Raport PwC: Angajații care lucrează doar la distanță sunt mai îngrijorați de riscul de a nu promova, însă cei care lucrează exclusiv la sediu sunt mai nemulțumiți
Data publicarii: 09-06-2022 | HR/CarierePotrivit celui mai recent sondaj global Workforce Hopes and Fears realizat de PwC, angajații care lucrează exclusiv de la distanță sunt mai îngrijorați decât cei care lucrează de la birou sau în sistem hibrid cu privire la oportunitățile de avansare în carieră, sau mai exact, cu privire la lipsa acestora. Pe de altă parte, descoperim că angajații care nu au posibilitatea de a lucra de la distanță, au o satisfacție mai scăzută față de locul lor de muncă. Sondajul a fost realizat în rândul a peste 52.000 de angajați din 44 de țări din întreaga lume, dintre care 520 au reprezentat piața muncii din România.
21% dintre respondenții români (același procent este valabil și la nivel global) se arată îngrijorați cu privire la lipsa oportunităților de avansare în carieră. În marea lor majoritate, cei care fac parte din acest grup, lucrează exclusiv de la distanță. Dintre cei care au răspuns la sondaj, 45% lucrează exclusiv de la birou sau la sediul firmei, ei neavând posibilitatea de a lucra de la distanță. Aceștia se declară cei mai nemulțumiți față de locul lor de muncă, comparativ cu cei care lucrează în sistem hibrid (procent de mulțumire de 50%) sau de la distanță (procent de mulțumire de 63%).
”Pentru liderii din companii, unele dintre rezultatele sondajului nostru reprezintă un semnal de alarmă. Angajații care au competențe specializate sau mai greu de găsit sunt gata să testeze piața și să își caute un alt loc de muncă sau plănuiesc să ceară o promovare sau o mărire de salariu în anul următor. Reținerea acestor angajați va necesita mai mult decât remunerarea financiară mai mare pentru că împlinirea prin munca realizată și oportunitatea de a se simți ei înșiși la locul de muncă contează aproape la fel de mult ca salariul. Așadar, aceștia sunt angajații care au o forță de negociere mai puternică. Pe de cealaltă parte, se află angajații care nu pot lucra la distanță și care se simt mai puțin împliniți prin munca lor, cred că echipei nu îi pasă de bunăstarea lor și că nu pot fi creativi în munca lor. Ambele categorii sunt critice pentru angajatori și trebuie să găsească soluții să le răspundă nevoilor, abordând factorii care determină retenția, în condițiile în care toți se confruntă cu fenomenul marea demisie”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.
Cât privește piața muncii locale, 19% din respondenți lucrează exclusiv de la distanță, în timp ce 29% lucrează exclusiv la sediu. Restul respondenților au posibilitatea de a beneficia de varianta de muncă hibrid. La nivel global, procentul celor care lucrează exclusiv de la distanță este de 13%, în vreme ce procentul celor care lucrează exclusiv la sediul companiei este de 31%.
”Flexibilitatea va defini modul de lucru de acum înainte și este improbabil să ne mai întoarcem la situația ante pandemie. Așa cum vedem, gradul de satisfacție se corelează cu posibilitatea de a lucra la distanță sau în varianta hibrid. Însă nu există o abordare unică pentru toate companiile și raportul între timpul petrecut la birou și cel de acasă va fi ajustat în funcție de specificul fiecărei industrii și al fiecărui angajator în parte. Totuși, studiile arată că o interacțiune față de în față este necesară pentru a construi încrederea în echipe și între angajați și angajatori, încredere care se vede în loialitate, retenție și satisfacția față de muncă în general”, a declarat Dinu Bumbăcea.
21% dintre respondenții români (același procent este valabil și la nivel global) se arată îngrijorați cu privire la lipsa oportunităților de avansare în carieră. În marea lor majoritate, cei care fac parte din acest grup, lucrează exclusiv de la distanță. Dintre cei care au răspuns la sondaj, 45% lucrează exclusiv de la birou sau la sediul firmei, ei neavând posibilitatea de a lucra de la distanță. Aceștia se declară cei mai nemulțumiți față de locul lor de muncă, comparativ cu cei care lucrează în sistem hibrid (procent de mulțumire de 50%) sau de la distanță (procent de mulțumire de 63%).
”Pentru liderii din companii, unele dintre rezultatele sondajului nostru reprezintă un semnal de alarmă. Angajații care au competențe specializate sau mai greu de găsit sunt gata să testeze piața și să își caute un alt loc de muncă sau plănuiesc să ceară o promovare sau o mărire de salariu în anul următor. Reținerea acestor angajați va necesita mai mult decât remunerarea financiară mai mare pentru că împlinirea prin munca realizată și oportunitatea de a se simți ei înșiși la locul de muncă contează aproape la fel de mult ca salariul. Așadar, aceștia sunt angajații care au o forță de negociere mai puternică. Pe de cealaltă parte, se află angajații care nu pot lucra la distanță și care se simt mai puțin împliniți prin munca lor, cred că echipei nu îi pasă de bunăstarea lor și că nu pot fi creativi în munca lor. Ambele categorii sunt critice pentru angajatori și trebuie să găsească soluții să le răspundă nevoilor, abordând factorii care determină retenția, în condițiile în care toți se confruntă cu fenomenul marea demisie”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.
Cât privește piața muncii locale, 19% din respondenți lucrează exclusiv de la distanță, în timp ce 29% lucrează exclusiv la sediu. Restul respondenților au posibilitatea de a beneficia de varianta de muncă hibrid. La nivel global, procentul celor care lucrează exclusiv de la distanță este de 13%, în vreme ce procentul celor care lucrează exclusiv la sediul companiei este de 31%.
”Flexibilitatea va defini modul de lucru de acum înainte și este improbabil să ne mai întoarcem la situația ante pandemie. Așa cum vedem, gradul de satisfacție se corelează cu posibilitatea de a lucra la distanță sau în varianta hibrid. Însă nu există o abordare unică pentru toate companiile și raportul între timpul petrecut la birou și cel de acasă va fi ajustat în funcție de specificul fiecărei industrii și al fiecărui angajator în parte. Totuși, studiile arată că o interacțiune față de în față este necesară pentru a construi încrederea în echipe și între angajați și angajatori, încredere care se vede în loialitate, retenție și satisfacția față de muncă în general”, a declarat Dinu Bumbăcea.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare