Piața muncii, mai fierbinte decât oricând – 65% dintre angajați cred că și-ar putea găsi un job nou în mai puțin de două luni
Data publicarii: 09-11-2022 | HR/CarierePotrivit celor de la eJobs, peste 65.000 de joburi noi au fost postate doar în ultima lună pe platforma cu același nume, cea mai mare platformă de recrutare din România. Piața muncii traversează astfel una dintre cele mai dinamice perioade din ultimii ani.
Pe de altă parte, odată cu creșterea numărului de opțiuni disponibile, a crescut și încrederea candidaților în șansele pe care le au pentru a-și găsi un nou job. Astfel, potrivit celui mai recent sondaj realizat pe această temă de eJobs, 31,5% dintre respondenți sunt convinși că și-ar putea găsi un nou loc de muncă în mai puțin de o lună, în vreme ce 32,7% dintre aceștia estimează un orizont de așteptare de maximum două luni. Doar 23,2% dintre respondenți cred că ar trebui să aștepte între trei și șase luni pentru un nou loc de muncă ceea ce reprezintă de asemenea o estimare optimistă. La polul opus, aproape 9% dintre respondenți, cred că ar avea nevoie de până la un an pentru a-și găsi un loc de muncă nou.
Deși nivelul de optimism este la un nivel foarte ridicat, 59,4% dintre respondenți au declarat că nu și-ar schimba locul de muncă actual decât în momentul în care ar avea o ofertă sigură din altă parte. Doar 19,6% dintre aceștia și-ar asuma riscul de a-și da demisia fără a beneficia de un plan B, în condițiile în care pe piață sunt suficient de multe locuri noi de muncă disponibile. De asemenea, 10,7% dintre cei care au răspuns la sondajul inițiat de platforma de recrutare eJobs, susțin că ar prefera să stea o perioadă fără loc de muncă decât să fie nemulțumiți la cel actual. Într-un procent similar sunt și cei care recunosc că nu au avut niciodată un plan B de rezervă în momentul în care și-au dat demisia.
„Schimbarea jobului, chiar și în această perioadă eminamente favorabilă pentru candidați, presupune o ieșire, în multe cazuri, chiar brutală din zona de confort profesional și personal. 6 din 10 respondenți asociază acest pas cu ideea de curaj și au nevoie de factori foarte puternic motivatori. Tocmai de aceea, jumătate dintre participanții la sondaj ne-au spus că sunt extrem de calculați și studiază în detaliu toate ofertele primite, de multe ori cerând detalii suplimentare despre companie și echipă. 21% așteaptă până au mai multe oferte pe masă pentru a lua o decizie asumată, iar 13,6% acceptă o ofertă doar dacă salariul este mai mare. 18% au declarat că acceptă pe loc sau în maximum o zi, de teamă ca angajatorul să nu retragă oferta făcută”, detaliază Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România.
Întrebați cu privire la lucrurile pe care și le-ar dori de la un nou loc de muncă, 52,6% dintre respondenți au invocat opțiunea unui salariu mai mare, următoarele criterii, în funcție de importanța acestora fiind, posibilitățile de a avansa în cadrul companiei, stabilitatea locului de muncă sau flexibilitatea programului de lucru.
„Am vrut să vedem și care sunt șansele pe care o companie le are pentru a-și întoarce din drum un angajat decis să plece în altă parte, așa că am întrebat ce anume i-ar face să se răzgândească. 56,1% ar face acest lucru dacă ar primi o mărire salarială, 13,6% dacă ar putea să aibă un program de lucru mai flexibil, iar 8,3% dacă angajatorul le-ar include mai multe beneficii în pachetul extrasalarial. Schimbarea managerului direct sau a echipei actuale au fost alte argumente aduse de respondenți”, explică Raluca Dumitra.
Creșterile salariale contează de asemenea într-o măsură foarte mare, acestea putând convinge angajații să își reconsidere deciziile de a pleca din companie, 70% dintre respondenți declarând că ar avea nevoie de o creștere de cel puțin 20% față de suma câștigată în prezent în vreme ce 21% s-ar răzgândi și dacă ar primi o majorare de doar 15%.
„Foarte interesant este faptul că vedem candidați cu o abordare din ce în ce mai matură. Astfel, chiar dacă simt că nu mai pot continua la actualul loc de muncă, aleg să nu mai aplice haotic, ci doar pentru posturile pentru care au experiență – situație valabilă pentru 40,5% din respondenți. Sunt în continuare și candidați care aplică la orice post disponibil găsesc, chiar dacă nu îndeplinesc criteriile necesare sau care își dau demisia și explorează apoi ce opțiuni au, însă numărul lor scade de la an la an”, mai spune Raluca Dumitra.
Pe de altă parte, odată cu creșterea numărului de opțiuni disponibile, a crescut și încrederea candidaților în șansele pe care le au pentru a-și găsi un nou job. Astfel, potrivit celui mai recent sondaj realizat pe această temă de eJobs, 31,5% dintre respondenți sunt convinși că și-ar putea găsi un nou loc de muncă în mai puțin de o lună, în vreme ce 32,7% dintre aceștia estimează un orizont de așteptare de maximum două luni. Doar 23,2% dintre respondenți cred că ar trebui să aștepte între trei și șase luni pentru un nou loc de muncă ceea ce reprezintă de asemenea o estimare optimistă. La polul opus, aproape 9% dintre respondenți, cred că ar avea nevoie de până la un an pentru a-și găsi un loc de muncă nou.
Deși nivelul de optimism este la un nivel foarte ridicat, 59,4% dintre respondenți au declarat că nu și-ar schimba locul de muncă actual decât în momentul în care ar avea o ofertă sigură din altă parte. Doar 19,6% dintre aceștia și-ar asuma riscul de a-și da demisia fără a beneficia de un plan B, în condițiile în care pe piață sunt suficient de multe locuri noi de muncă disponibile. De asemenea, 10,7% dintre cei care au răspuns la sondajul inițiat de platforma de recrutare eJobs, susțin că ar prefera să stea o perioadă fără loc de muncă decât să fie nemulțumiți la cel actual. Într-un procent similar sunt și cei care recunosc că nu au avut niciodată un plan B de rezervă în momentul în care și-au dat demisia.
„Schimbarea jobului, chiar și în această perioadă eminamente favorabilă pentru candidați, presupune o ieșire, în multe cazuri, chiar brutală din zona de confort profesional și personal. 6 din 10 respondenți asociază acest pas cu ideea de curaj și au nevoie de factori foarte puternic motivatori. Tocmai de aceea, jumătate dintre participanții la sondaj ne-au spus că sunt extrem de calculați și studiază în detaliu toate ofertele primite, de multe ori cerând detalii suplimentare despre companie și echipă. 21% așteaptă până au mai multe oferte pe masă pentru a lua o decizie asumată, iar 13,6% acceptă o ofertă doar dacă salariul este mai mare. 18% au declarat că acceptă pe loc sau în maximum o zi, de teamă ca angajatorul să nu retragă oferta făcută”, detaliază Raluca Dumitra, Head of Marketing în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România.
Întrebați cu privire la lucrurile pe care și le-ar dori de la un nou loc de muncă, 52,6% dintre respondenți au invocat opțiunea unui salariu mai mare, următoarele criterii, în funcție de importanța acestora fiind, posibilitățile de a avansa în cadrul companiei, stabilitatea locului de muncă sau flexibilitatea programului de lucru.
„Am vrut să vedem și care sunt șansele pe care o companie le are pentru a-și întoarce din drum un angajat decis să plece în altă parte, așa că am întrebat ce anume i-ar face să se răzgândească. 56,1% ar face acest lucru dacă ar primi o mărire salarială, 13,6% dacă ar putea să aibă un program de lucru mai flexibil, iar 8,3% dacă angajatorul le-ar include mai multe beneficii în pachetul extrasalarial. Schimbarea managerului direct sau a echipei actuale au fost alte argumente aduse de respondenți”, explică Raluca Dumitra.
Creșterile salariale contează de asemenea într-o măsură foarte mare, acestea putând convinge angajații să își reconsidere deciziile de a pleca din companie, 70% dintre respondenți declarând că ar avea nevoie de o creștere de cel puțin 20% față de suma câștigată în prezent în vreme ce 21% s-ar răzgândi și dacă ar primi o majorare de doar 15%.
„Foarte interesant este faptul că vedem candidați cu o abordare din ce în ce mai matură. Astfel, chiar dacă simt că nu mai pot continua la actualul loc de muncă, aleg să nu mai aplice haotic, ci doar pentru posturile pentru care au experiență – situație valabilă pentru 40,5% din respondenți. Sunt în continuare și candidați care aplică la orice post disponibil găsesc, chiar dacă nu îndeplinesc criteriile necesare sau care își dau demisia și explorează apoi ce opțiuni au, însă numărul lor scade de la an la an”, mai spune Raluca Dumitra.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare