Sondaj EY România: Marile companii locale vor face investiţii pentru a se proteja de atacuri cibernetice şi impactul lor asupra datelor financiar-fiscale
Data publicarii: 10-08-2022 | IT&CPotrivit unui sondaj Tax & Cyber derulat recent pe piața din România de către EY, peste 90% din companiile care activează pe piața locală spun că o creștere a atacurilor informatice le-ar perturba activitatea în mod cât se poate de serios. De asemenea, potrivit sondajului, 72% dintre acestea au deja un departament intern sau un partener extern specializat în aceste probleme, echipe menite să prevină exploatarea rețelelor proprii în urma unui atac cibernetic. Pe de altă parte, potrivit sondajului, 46% dintre companii susțin că au arii care nu sunt acoperite sau protejate suficient de atacurile hackerilor.
Companiile care au participat la acest sondaj au peste 100 de angajați iar 77% dintre ele au cifre de afaceri de peste 10 milioane de euro. Domeniile de activitate vizate includ 16 zone dintre care amintim industria producătoare, petrolieră, construcții, agricultură, transport sau servicii financiare.
Potrivit sondajului, suntem într-o perioadă în care atacurile cibernetice s-au înmulțit, perioadă în care companiile trebuie să acorde atenție acestei zone și să deblocheze resursele financiare necesare pentru a investi în consolidarea securității cibernetice. Astfel, 57% din cei care au răspuns la sondaj au declarat că urmăresc creșterea investițiilor care vizează îmbunătățirea protecției împotriva atacurilor în vreme ce doar 28% se află în situația de a-și dori îmbunătățirea măsurilor existente. Pe de altă parte, avem și un procent semnificativ de companii care susțin că nu își permit, că nu au resursele financiare necesare pentru a implementa măsurile de siguranță care să-i protejeze împotriva atacurilor informatice.
„Odată cu digitalizarea informaţiilor fiscale, vine şi o creştere semnificativă a expunerii acestor informaţii la potenţiale atacuri, care pot atrage sancțiuni de la anumite autorități sau procese lungi şi costisitoare. Implementarea unor soluții de Data Loss Prevention - de prevenire și oprire a exfiltrării de date informatice - şi definirea unui plan de răspuns la incidente informatice sunt esenţiale pentru a identifica, stopa şi răspunde prompt unui astfel de atac, dar şi pentru a proteja datele sensibile şi confidențiale ale companiei.”, spune Clarisa Tesu, Partener, Forensic & Integrity Services, EY România.
De asemenea, majoritatea celor care au răspuns la sondaj consideră că datele financiare, inclusiv cele fiscale, sunt cele mai vulnerabile în cazul unui atac cibernetic. Acestea sunt urmate de cele comerciale și într-o mai mică măsură de cele care țin de resurse umane sau de domeniul juridic. Doar 38% dintre respondenți consideră că toate datele companiei ar fi vulnerabile în contextul atacurilor informatice.
„Atacurile informatice sunt foarte frecvente, puține sunt companiile care să nu se fi confruntat cu vreun incident informatic în ultimele 12 luni. De cele mai multe ori, aşa cum s-a văzut în practică, acestea au și un impact asupra business-ului. Le recomandăm contribuabililor să își protejeze calitatea datelor fiscale, nu doar să se asigure că departamentul specializat sau partenerul extern cu care colaborează efectuează nişte sarcini de rutină”, declară Andra Cașu, Partener, Liderul Departamentului de Impozite Directe, EY România.
Companiile care au participat la acest sondaj au peste 100 de angajați iar 77% dintre ele au cifre de afaceri de peste 10 milioane de euro. Domeniile de activitate vizate includ 16 zone dintre care amintim industria producătoare, petrolieră, construcții, agricultură, transport sau servicii financiare.
Potrivit sondajului, suntem într-o perioadă în care atacurile cibernetice s-au înmulțit, perioadă în care companiile trebuie să acorde atenție acestei zone și să deblocheze resursele financiare necesare pentru a investi în consolidarea securității cibernetice. Astfel, 57% din cei care au răspuns la sondaj au declarat că urmăresc creșterea investițiilor care vizează îmbunătățirea protecției împotriva atacurilor în vreme ce doar 28% se află în situația de a-și dori îmbunătățirea măsurilor existente. Pe de altă parte, avem și un procent semnificativ de companii care susțin că nu își permit, că nu au resursele financiare necesare pentru a implementa măsurile de siguranță care să-i protejeze împotriva atacurilor informatice.
„Odată cu digitalizarea informaţiilor fiscale, vine şi o creştere semnificativă a expunerii acestor informaţii la potenţiale atacuri, care pot atrage sancțiuni de la anumite autorități sau procese lungi şi costisitoare. Implementarea unor soluții de Data Loss Prevention - de prevenire și oprire a exfiltrării de date informatice - şi definirea unui plan de răspuns la incidente informatice sunt esenţiale pentru a identifica, stopa şi răspunde prompt unui astfel de atac, dar şi pentru a proteja datele sensibile şi confidențiale ale companiei.”, spune Clarisa Tesu, Partener, Forensic & Integrity Services, EY România.
De asemenea, majoritatea celor care au răspuns la sondaj consideră că datele financiare, inclusiv cele fiscale, sunt cele mai vulnerabile în cazul unui atac cibernetic. Acestea sunt urmate de cele comerciale și într-o mai mică măsură de cele care țin de resurse umane sau de domeniul juridic. Doar 38% dintre respondenți consideră că toate datele companiei ar fi vulnerabile în contextul atacurilor informatice.
„Atacurile informatice sunt foarte frecvente, puține sunt companiile care să nu se fi confruntat cu vreun incident informatic în ultimele 12 luni. De cele mai multe ori, aşa cum s-a văzut în practică, acestea au și un impact asupra business-ului. Le recomandăm contribuabililor să își protejeze calitatea datelor fiscale, nu doar să se asigure că departamentul specializat sau partenerul extern cu care colaborează efectuează nişte sarcini de rutină”, declară Andra Cașu, Partener, Liderul Departamentului de Impozite Directe, EY România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare