Cushman & Wakefield Echinox: Dezvoltatorii au continuat să investească pe piața de retail în 2021 și au livrat 10 proiecte noi
Data publicarii: 15-02-2022 | ImobiliareZece noi proiecte de retail au fost livrate în România anul trecut, conform datelor furnizate de compania de consultanță imobiliară, Cushman & Wakefield Echinox. Cele zece proiecte însumează o suprafață totală de circa 100.000 de metri pătrați. Șase dintre acestea, cumulând o suprafață totală de 70.000 de metri pătrați, au fost finalizate în ultimele trei luni ale anului. Atenția dezvoltatorilor a fost îndreptată pe parcursul anului trecut în mod special către orașele terțiare cu mai puțin de 150.000 de locuitori unde au construit parcuri de retail.
Interesul acestora s-a concentrat în special pe orașe cu spații moderne mai reduse dintre care amintim Bârlad, Mediaș, Baia Mare, Focșani sau Roșiorii de Vede. Un singur proiect a fost livrat anul trecut în Capitală, acesta fiind reprezentat de construirea primei faze a Fashion House Pallady, cu o suprafață totală de 8.500 de metri pătrați.
Din punct de vedere al suprafeței, cele mai importante proiecte din anul 2021 au fost Prahova Value Centre (21.900 mp), Sepsi Value Centre (16.300 mp) respectiv Bârlad Value Centre (16.300 mp) dezvoltate de Prima Kapital - MAS Real Estate. Și în 2022, se estimează că parcurile de retail vor continua să fie formatul preferat de dezvoltatori, peste 80% din spațiile care urmează să fie livrate în acest an făcând parte din această schemă.
Tot în acest an, singurul proiect de tip mall care ar urma să fie finalizat este extinderea cu 16.500 de mp a Colosseum Mall din București. Acesta este de altfel și primul proiect de acest gen furnizat în Capitală în ultimii șase ani.
„Activitatea pe piața de retail a rămas efervescentă, pe fondul revenirii consumului, reflectat în evoluția vânzărilor de retail, care în 2021 au avut un ritm de creștere peste cel înregistrat în 2019. Această dinamică, susținută atât de vânzările de produsele alimentare, cât și de cele nealimentare, se reflectă în planurile de extindere a portofoliilor deținute în România anunțate de dezvoltatori, care au în prezent în diferite etape de dezvoltate proiecte care totalizează circa 300.000 metri pătrați. Dacă și în 2022, țintele principale pentru noi proiecte vor fi de asemenea orașele de sub 150.000 de locuitori, iar formatele dominante vor fi parcurile de retail, începând cu 2023 am putea vedea o revenire a interesului pentru orașe mari și pentru centre comerciale de tip mall,” spune Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Interesul acestora s-a concentrat în special pe orașe cu spații moderne mai reduse dintre care amintim Bârlad, Mediaș, Baia Mare, Focșani sau Roșiorii de Vede. Un singur proiect a fost livrat anul trecut în Capitală, acesta fiind reprezentat de construirea primei faze a Fashion House Pallady, cu o suprafață totală de 8.500 de metri pătrați.
Din punct de vedere al suprafeței, cele mai importante proiecte din anul 2021 au fost Prahova Value Centre (21.900 mp), Sepsi Value Centre (16.300 mp) respectiv Bârlad Value Centre (16.300 mp) dezvoltate de Prima Kapital - MAS Real Estate. Și în 2022, se estimează că parcurile de retail vor continua să fie formatul preferat de dezvoltatori, peste 80% din spațiile care urmează să fie livrate în acest an făcând parte din această schemă.
Tot în acest an, singurul proiect de tip mall care ar urma să fie finalizat este extinderea cu 16.500 de mp a Colosseum Mall din București. Acesta este de altfel și primul proiect de acest gen furnizat în Capitală în ultimii șase ani.
„Activitatea pe piața de retail a rămas efervescentă, pe fondul revenirii consumului, reflectat în evoluția vânzărilor de retail, care în 2021 au avut un ritm de creștere peste cel înregistrat în 2019. Această dinamică, susținută atât de vânzările de produsele alimentare, cât și de cele nealimentare, se reflectă în planurile de extindere a portofoliilor deținute în România anunțate de dezvoltatori, care au în prezent în diferite etape de dezvoltate proiecte care totalizează circa 300.000 metri pătrați. Dacă și în 2022, țintele principale pentru noi proiecte vor fi de asemenea orașele de sub 150.000 de locuitori, iar formatele dominante vor fi parcurile de retail, începând cu 2023 am putea vedea o revenire a interesului pentru orașe mari și pentru centre comerciale de tip mall,” spune Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall