Sondaj eJobs: 7 din 10 companii dau beneficii de Crăciun angajaților. O treime dintre acestea au alocat un buget de peste 1.000 de lei / angajat
Data publicarii: 16-11-2022 | HR/CarierePotrivit celui mai recent sondaj realizat de eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România, 70% din companiile care au participat au declarat că în acest an vor oferi angajaților beneficii extrasalariale cu ocazia sărbătorilor de iarnă. Doar 7,5% au răspuns ferm că nu au bugetat o astfel de acțiune în vreme ce 22,5% nu știu încă dacă vor face sau nu ceva din acest punct de vedere.
De asemenea, 64,3% din respondenți au ales să își recompenseze angajații oferindu-le cel mai dorit tip de stimul și anume, premii în bani. Conform datelor furnizate de eJobs, 43% vor organiza petreceri de final de an pentru toată echipa în vreme ce aproape 30% dintre angajatori intenționează să achiziționeze coșuri cu produse specifice de sezon pentru toți angajații. Printre alte beneficii menționate de angajatori se mai regăsesc voucherele și tichetele cadou dar și zilele libere suplimentare, tombolele cu premii sau tichetele de vacanță.
„A devenit o tradiție ca finalul de an să fie marcat de angajatori cu astfel de recompense pentru angajați și, chiar dacă valoarea pachetelor oferite a fluctuat de la un an la altul, a rămas un obicei de la care companiile nu au abdicat nici măcar în anii mai dificili din punct de vedere economic. Ce am observat, de asemenea, este că rămâne relativ constantă predilecția pentru anumite tipuri de stimulente. Spre exemplu, primele în bani sunt cele mai apreciate de angajați și, prin urmare, rămân și cel mai des oferite”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs România.
Același sondaj consemnează faptul că o treime dintre companii intenționează să ofere pachete de sărbători de minim 1000 de lei pentru fiecare angajat în vreme ce 25% au alocat în medie, între 400 și 600 de lei în același scop. De asemenea, un sfert dintre respondenți (manageri de HR și manageri de departament) au declarat că vor avea în acest an bugete mai mari decât anul trecut pentru premiile de Crăciun în vreme ce 64,3% declară că bugetele au rămas la fel.
„Companiile măsoară constant nivelul de satisfacție a angajaților, iar unul dintre elementele pe care le urmăresc este legat de cum ar putea să crească motivația inclusiv folosind stimulente extrinseci, precum beneficiile. De aceea, i-am întrebat și ce ar oferi angajaților, dacă nu ar avea limită de buget, astfel încât să se diferențieze în piață ca un angajator dezirabil în această perioadă. 65% au pus pe primul loc salariile suplimentare pentru toți angajații, iar pe locul al doilea (menționat de 52,5% dintre manageri) se află săptămâna de lucru de patru zile, cu scurtarea programului la 32 de ore pe săptămână”, mai spune Ana Călugăru.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat de către eJobs în luna octombrie a acestui an pe un eșantion reprezentativ de 120 de respondenți din toate domeniile, manageri de HR, manageri de departament, team leader și antreprenori.
De asemenea, 64,3% din respondenți au ales să își recompenseze angajații oferindu-le cel mai dorit tip de stimul și anume, premii în bani. Conform datelor furnizate de eJobs, 43% vor organiza petreceri de final de an pentru toată echipa în vreme ce aproape 30% dintre angajatori intenționează să achiziționeze coșuri cu produse specifice de sezon pentru toți angajații. Printre alte beneficii menționate de angajatori se mai regăsesc voucherele și tichetele cadou dar și zilele libere suplimentare, tombolele cu premii sau tichetele de vacanță.
„A devenit o tradiție ca finalul de an să fie marcat de angajatori cu astfel de recompense pentru angajați și, chiar dacă valoarea pachetelor oferite a fluctuat de la un an la altul, a rămas un obicei de la care companiile nu au abdicat nici măcar în anii mai dificili din punct de vedere economic. Ce am observat, de asemenea, este că rămâne relativ constantă predilecția pentru anumite tipuri de stimulente. Spre exemplu, primele în bani sunt cele mai apreciate de angajați și, prin urmare, rămân și cel mai des oferite”, spune Ana Călugăru, Head of Communications în cadrul eJobs România.
Același sondaj consemnează faptul că o treime dintre companii intenționează să ofere pachete de sărbători de minim 1000 de lei pentru fiecare angajat în vreme ce 25% au alocat în medie, între 400 și 600 de lei în același scop. De asemenea, un sfert dintre respondenți (manageri de HR și manageri de departament) au declarat că vor avea în acest an bugete mai mari decât anul trecut pentru premiile de Crăciun în vreme ce 64,3% declară că bugetele au rămas la fel.
„Companiile măsoară constant nivelul de satisfacție a angajaților, iar unul dintre elementele pe care le urmăresc este legat de cum ar putea să crească motivația inclusiv folosind stimulente extrinseci, precum beneficiile. De aceea, i-am întrebat și ce ar oferi angajaților, dacă nu ar avea limită de buget, astfel încât să se diferențieze în piață ca un angajator dezirabil în această perioadă. 65% au pus pe primul loc salariile suplimentare pentru toți angajații, iar pe locul al doilea (menționat de 52,5% dintre manageri) se află săptămâna de lucru de patru zile, cu scurtarea programului la 32 de ore pe săptămână”, mai spune Ana Călugăru.
Sondajul amintit mai sus a fost realizat de către eJobs în luna octombrie a acestui an pe un eșantion reprezentativ de 120 de respondenți din toate domeniile, manageri de HR, manageri de departament, team leader și antreprenori.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare