Sondaj global PwC: 61% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor. Cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile pre pandemice
Data publicarii: 09-12-2021 | EconomiePotrivit celui mai recent sondaj PwC Global Consumer Insights Pulse Survey 2021 realizat în luna septembrie a acestui an în rândul a 9370 de consumatori din 26 de țări, 61% dintre respondenți se declară optimiști cu privire la viitor și revin încetul cu încetul la cumpărături în magazinele fizice. De asemenea, consumatorii care au participat la studiu spun că au în plan creșterea cheltuielilor în următoarele șase luni.
”Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial.
Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.
În ceea ce privește orizontul apropiat, și anume următoarele șase luni, 41% dintre respondenți intenționează să cheltuie mai mult pe produse alimentare, 33% pentru haine, 31% pentru călătorii respectiv 30% pentru sănătate și înfrumusețare.
Prețul și comoditatea rămân în continuare principalele criterii de cumpărare în vreme ce sustenabilitatea a început să câștige din ce în ce mai mult teren. În acest sens, mai bine de două treimi din respondenți caută cea mai bună ofertă indiferent de tipul magazinului din care fac achiziția respectivă, fie el fizic sau online. De asemenea, mai mult de jumătate dintre aceștia sunt de părere că un serviciu eficient de livrare sau colectare este adesea un criteriu foarte important în deciziilor de cumpărare.
Același studiu amintit mai sus ne relevă faptul că cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile înregistrate în perioada de dinainte de pandemia de Covid-19. Astfel, 47% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic în magazine fizice, trendul de creștere menținându-se, 72% dintre respondenți declarând că intenționează să viziteze un centru comercial în următoarele șase luni.
Cumpărăturile prin intermediul telefoanelor inteligente se mențin însă în continuare pe prima poziție în topul cumpărăturilor online,peste 40% dintre respondenți spunând că fac cumpărături zilnice sau săptămânale cu ajutorul mobilului. Acest procent era de 39% în urmă cu șase luni și de doar 12% în urmă cu cinci ani.
”Pe măsură ce optimismul crește, oamenii sunt mai dispuși să călătorească și să meargă la restaurante decât în urmă cu șase luni și mult mai probabil să meargă la o sală de sport sau la eveniment cultural sau sportiv. Optimismul este motivat de ameliorarea situației sanitare din ultimele luni și de creșterea ratei de vaccinare, având în vedere că 76% dintre respondenții sondajului sunt vaccinati complet sau parțial.
Deși contextul de sănătate publică nu este comparabil, aceste tendințe la nivel global se observă și în România, în primele zece luni din 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul fiind, conform INS, cu 10,2% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener Taxe și Lider pentru Industria de Retail și FMCG, PwC România.
În ceea ce privește orizontul apropiat, și anume următoarele șase luni, 41% dintre respondenți intenționează să cheltuie mai mult pe produse alimentare, 33% pentru haine, 31% pentru călătorii respectiv 30% pentru sănătate și înfrumusețare.
Prețul și comoditatea rămân în continuare principalele criterii de cumpărare în vreme ce sustenabilitatea a început să câștige din ce în ce mai mult teren. În acest sens, mai bine de două treimi din respondenți caută cea mai bună ofertă indiferent de tipul magazinului din care fac achiziția respectivă, fie el fizic sau online. De asemenea, mai mult de jumătate dintre aceștia sunt de părere că un serviciu eficient de livrare sau colectare este adesea un criteriu foarte important în deciziilor de cumpărare.
Același studiu amintit mai sus ne relevă faptul că cumpărăturile în magazinele fizice au revenit la nivelurile înregistrate în perioada de dinainte de pandemia de Covid-19. Astfel, 47% dintre respondenți spun că fac cumpărături zilnic în magazine fizice, trendul de creștere menținându-se, 72% dintre respondenți declarând că intenționează să viziteze un centru comercial în următoarele șase luni.
Cumpărăturile prin intermediul telefoanelor inteligente se mențin însă în continuare pe prima poziție în topul cumpărăturilor online,peste 40% dintre respondenți spunând că fac cumpărături zilnice sau săptămânale cu ajutorul mobilului. Acest procent era de 39% în urmă cu șase luni și de doar 12% în urmă cu cinci ani.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare