Studiu EY România: 90% dintre liderii de companii din România spun că provocările geopolitice determină ajustări în investițiile strategice
Data publicarii: 04-04-2022 | EconomieNu a fost niciodată mai dificilă decât acum elaborarea și punerea în aplicare a unei strategii care să optimizeze valoarea pentru toate părțile interesate, sub presiunea consistentă și constantă din ultimii doi ani a pandemiei de Covid-19 și a tensiunilor economice generate de criza economică care a urmat. Directorii generali sunt astfel nevoiți să găsească modalități de a păstra echilibrul în companiile pe care le conduc, de a remodela portofoliile de a redefini întregul ecosistem al organizațiilor lor. Cum reacționează companiile în acest context și ce măsuri adoptă liderii acestora pentru a asigura sustenabilitatea, creșterea și crearea de valoare pe termen lung?
Potrivit celei mai noi ediții a studiului EY „2022 CEO Outlook Survey”, riscurile exogene precum tensiunile geopolitice au fost printre cele mai mari preocupări ale directorilor generali de mari companii din țara noastră, peste 20% dintre aceștia amintindu-le, chiar și înainte de războiul din Ucraina declanșat de invazia rusească de la finele lunii februarie.
De asemenea, 95% dintre cei care au participat la acest sondaj susțin că vor ajusta investițiile strategice din cauza situației geopolitice, presiunile resimțite de aceștia punându-i în opoziție cu tendințele globale, care au manifestat tendințe de ajustare a investițiilor într-o proporție mult mai mică, de doar 55%.
Mai mult, aproape 60% dintre cei care au răspuns la sondajul inițiat de EY, directori generali din România, susțin că au amânat deja cel puțin o investiție transfrontalieră planificată în perioada imediat următoare, până la clarificări suplimentare. În același timp, 22% susțin că au oprit o astfel de investiție planificată în ultimele 12 luni, în vreme ce 19%, la polul opus, declară că au accelerat investițiile transfrontaliere.
”Companiile îşi resetează sistemele de identificare a riscurilor pentru a lua în calcul noile realități. Liderii organizaţiilor analizează impactul acestor probleme interconectate şi construiesc, pas cu pas, o strategie flexibilă și cu o capacitate crescută de adaptare pentru un viitor care se arată mai dinamic, în care agilitatea, rezilienţa și asumarea de riscuri sporite vor fi esențiale pentru a valorifica noi oportunități”, explică Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.
În fine, 54% dintre respondenții care au participat la studiul amintit mai sus spun că vor acorda o mai mare atenție și vor prioritiza investițiile în afacerile existente și în transformarea digitală. Nu în ultimul rând, 42% din directorii generali din România intenționează să investească prin intermediul pieței de fuziuni și achiziții în următoarele 12 luni.
Potrivit celei mai noi ediții a studiului EY „2022 CEO Outlook Survey”, riscurile exogene precum tensiunile geopolitice au fost printre cele mai mari preocupări ale directorilor generali de mari companii din țara noastră, peste 20% dintre aceștia amintindu-le, chiar și înainte de războiul din Ucraina declanșat de invazia rusească de la finele lunii februarie.
De asemenea, 95% dintre cei care au participat la acest sondaj susțin că vor ajusta investițiile strategice din cauza situației geopolitice, presiunile resimțite de aceștia punându-i în opoziție cu tendințele globale, care au manifestat tendințe de ajustare a investițiilor într-o proporție mult mai mică, de doar 55%.
Mai mult, aproape 60% dintre cei care au răspuns la sondajul inițiat de EY, directori generali din România, susțin că au amânat deja cel puțin o investiție transfrontalieră planificată în perioada imediat următoare, până la clarificări suplimentare. În același timp, 22% susțin că au oprit o astfel de investiție planificată în ultimele 12 luni, în vreme ce 19%, la polul opus, declară că au accelerat investițiile transfrontaliere.
”Companiile îşi resetează sistemele de identificare a riscurilor pentru a lua în calcul noile realități. Liderii organizaţiilor analizează impactul acestor probleme interconectate şi construiesc, pas cu pas, o strategie flexibilă și cu o capacitate crescută de adaptare pentru un viitor care se arată mai dinamic, în care agilitatea, rezilienţa și asumarea de riscuri sporite vor fi esențiale pentru a valorifica noi oportunități”, explică Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.
În fine, 54% dintre respondenții care au participat la studiul amintit mai sus spun că vor acorda o mai mare atenție și vor prioritiza investițiile în afacerile existente și în transformarea digitală. Nu în ultimul rând, 42% din directorii generali din România intenționează să investească prin intermediul pieței de fuziuni și achiziții în următoarele 12 luni.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall