Studiu Revolut: Românii au făcut 203 milioane de plăți către comercianți cu Revolut, în 2022. O tranzacție din patru - pentru alimente și produse de larg consum

Data publicarii: 15-02-2023 | Finante-Banci
Pe parcursul anului trecut, clienții Revolut din România au stabilit, potrivit unui studiu realizat chiar de furnizorul de servicii financiare, un record în ceea ce privește numărul de tranzacții realizate. Au fost înregistrate nici mai mult nici mai puțin de 203 milioane de tranzacții în 2022, cu 90% mai multe decât în anul precedent în condițiile în care și baza de clienți a crescut cu 67%. România, cu 2,5 milioane de clienți Revolut a devenit astfel a doua piață ca importanță, după Regatul Unit.

Studiul Revolut relevă de asemenea faptul că toate categoriile de cheltuieli au fost pe un trend ascendent în 2022 atât ca sumă totală cât și ca număr de tranzacții, în topul cheltuielilor intrând divertismentul (+37%), cumpărăturile (+34%) și restaurantele (+33%). Valoarea medie a tranzacțiilor realizate cu această superaplicație pe parcursul anului 2022 în medie a fost de 2181 de euro/utilizator, valoarea medie a tranzacțiilor individuale fiind de 18,3 euro/tranzacție.

Totodată, anul 2022 a reprezentat și anul în care Revolut și-a consolidat poziția de lider în materie de fintech-uri pe piața locală, aplicația fiind preferată de tot mai mulți români pentru gestionarea bugetului personal și al familiei, pentru achizițiile și cumpărăturile de zi cu zi, pentru călătorii sau pentru petrecerea timpului liber. Pe parcursul anului trecut, în medie, la fiecare trei zile, un utilizator mediu al Revolut a făcut o plată către un comerciant local sau din afara țării cu cardul fizic sau virtual, cu un device mobil sau direct din aplicație.

„Din datele agregate de super-aplicația financiară se poate vedea că, anul trecut, clienții Revolut din România au cheltuit cel mai mult la shopping (18% din suma totală a plăților către comercianți), procent inferior, totuși, celui înregistrat în 2021 de aceeași categorie de cheltuieli, care a reprezentat o cincime (20%) din suma totală a plăților către comercianți. Următoarele categorii de cheltuieli după ponderea deținută în volumul total al plăților au fost divertismentul (18%) și supermarketurile și magazinele alimentare (14%)”, se arată într-un comunicat oficial transmis de Revolut.

Astfel, un utilizator obișnuit din România a utilizat cardul sau aplicația Revolut cel mai des pentru a plăti cumpărături obișnuite de alimente și produse de larg consum (o medie de 39 de tranzacții anual). Bugetul s-a împărțit între acest tip de cheltuieli și divertisment sau turism, cel mai mic buget mergând către sănătate.

În topul comercianților după numărul de tranzacții realizate cu Revolut, pe primul loc se află Bolt (peste 3,3 milioane tranzacții), urmat de Uber (3,3 milioane tranzacții), Apple (3,1 milioane tranzacții), Carrefour (3 milioane tranzacții), Tazz (1,6 milioane tranzacții), Compania de transport local Cluj-Napoca (1,1 milioane tranzacții), Emag (1,1 milioane tranzacții), Google (1 milion tranzacții), McDonalds (960.000 tranzacții).