Studiu EY: Pentru prima dată, peste 50% dintre cumpărătorii de automobile la nivel mondial caută un vehicul electric
Data publicarii: 31-05-2022 | AutoPotrivit celui mai recent raport EY „Mobility Consumer Index”, numărul celor care își doresc să cumpere mașini electrice a ajuns la 52% la nivel global, depășind astfel pentru prima dată în istorie borna de 50%. În doar doi ani, asistăm așadar la o creștere de nu mai puțin de 22 de puncte procentuale din acest punct de vedere.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat la nivel global în rândul a peste 13.000 de persoane din 18 țări. În urma acestuia, descoperim faptul că cei mai hotărâți în achiziționarea unui vehicul electric sunt cei din Italia (73%), urmați de respondenții din China (69%), respectiv Correa de Sud (63%). La polul opus s-au clasat cei din Australia și SUA, cu o intenție de cumpărare de doar 38%, respectiv 29% în acest moment.
Printre motivele menționate de cei mai mulți dintre respondenții care au participat la acest sondaj, amintim grija față de mediu (38%) dar și creșterea penalizărilor pentru motoare cu combustie internă (34%).
„În mod nesurprinzător, clienții din China și Coreea de Sud, care ocupă primele două poziții la nivel mondial în ceea ce privește raportul dintre numărul de BEV+PHEV (electrice și hibrid plug-in) per încărcător, se află pe locurile 2 și 3 la nivel mondial în topul celor interesați să cumpere un VE. Prezenţa Italiei în fruntea listei, în ciuda unei pregătiri mai slabe a infrastructurii și a unei subvenții mai mici pentru VE decât în alte țări din UE, reprezintă o constatare interesantă, care ar putea fi atribuită altor criterii, cum ar fi o populație conștientă de problemele de mediu,” a declarat Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România.
„Nu există nicio îndoială că majorarea prețului combustibililor la nivel mondial a contribuit la scumpirea motoarelor cu combustie internă, dar preocupările legate de mediu rămân, de asemenea, în fruntea listei de motivații. Depinde acum de industrie să satisfacă această cerere. Dacă producătorii nu sunt deja conștienți de această tendință, sunt în urma trendului și trebuie să recupereze rapid," a declarat la rândul său Randy Miller, EY Global Advanced Manufacturing & Mobility Leader.
Același sondaj scoate în evidență faptul că cei care dețin deja vehicule electrice sunt din ce în ce mai puțin îngrijorați de autonomia mașinilor electrice pe care le dețin ori de infrastructura de încărcare disponibilă în orașele de reședință.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat la nivel global în rândul a peste 13.000 de persoane din 18 țări. În urma acestuia, descoperim faptul că cei mai hotărâți în achiziționarea unui vehicul electric sunt cei din Italia (73%), urmați de respondenții din China (69%), respectiv Correa de Sud (63%). La polul opus s-au clasat cei din Australia și SUA, cu o intenție de cumpărare de doar 38%, respectiv 29% în acest moment.
Printre motivele menționate de cei mai mulți dintre respondenții care au participat la acest sondaj, amintim grija față de mediu (38%) dar și creșterea penalizărilor pentru motoare cu combustie internă (34%).
„În mod nesurprinzător, clienții din China și Coreea de Sud, care ocupă primele două poziții la nivel mondial în ceea ce privește raportul dintre numărul de BEV+PHEV (electrice și hibrid plug-in) per încărcător, se află pe locurile 2 și 3 la nivel mondial în topul celor interesați să cumpere un VE. Prezenţa Italiei în fruntea listei, în ciuda unei pregătiri mai slabe a infrastructurii și a unei subvenții mai mici pentru VE decât în alte țări din UE, reprezintă o constatare interesantă, care ar putea fi atribuită altor criterii, cum ar fi o populație conștientă de problemele de mediu,” a declarat Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, EY România.
„Nu există nicio îndoială că majorarea prețului combustibililor la nivel mondial a contribuit la scumpirea motoarelor cu combustie internă, dar preocupările legate de mediu rămân, de asemenea, în fruntea listei de motivații. Depinde acum de industrie să satisfacă această cerere. Dacă producătorii nu sunt deja conștienți de această tendință, sunt în urma trendului și trebuie să recupereze rapid," a declarat la rândul său Randy Miller, EY Global Advanced Manufacturing & Mobility Leader.
Același sondaj scoate în evidență faptul că cei care dețin deja vehicule electrice sunt din ce în ce mai puțin îngrijorați de autonomia mașinilor electrice pe care le dețin ori de infrastructura de încărcare disponibilă în orașele de reședință.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare