Nouă din zece mașini vândute în 2035 vor fi electrice, iar piața de stații de încărcare va exploda, la 75,5 miliarde euro
Data publicarii: 30-09-2022 | AutoPotrivit raportului Digital Auto 2021/2022 realizat de departamentul de strategie al PwC, piața de încărcare a vehiculelor electrice va exploda în anii următori, urmând să ajungă la 75,5 miliarde de euro în anul 2035, la nivel global, o creștere remarcabilă de la 4,5 miliarde de euro în 2021. Estimările indică de asemenea că nouă din zece mașini vândute în anul 2035 vor fi electrice (BEV).
”Potențialul de dezvoltare a pieței este determinat de creșterea cererii pentru mașini electrice în condițiile unei legislații favorabile care interzice motoarele cu combustie în unele orașe, a obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon și a programelor de susținere a acestor achiziții. Având în vedere estimările privind creșterea parcului de mașini electrice pe termen mediu și lung, masterplanul Uniunii Europene privind infrastructura de încărcare arată un necesar de 6,8 milioane stații publice de încărcare în 2030, față de peste 300.000 în prezent.
România deține, în prezent, puțin peste 1.500 de puncte publice de încărcare și 17.000 de mașini electrice înmatriculate. Așadar, deficitul de infrastructură semnificativ și popularitatea tot mai mare a serviciilor de mobilitate deschid o multitudine de oportunități de afaceri pentru companiile din domeniu”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto, PwC România.
Raportul e-Readiness amintit mai sus, a analizat dezvoltarea e-mobilității pe principalele șapte piețe din Europa. Au fost luate în calcul atât stimulentele guvernamentale și infrastructura cât și oferta și cererea. Astfel, Norvegia este cotată ca fiind cea mai pregătită țară din acest punct de vedere, din punct de vedere al infrastructurii, aceasta dispunând de peste 90.000 de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice.
Pe cel de-al doilea loc în indicele e-Readiness s-a clasat Elveția, țară care dispune de asemenea de un nivel ridicat de cerere pentru achiziția de mașini electrice, nivel susținut de o infrastructură solidă dedicată acestora. Urmează Regatul Unit și Germania, ambele state oferind atât stimulente cât și o infrastructură pe măsură.
Pe de altă parte, din raportul amintit mai sus aflăm că nu întotdeauna cererea ține și pasul cu dezvoltarea infrastructurii. Europa, per total, rămâne deficitară la acest ultim capitol dar și la producția de materii prime precum bateriile, producție subdimensionată în raport cu cererea.
Astfel, China continuă să domine lanțul de aprovizionare cu baterii, aproximativ 80% din producția globală de celule și componente pentru baterii fiind localizată aici.
”Potențialul de dezvoltare a pieței este determinat de creșterea cererii pentru mașini electrice în condițiile unei legislații favorabile care interzice motoarele cu combustie în unele orașe, a obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon și a programelor de susținere a acestor achiziții. Având în vedere estimările privind creșterea parcului de mașini electrice pe termen mediu și lung, masterplanul Uniunii Europene privind infrastructura de încărcare arată un necesar de 6,8 milioane stații publice de încărcare în 2030, față de peste 300.000 în prezent.
România deține, în prezent, puțin peste 1.500 de puncte publice de încărcare și 17.000 de mașini electrice înmatriculate. Așadar, deficitul de infrastructură semnificativ și popularitatea tot mai mare a serviciilor de mobilitate deschid o multitudine de oportunități de afaceri pentru companiile din domeniu”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto, PwC România.
Raportul e-Readiness amintit mai sus, a analizat dezvoltarea e-mobilității pe principalele șapte piețe din Europa. Au fost luate în calcul atât stimulentele guvernamentale și infrastructura cât și oferta și cererea. Astfel, Norvegia este cotată ca fiind cea mai pregătită țară din acest punct de vedere, din punct de vedere al infrastructurii, aceasta dispunând de peste 90.000 de puncte de încărcare pentru vehiculele electrice.
Pe cel de-al doilea loc în indicele e-Readiness s-a clasat Elveția, țară care dispune de asemenea de un nivel ridicat de cerere pentru achiziția de mașini electrice, nivel susținut de o infrastructură solidă dedicată acestora. Urmează Regatul Unit și Germania, ambele state oferind atât stimulente cât și o infrastructură pe măsură.
Pe de altă parte, din raportul amintit mai sus aflăm că nu întotdeauna cererea ține și pasul cu dezvoltarea infrastructurii. Europa, per total, rămâne deficitară la acest ultim capitol dar și la producția de materii prime precum bateriile, producție subdimensionată în raport cu cererea.
Astfel, China continuă să domine lanțul de aprovizionare cu baterii, aproximativ 80% din producția globală de celule și componente pentru baterii fiind localizată aici.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer