Raport PwC: Mașina personală rămâne principala preferință pentru mobilitate
Data publicarii: 30-09-2021 | AutoPotrivit raportului „The 2021 Digital Auto Report” realizat de strategy&, departamentul de strategie globală al rețelei PwC, mașina personală rămâne în continuare în topul preferințelor de mobilitate ale consumatorilor din Uniunea Europeană. Pe de altă parte, modalitățile alternative câștigă teren serios din acest punct de vedere, cel mai puternic avans fiind estimat pentru platformele de închirieri și car sharing.
Cota de piață a platformelor de car sharing și închirieri este estimat să crească de la 6% în anul 2021 până la 10% în 2025, respectiv 35% în anul 2035. La polul opus se află platformele de ride sharing precum Uber și Bolt care au fost puternic afectate de pandemie, acestea urmând să beneficieze de o creștere de 2% în acest an și de doar 3% până în anul 2025. În acest context, deși utilizarea mașinii personale se menține la 92%, acest procent ar urma să scadă până la 87% în 2025, respectiv 72% în anul 2035.
”Consumatorii sunt tot mai preocupați pentru sănătatea și siguranța lor și vor continua să folosească mașina personală pentru a se deplasa și după pandemie. Iar această tendință se reflectă și în cifre, piața la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA, o creștere cu peste 11% în ianuarie-august, față de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate și de programul Rabla. Totuși, chiar dacă mașina personală rămâne pe primul loc în topul preferințelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază și mașini electrice, dar și pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În contextul pandemiei și a schimbărilor pe care aceasta le-a generat în ultima perioadă, este estimat ca parcul auto din Europa să stagneze (-0,6%) până în anul 2035, la 281 milioane de vehicule. Pe de altă parte, piața auto verde, a vehiculelor electrice, beneficiind și de un puternic impuls guvernamental (stimulente și reglementări) ar urma să crească exponențial. Potrivit raportului PwC, bânzările de mașini electrice vor ajunge la un total de 27% din totalul vânzărilor din această categorie până în 2025, respectiv de 78% în 2035.
Cota de piață a platformelor de car sharing și închirieri este estimat să crească de la 6% în anul 2021 până la 10% în 2025, respectiv 35% în anul 2035. La polul opus se află platformele de ride sharing precum Uber și Bolt care au fost puternic afectate de pandemie, acestea urmând să beneficieze de o creștere de 2% în acest an și de doar 3% până în anul 2025. În acest context, deși utilizarea mașinii personale se menține la 92%, acest procent ar urma să scadă până la 87% în 2025, respectiv 72% în anul 2035.
”Consumatorii sunt tot mai preocupați pentru sănătatea și siguranța lor și vor continua să folosească mașina personală pentru a se deplasa și după pandemie. Iar această tendință se reflectă și în cifre, piața la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA, o creștere cu peste 11% în ianuarie-august, față de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate și de programul Rabla. Totuși, chiar dacă mașina personală rămâne pe primul loc în topul preferințelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază și mașini electrice, dar și pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
În contextul pandemiei și a schimbărilor pe care aceasta le-a generat în ultima perioadă, este estimat ca parcul auto din Europa să stagneze (-0,6%) până în anul 2035, la 281 milioane de vehicule. Pe de altă parte, piața auto verde, a vehiculelor electrice, beneficiind și de un puternic impuls guvernamental (stimulente și reglementări) ar urma să crească exponențial. Potrivit raportului PwC, bânzările de mașini electrice vor ajunge la un total de 27% din totalul vânzărilor din această categorie până în 2025, respectiv de 78% în 2035.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare