare a restricțiilor impuse de pandemia de Covid-19. Valoarea pieței urmează să atingă 2,61 miliarde de euro.
Raportul amintit mai sus a fost lansat pe baza unei analize care a cuprins 14 segmente ale industriei de media și divertisment din 53 de teritorii, studiu care a facilitat compararea datelor referitoare la consumatori și cheltuielile de publicitate. Segmentele acoperite de acest studiu cuprind cărțile, media B2B, accesul la internet, sectorul Cinema, publicitatea pe internet, ziarele, revistele, muzica, radioul și podcasturile, publicitatea outdoor, televiziunea tradițională, realitatea virtuală, jocurile video și sporturile electronice.
Pe de altă parte, dacă luăm în calcul piețele din Europa Centrală și de Est, România este cel mai puțin afectat stat de această criză cauzată de pandemia de Covid-19. Estimările PwC prevăd că celelalte țări din regiune vor raporta scăderi mult mai mari în acest an de 7% Ungaria, 5% Cehia respectiv 5% Polonia.
”Veniturile generate de industrie în acest an reflectă încetinirea economiei declanșată de pandemia COVID-19, dar perspectivele pe termen lung rămân în ansamblu pozitive. Distanțarea socială și restricțiile de mobilitate au accelerat tranziția consumatorilor către consumul digital, care se manifestă deja de câțiva ani, astfel că, în 2020, lumea divertismentului și a mass-media a devenit mai distanțată, mai virtuală și mai personală ca niciodată. Ca urmare, cererea consumatorilor pentru o gamă variată și extinsă de opțiuni media oferite în această perioadă va continuă să crească”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Ținând cont de faptul că majoritatea oamenilor lucrează de acasă sau se află/s-au aflat în izolare în această perioadă, cea mai mare creștere o are segmentul de servicii OTT (Netflix, HBO Go, Amazon Prime etc). Se estimează o creștere de 32% la nivel local pe această piață, creștere care va continua și în anii următori cu o rată de 16,5%, până la cifra de 48 milioane de euro.
Estimativ, a doua cea mai mare creștere pe piața românească o va avea sectorul jocurilor video și a sporturilor electronice, marja calculată fiind de 19% până la aproximativ 136 milioane de euro în acest an respectiv 195 milioane de euro la finele anului 2014. În același timp, cel mai mare sector al industriei rămâne în continuare cel reprezentat de cheltuielile cu accesul la Internet, valoare de piață a acestuia ajungând la 1,23 miliarde de euro, în creștere cu 9,7% comparativ cu anul 2019. Până în anul 2024 se preconizează că aceste cheltuieli vor totaliza 1,89 miliarde de euro cu un avans anual mediu de 11%.
Raportul amintit mai sus a fost lansat pe baza unei analize care a cuprins 14 segmente ale industriei de media și divertisment din 53 de teritorii, studiu care a facilitat compararea datelor referitoare la consumatori și cheltuielile de publicitate. Segmentele acoperite de acest studiu cuprind cărțile, media B2B, accesul la internet, sectorul Cinema, publicitatea pe internet, ziarele, revistele, muzica, radioul și podcasturile, publicitatea outdoor, televiziunea tradițională, realitatea virtuală, jocurile video și sporturile electronice.
Pe de altă parte, dacă luăm în calcul piețele din Europa Centrală și de Est, România este cel mai puțin afectat stat de această criză cauzată de pandemia de Covid-19. Estimările PwC prevăd că celelalte țări din regiune vor raporta scăderi mult mai mari în acest an de 7% Ungaria, 5% Cehia respectiv 5% Polonia.
”Veniturile generate de industrie în acest an reflectă încetinirea economiei declanșată de pandemia COVID-19, dar perspectivele pe termen lung rămân în ansamblu pozitive. Distanțarea socială și restricțiile de mobilitate au accelerat tranziția consumatorilor către consumul digital, care se manifestă deja de câțiva ani, astfel că, în 2020, lumea divertismentului și a mass-media a devenit mai distanțată, mai virtuală și mai personală ca niciodată. Ca urmare, cererea consumatorilor pentru o gamă variată și extinsă de opțiuni media oferite în această perioadă va continuă să crească”, spune Florin Deaconescu, Partener și Liderul echipei de servicii dedicate sectorului de Tehnologie, Media și Telecom, PwC România.
Ținând cont de faptul că majoritatea oamenilor lucrează de acasă sau se află/s-au aflat în izolare în această perioadă, cea mai mare creștere o are segmentul de servicii OTT (Netflix, HBO Go, Amazon Prime etc). Se estimează o creștere de 32% la nivel local pe această piață, creștere care va continua și în anii următori cu o rată de 16,5%, până la cifra de 48 milioane de euro.
Estimativ, a doua cea mai mare creștere pe piața românească o va avea sectorul jocurilor video și a sporturilor electronice, marja calculată fiind de 19% până la aproximativ 136 milioane de euro în acest an respectiv 195 milioane de euro la finele anului 2014. În același timp, cel mai mare sector al industriei rămâne în continuare cel reprezentat de cheltuielile cu accesul la Internet, valoare de piață a acestuia ajungând la 1,23 miliarde de euro, în creștere cu 9,7% comparativ cu anul 2019. Până în anul 2024 se preconizează că aceste cheltuieli vor totaliza 1,89 miliarde de euro cu un avans anual mediu de 11%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall