Cushman & Wakefield Echinox: Investitorii privați, activi mai ales pe segmentul rezidențial, investesc acum și în proprietăți comerciale
Data publicarii: 28-11-2022 | ImobiliarePotrivit datelor publicate de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, achiziția de proprietăți generatoare de venituri reprezintă o opțiune din ce în ce mai populară în rândurile investitorilor privați români sau străini care intenționează să plaseze noi active. În această categorie intră și cei care până în urmă cu câțiva ani erau interesați mai degrabă de sectorul rezidențial unde ținteau achiziția de proprietăți așa-zise „trofeu”. Descoperim astfel o nouă abordare și un apetit din ce în ce mai mare pentru toate segmentele pieței, birouri, retail, hoteluri, industrie și așa mai departe.
Bugetele alocate pentru o singură proprietate încep în acest moment de la 2-3 milioane de euro și pot depăși 10-15 milioane de euro, în funcție de achiziție. Astfel, după ce pentru mult timp rezidențialele de lux și premium au reprezentat pentru acești investitori principalul tip de plasament pe piața imobiliară locală, pe fondul creșterii prețurilor pentru imobile invers proporțional cu chiriile, randamentele s-au diminuat.
”Această categorie de cumpărători de active imobiliare, pe care noi o numim private investors (investitori privați), acoperă un segment de piață pe care fondurile și investitorii instituționali au o expunere redusă, pentru că nu se încadrează în strategiile lor de achiziții. Astfel, fie că vorbim despre antreprenori care au lichidități disponibile din alte business-uri, fie de familii care investesc de mulți ani pe piața imobiliară, investitorii privați sunt extrem de activi și doar în ultimii trei ani au făcut achiziții care pot fi estimate la 200 milioane de euro,” spune Mihaela Pană, partner Residential Agency Cushman & Wakefield Echinox.
Acest tip de investitori nu au în general nevoie de finanțare deoarece dispun deja de lichidități suficiente și investesc nu doar în proiecte imobiliare rezidențiale ci și în produse care aduc venituri imediate precum spațiile comerciale, clădiri de birouri în zone foarte atractive din punct de vedere logistic. Aceștia acționează fie în nume propriu, fie în asociere cu fonduri de investiții private pentru a achiziționa produse sau proiecte diverse și mult mai valoroase decât bugetul de pornire.
”Am observat în timp o schimbare a focusului investitorilor privați, cererile acestora fiind tot mai diverse și având ca strategie diversificarea portofoliilor imobiliare. Mai mult decât atât, doar în ultimii doi ani, compania noastră a oferit consultanță pentru tranzacții de aproape 50 de milioane de euro, cea mai mare dintre acestea având ca obiect un portofoliu de spații de retail în București, în valoare de circa 20 de milioane de euro,” conchide Mihaela Pană.
Bugetele alocate pentru o singură proprietate încep în acest moment de la 2-3 milioane de euro și pot depăși 10-15 milioane de euro, în funcție de achiziție. Astfel, după ce pentru mult timp rezidențialele de lux și premium au reprezentat pentru acești investitori principalul tip de plasament pe piața imobiliară locală, pe fondul creșterii prețurilor pentru imobile invers proporțional cu chiriile, randamentele s-au diminuat.
”Această categorie de cumpărători de active imobiliare, pe care noi o numim private investors (investitori privați), acoperă un segment de piață pe care fondurile și investitorii instituționali au o expunere redusă, pentru că nu se încadrează în strategiile lor de achiziții. Astfel, fie că vorbim despre antreprenori care au lichidități disponibile din alte business-uri, fie de familii care investesc de mulți ani pe piața imobiliară, investitorii privați sunt extrem de activi și doar în ultimii trei ani au făcut achiziții care pot fi estimate la 200 milioane de euro,” spune Mihaela Pană, partner Residential Agency Cushman & Wakefield Echinox.
Acest tip de investitori nu au în general nevoie de finanțare deoarece dispun deja de lichidități suficiente și investesc nu doar în proiecte imobiliare rezidențiale ci și în produse care aduc venituri imediate precum spațiile comerciale, clădiri de birouri în zone foarte atractive din punct de vedere logistic. Aceștia acționează fie în nume propriu, fie în asociere cu fonduri de investiții private pentru a achiziționa produse sau proiecte diverse și mult mai valoroase decât bugetul de pornire.
”Am observat în timp o schimbare a focusului investitorilor privați, cererile acestora fiind tot mai diverse și având ca strategie diversificarea portofoliilor imobiliare. Mai mult decât atât, doar în ultimii doi ani, compania noastră a oferit consultanță pentru tranzacții de aproape 50 de milioane de euro, cea mai mare dintre acestea având ca obiect un portofoliu de spații de retail în București, în valoare de circa 20 de milioane de euro,” conchide Mihaela Pană.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall