Stiti bancul cu “ce face romanul cand ramane fara bani? Schimba 100 de Euro”. Ei bine… nu e banc
Data publicarii: 04-05-2022 | Finante-BanciUn studiu de piata realizat de Daedalus Online pe platforma Frappe Digital in luna aprilie 2022, arata evolutia si structura pietei de schimb valutar din Romania. Studiul a fost realizat online pe un esantion de 515 respondenti, reprezentativ pentru populatia cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani din mediul urban.
3 din 4 romani implicati in schimburi valutare
In ultimele 12 luni, 72,5% dintre romanii din mediul urban cu varste intre 18 si 65 ani au realizat cel putin un schimb valutar. Dintre acestia, 67,6% au cumparat valuta si 50,5% au vandut valuta. Interesant este ca desi procentul de femei si barbati care au cumparat valuta este acelasi (67,6%), barbatii au vandut valuta intr-un procent semnificativ mai mare decat femeile (57,2% barbatii fata de 43,9% femeile).
Ai bani? Cumperi valuta. Nu ai bani? Vinzi valuta
Dintre cei care au efectuat schimburi valutare, persoanele cu venituri mari sunt mai inclinate sa cumpere valuta (80,0% fata de 51,2% dintre persoanele cu venituri mici) in timp ce persoanele cu venituri mici sunt mai inclinate sa vanda valuta (56,8% fata de 45,0% la persoanele cu venituri mari). O posibila explicatie a acestui fenomen ar fi ca familiile cu venituri mici folosesc banii trimisi de rudele din strainatate (pe care ii schimba in lei), in timp ce familiile cu venituri mari cumpara valuta ca sursa de investitie sau protejare a economiilor.
Viitorul suna… FOREX
Popularitatea schimburilor valutare in randul romanilor din mediul urban nu pare sa fie deloc conjuncturala. Aproape 7 din 10 romani din mediul urban (68,6%) intentioneaza sa realizeze operatiuni de schimb valutar in urmatoarele 12 luni. Si aici se pastreaza tendinta ca cei cu venituri ridicate sa cumpere valuta iar cei cu venituri scazute sa vanda valuta.
Euro e rege
Valuta cea mai utilizata in schimburile valutare este de departe Euro (88,6% au vandut sau cumparat Euro), urmata la mare distanta de dolarul american (12,4%) si de lira sterlina (9,5%). In timp ce in cazul monedelor europene (Euro si lira sterlina) nu vedem preferinte pe structura demografica, in cazul dolariior americani remarcam o inclinatie mai mare de tranzactionare la persoanele pana in 30 de ani, la persoanele rezidente in Bucuresti si la cele cu venituri mari.
Banca sau casa de schimb valutar?
Peisajul schimburilor valutare este dominat de casele de schimb valutar. Astfel, dintre cei care au efectuat schimburi valutare, 71,2% au facut-o prin intermediul unei case de schimb valutar, 37,2% prin intermediul bancilor, iar 8,4% au cumparat sau vandut valuta de la/catre cunoscuti.
3 din 4 romani implicati in schimburi valutare
In ultimele 12 luni, 72,5% dintre romanii din mediul urban cu varste intre 18 si 65 ani au realizat cel putin un schimb valutar. Dintre acestia, 67,6% au cumparat valuta si 50,5% au vandut valuta. Interesant este ca desi procentul de femei si barbati care au cumparat valuta este acelasi (67,6%), barbatii au vandut valuta intr-un procent semnificativ mai mare decat femeile (57,2% barbatii fata de 43,9% femeile).
Ai bani? Cumperi valuta. Nu ai bani? Vinzi valuta
Dintre cei care au efectuat schimburi valutare, persoanele cu venituri mari sunt mai inclinate sa cumpere valuta (80,0% fata de 51,2% dintre persoanele cu venituri mici) in timp ce persoanele cu venituri mici sunt mai inclinate sa vanda valuta (56,8% fata de 45,0% la persoanele cu venituri mari). O posibila explicatie a acestui fenomen ar fi ca familiile cu venituri mici folosesc banii trimisi de rudele din strainatate (pe care ii schimba in lei), in timp ce familiile cu venituri mari cumpara valuta ca sursa de investitie sau protejare a economiilor.
Viitorul suna… FOREX
Popularitatea schimburilor valutare in randul romanilor din mediul urban nu pare sa fie deloc conjuncturala. Aproape 7 din 10 romani din mediul urban (68,6%) intentioneaza sa realizeze operatiuni de schimb valutar in urmatoarele 12 luni. Si aici se pastreaza tendinta ca cei cu venituri ridicate sa cumpere valuta iar cei cu venituri scazute sa vanda valuta.
Euro e rege
Valuta cea mai utilizata in schimburile valutare este de departe Euro (88,6% au vandut sau cumparat Euro), urmata la mare distanta de dolarul american (12,4%) si de lira sterlina (9,5%). In timp ce in cazul monedelor europene (Euro si lira sterlina) nu vedem preferinte pe structura demografica, in cazul dolariior americani remarcam o inclinatie mai mare de tranzactionare la persoanele pana in 30 de ani, la persoanele rezidente in Bucuresti si la cele cu venituri mari.
Banca sau casa de schimb valutar?
Peisajul schimburilor valutare este dominat de casele de schimb valutar. Astfel, dintre cei care au efectuat schimburi valutare, 71,2% au facut-o prin intermediul unei case de schimb valutar, 37,2% prin intermediul bancilor, iar 8,4% au cumparat sau vandut valuta de la/catre cunoscuti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall