Studiul EY: birourile care gestionează afacerile de familie obligate la adaptare pentru a se pune la adăpost de „furtuna perfectă”

Data publicarii: 27-06-2022 | Economie
Birourile unifamiliale sunt organizații private care gestionează activele unei afaceri de familie și se ocupă de continuitatea acestuia. Potrivit celui mai recent studiu global EY - Single Family Office, acestea vor fi obligate în perioada imediat următoare să își accelereze eforturile de adaptare și transformare a strategiei și operațiunilor astfel încât să fie capabile să intervină cât mai rapid în a soluționa problemele care pot apărea în zona legislativă sau politică dar și în cea a schimbărilor tehnologice.

„Peisajul fiscal global se transformă, dincolo de tot ceea ce știam până acum. Guvernele din întreaga lume, constrânse de evoluțiile economice din ultimii doi ani, s-au văzut și mai presate să caute noi surse de venituri. Dincolo de implicațiile uriașe care decurg din reforma fiscală globală ce se află în curs, birourile unifamililale trebuie, de asemenea, să țină pasul cu mișcările tot mai rapide ale autorităților fiscale către digitalizare, problemele de sustenabilitate fiscală și consecințele fiscale ale lucrului la distanță”, spune Corina Mîndoiu, Partener Asociat, Impozit pe venit şi contribuţii sociale, EY România.

”Cum, în România, multe business-uri de familie fac trecerea către generația următoare, existența unor organizații ca Family Office ar putea să ajute afacerile de familie să navigheze prin aceste momente impredictibile. Suntem în fața furtunii perfecte – o combinație de perturbări strategice, tehnologice, de reglementare și operaționale fără precedent. De aceea, orice mână de ajutor este binevenită pentru afacerile de familie”, a mai precizat Mîndoiu.

Studiul amintit mai sus menționează trei puncte principale de atenție pentru acest tip de organizații. Acestea sunt măsurarea performanței non-financiare, anticiparea problemelor fiscale ale muncii de la distanță, respectiv asigurarea unui plan de răspuns împotriva atacurilor cibernetice.

Potrivit studiului EY, unul dintre cele mai fierbinți subiecte în rândul familiilor și implicit Family office, este cel al indicatorilor de performanță. Mai precis, în extinderea valorii și scopului afacerii dincolo de indicatorii tradiționali, incluzând criterii de mediu, de guvernanță, criterii sociale, impactul asupra capitalului uman și al societății. Conform studiului, 83% dintre respondenți sunt de părere că urmărirea valorilor non-financiare contează însă doar 30% dintre aceștia își măsoară efectiv performanțele luând în calcul și alte criterii decât cele financiare obișnuite.

De asemenea, sondajul EY relevă faptul că Single Family Office se confruntă cu o presiune din ce în ce mai mare pentru îmbunătățirea acestor performanțe. Astfel, 34% dintre respondenți scot în evidență presiunea din ce în ce mai mare pe care o pun cei din generația Z, în vreme ce 32% evidențiază acțiunile întreprinse de concurență. În același timp, 28% dintre respondenți declară că au fost stimulați de apariția unor noi reglementări privind declararea non-financiară și climatică.