Jumătate dintre românii care au cont în bancă, utilizează serviciile de mobile banking pentru a efectua plăți
Data publicarii: Astazi, 28-09-2022 | Finante-BanciPotrivit studiului "Sistemul bancar în percepția românilor: creditarea și incluziunea financiară a românilor" realizată în luna iulie 2022 de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) și comandată de Asociația Română a Băncilor, 46% dintre românii care utilizează servicii bancare, efectuează în mod regulat plăți prin intermediul serviciilor de internet sau mobile banking. Procentul reprezintă o creștere de 70% comparativ cu luna decembrie a anului 2020, atunci când doar 27% dintre români utilizau astfel de servicii.
Aproape 90% din cei care au participat la acest studiu au spus că utilizează în mod special telefoanele inteligente pentru a accesa serviciile de internet sau mobile banking. Doar un sfert dintre respondenți utilizează laptopul în același scop. La nivel de gospodărie, doar 5% spun că nu utilizează astfel de servicii.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în luna iulie a acestui an (2022) pe un eșantion de 1066 de respondenți adulți din România care utilizează servicii bancare, la solicitarea Asociației Române a Băncilor, cu sprijinul Institutului Bancar Român.
Acesta relevă de asemenea o accelerare a digitalizării în sistemul bancar românesc, tendința de trecere de la numerar la alte metode de plată fiind confirmată de felul în care românii aleg să efectueze plățile în prezent.
Cât privește tranzacțiile de zi cu zi, 4% dintre respondenți utilizează exclusiv cardul bancar, 26% mai mult cardul iar 34% numerarul și cardul bancar într-o măsură egală. Pe de altă parte, sunt și 23% care folosesc mai mult numerarul, respectiv 13% care utilizează doar numerar pentru a efectua plăți.
Tendințele sunt evidente, dacă ținem cont de faptul că în urmă cu doar șase ani, 94% din plățile de retail din România erau realizate exclusiv prin numerar. Între timp însă, am avut parte și de doi ani de pandemie, în care lucrurile s-au schimbat drastic din toate punctele de vedere în ceea ce privește felul în care facem plățile. Astfel, 37% dintre cei care au participat la acest studiu consideră că folosesc mai mult cardul decât înainte de această perioadă dificilă în vreme ce doar 14% consideră că folosesc mai mult numerar decât o făceau înainte de 2020. Pe de altă parte, pentru 49% dintre respondenți, nimic nu s-a schimbat în ultimii 2 ani.
Nu în ultimul rând, din decembrie 2019 și până în decembrie 2021, valoarea și numărul tranzacțiilor cu cardul bancar au crescut cu 53,3%. Valoarea tranzacţiilor de plată cu cardurile se cifrează în prezent la 48,5 miliarde lei, iar numărul tranzacţiilor de plată este de 365 milioane.
Aproape 90% din cei care au participat la acest studiu au spus că utilizează în mod special telefoanele inteligente pentru a accesa serviciile de internet sau mobile banking. Doar un sfert dintre respondenți utilizează laptopul în același scop. La nivel de gospodărie, doar 5% spun că nu utilizează astfel de servicii.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat în luna iulie a acestui an (2022) pe un eșantion de 1066 de respondenți adulți din România care utilizează servicii bancare, la solicitarea Asociației Române a Băncilor, cu sprijinul Institutului Bancar Român.
Acesta relevă de asemenea o accelerare a digitalizării în sistemul bancar românesc, tendința de trecere de la numerar la alte metode de plată fiind confirmată de felul în care românii aleg să efectueze plățile în prezent.
Cât privește tranzacțiile de zi cu zi, 4% dintre respondenți utilizează exclusiv cardul bancar, 26% mai mult cardul iar 34% numerarul și cardul bancar într-o măsură egală. Pe de altă parte, sunt și 23% care folosesc mai mult numerarul, respectiv 13% care utilizează doar numerar pentru a efectua plăți.
Tendințele sunt evidente, dacă ținem cont de faptul că în urmă cu doar șase ani, 94% din plățile de retail din România erau realizate exclusiv prin numerar. Între timp însă, am avut parte și de doi ani de pandemie, în care lucrurile s-au schimbat drastic din toate punctele de vedere în ceea ce privește felul în care facem plățile. Astfel, 37% dintre cei care au participat la acest studiu consideră că folosesc mai mult cardul decât înainte de această perioadă dificilă în vreme ce doar 14% consideră că folosesc mai mult numerar decât o făceau înainte de 2020. Pe de altă parte, pentru 49% dintre respondenți, nimic nu s-a schimbat în ultimii 2 ani.
Nu în ultimul rând, din decembrie 2019 și până în decembrie 2021, valoarea și numărul tranzacțiilor cu cardul bancar au crescut cu 53,3%. Valoarea tranzacţiilor de plată cu cardurile se cifrează în prezent la 48,5 miliarde lei, iar numărul tranzacţiilor de plată este de 365 milioane.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania isi consolideaza practica de servicii fiscale, prin promovarea a patru angajati in functiile de directori
- EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024