Studiu EY: China, Norvegia și Suedia conduc detașat în privința gradului de pregătire pentru adoptarea vehiculelor electrice
Data publicarii: 19-09-2022 | AutoPotrivit celui mai recent raport EY privind gradul de pregătire al țărilor pentru vehiculele electrice, China își păstrează fotoliul de lider în acest top care vizează progresul către un viitor al vehiculelor electrice. Indicele luat în calcul de EY analizează gradul în care primele 14 piețe pentru vehicule electrice sunt pregătite luând în calcul oferta, cererea și reglementările. Nou intrată în Index, Norvegia a urcat direct pe locul 2, la mică distanță de China. Primele cinci locuri sunt completate de Suedia, Germania și Regatul Unit.
Pentru China, factori cheie rămân atât controlul lanțului de aprovizionare cât și capacitatea de a fabrica bateriile utilizate de aceste vehicule. China deține 122 din cele 200 de giga fabrici de litiu din lume.
Țara este susținută și de cererea din ce în ce mai mare pentru astfel de vehicule, 51% dintre consumatorii chinezi care au răspuns la sondajul EY așteptându-se să cumpere un vehicul electric ca următorul vehicul. Astfel, China continuă să fie cea mai mare piață pe acest segment în termeni de volum absolut.
Norvegia, pe de altă parte, de multă vreme un pionier în ceea ce privește vehiculele electrice, a intrat recent în acest index ca urmare a reglementării puternice sub forma unei serii de avantaje fiscale. Totodată, în Norvegia au fost introduse benzi și locuri de parcare pentru aceste vehicule, ceea ce a condus la un record, 70% din totalul de înmatriculări de mașini noi din 2021 fiind vehicule electrice.
Pe de altă parte, Suedia dispune de un ecosistem energetic puternic și de o prezență ridicată din partea producătorilor, așteptarea fiind ca 41% din mașinile noi produse în această țară în perioada 2022 - 2026 să fie electrice.
Pe ultima poziție în acest index s-a clasat India, țară care se confruntă cu o serie de probleme legate de infrastructura de încărcare și accesibilitate. Se depun însă eforturi din partea guvernului pentru reglementări noi dar și pentru oferirea de stimulente legate de producție, scopul fiind accelerarea fabricării a 50 GWh de baterii în perioada imediat următoare.
„Cota de piaţă a maşinilor electrice comercializate în primele 7 luni ale anului 2022 a ajuns la aproximativ 8% în România, de aproape 4 ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piată este de 20%. Fără investiţii semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare acest trend nu poate fi însă susţinut,” a spus Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Pentru China, factori cheie rămân atât controlul lanțului de aprovizionare cât și capacitatea de a fabrica bateriile utilizate de aceste vehicule. China deține 122 din cele 200 de giga fabrici de litiu din lume.
Țara este susținută și de cererea din ce în ce mai mare pentru astfel de vehicule, 51% dintre consumatorii chinezi care au răspuns la sondajul EY așteptându-se să cumpere un vehicul electric ca următorul vehicul. Astfel, China continuă să fie cea mai mare piață pe acest segment în termeni de volum absolut.
Norvegia, pe de altă parte, de multă vreme un pionier în ceea ce privește vehiculele electrice, a intrat recent în acest index ca urmare a reglementării puternice sub forma unei serii de avantaje fiscale. Totodată, în Norvegia au fost introduse benzi și locuri de parcare pentru aceste vehicule, ceea ce a condus la un record, 70% din totalul de înmatriculări de mașini noi din 2021 fiind vehicule electrice.
Pe de altă parte, Suedia dispune de un ecosistem energetic puternic și de o prezență ridicată din partea producătorilor, așteptarea fiind ca 41% din mașinile noi produse în această țară în perioada 2022 - 2026 să fie electrice.
Pe ultima poziție în acest index s-a clasat India, țară care se confruntă cu o serie de probleme legate de infrastructura de încărcare și accesibilitate. Se depun însă eforturi din partea guvernului pentru reglementări noi dar și pentru oferirea de stimulente legate de producție, scopul fiind accelerarea fabricării a 50 GWh de baterii în perioada imediat următoare.
„Cota de piaţă a maşinilor electrice comercializate în primele 7 luni ale anului 2022 a ajuns la aproximativ 8% în România, de aproape 4 ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piată este de 20%. Fără investiţii semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare acest trend nu poate fi însă susţinut,” a spus Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall