Studiu Deloitte: directorii de marketing vor sa angajeze specialisti cu mai multe abilitati analitice, in contextul in care datele devin mai importante pentru strategia de business
Data publicarii: 14-03-2022 | HR/CarierePotrivit raportului Deloitte Global Marketing Trends, directorii de marketing, la nivel global, își doresc să angajeze specialiști care dețin mai multe abilități analitice în contextul utilizării unui volum foarte mare de date. Aceste abilități au devenit pentru directorii de marketing mai importante decât cele creative în majoritatea industriilor, precum tehnologie, media și telecomunicații (34%), servicii financiare (27%), energie și produse industriale (24%), produse de larg consum (18%).
Același raport amintit mai sus subliniază de asemenea faptul că o combinare a acestor competențe va necesita atenția sporită a liderilor de marketing pentru o mai bună colaborare în cadrul echipelor atât pe plan intern cât și pe plan extern.
Pe de altă parte, consumatorii apreciază anunțurile publicitare relevante pentru ei dar în același timp, se arată îngrijorați și în ceea ce privește modul în care sunt utilizate informațiile lor personale, obiceiurile de navigare sau preferințele de cumpărare.
Multe dintre cele mai populare browsere folosite în prezent au răspuns imediat acestor îngrijorări, dezactivând cookie-urile de tip third-party. De aceea, mare parte din companii s-au adaptat, pentru a putea interacționa în continuare cu clienții lor, trecând încetul cu încetul la folosirea datelor colectate intern (first-party data).
„În ultima perioadă, trecerea de la interacțiunea fizică la una predominant digitală a fost mai rapidă, multe branduri excelând la acest capitol și îmbunătățind viața clienților. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de înrolare și de interacțiune digitală cu clienții, iar comerțul electronic a înregistrat creșteri, devenind o modalitate tot mai utilizată de a face cumpărături. Următorul pas va fi îmbunătățirea experienței hibride. Acest obiectiv presupune o bună înțelegere a preferințelor și comportamentului clienților, într-o epocă în care reglementările privind folosirea cookie-urilor s-au înăsprit. Utilizarea datelor obținute direct din interacțiunile cu clienții devine soluția sustenabilă și modul în care brandurile reușesc să personalizeze conținutul canalelor de comunicare, să ajusteze produsele și serviciile oferite prin integrarea reacțiilor și sugestiilor consumatorilor. De asemenea, pentru colectarea datelor direct de la consumatori, este nevoie ca brandurile să-și dezvolte o infrastructură care să conecteze diversele surse din care se strâng informații de la clienți în timpul interacțiunii acestora cu brandul”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Același studiu remarcă faptul că noua normă este dată de o combinație de experiențe fizice și digitale, 75% dintre respondenții cu funcții de conducere dezvăluind că intenționează să investească suplimentar în furnizarea de experiențe hibride ale căror beneficii sunt un grad mai mare de personalizare, inovare, conexiune cu clienții. Companiile pot îmbunătăți acest tip de experiențe prin extinderea opțiunilor sau integrarea reacțiilor și sugestiilor clienților.
Același raport amintit mai sus subliniază de asemenea faptul că o combinare a acestor competențe va necesita atenția sporită a liderilor de marketing pentru o mai bună colaborare în cadrul echipelor atât pe plan intern cât și pe plan extern.
Pe de altă parte, consumatorii apreciază anunțurile publicitare relevante pentru ei dar în același timp, se arată îngrijorați și în ceea ce privește modul în care sunt utilizate informațiile lor personale, obiceiurile de navigare sau preferințele de cumpărare.
Multe dintre cele mai populare browsere folosite în prezent au răspuns imediat acestor îngrijorări, dezactivând cookie-urile de tip third-party. De aceea, mare parte din companii s-au adaptat, pentru a putea interacționa în continuare cu clienții lor, trecând încetul cu încetul la folosirea datelor colectate intern (first-party data).
„În ultima perioadă, trecerea de la interacțiunea fizică la una predominant digitală a fost mai rapidă, multe branduri excelând la acest capitol și îmbunătățind viața clienților. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de înrolare și de interacțiune digitală cu clienții, iar comerțul electronic a înregistrat creșteri, devenind o modalitate tot mai utilizată de a face cumpărături. Următorul pas va fi îmbunătățirea experienței hibride. Acest obiectiv presupune o bună înțelegere a preferințelor și comportamentului clienților, într-o epocă în care reglementările privind folosirea cookie-urilor s-au înăsprit. Utilizarea datelor obținute direct din interacțiunile cu clienții devine soluția sustenabilă și modul în care brandurile reușesc să personalizeze conținutul canalelor de comunicare, să ajusteze produsele și serviciile oferite prin integrarea reacțiilor și sugestiilor consumatorilor. De asemenea, pentru colectarea datelor direct de la consumatori, este nevoie ca brandurile să-și dezvolte o infrastructură care să conecteze diversele surse din care se strâng informații de la clienți în timpul interacțiunii acestora cu brandul”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Același studiu remarcă faptul că noua normă este dată de o combinație de experiențe fizice și digitale, 75% dintre respondenții cu funcții de conducere dezvăluind că intenționează să investească suplimentar în furnizarea de experiențe hibride ale căror beneficii sunt un grad mai mare de personalizare, inovare, conexiune cu clienții. Companiile pot îmbunătăți acest tip de experiențe prin extinderea opțiunilor sau integrarea reacțiilor și sugestiilor clienților.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall