Studiu Deloitte: pretul produsului devine mai important pentru cumparatori decat marca. Forta de munca, inflatia si schimbarea comportamentului consumatorilor, provocarile anului 2023 pentru comercianti
Data publicarii: 27-04-2023 | EconomiePotrivit studiului Deloitte Retail Industry Outlook 2023, consumatorii vor acorda o importanță din ce în ce mai mare prețului produselor decât mărcii acestora, în acest an. Acest lucru se întâmplă ca urmare a presiunii crescânde pusă de inflație, prețurile la raft majorându-se semnificativ în ultima perioadă, pentru a compensa creșterea costurilor de producție. De asemenea, 70% dintre respondenți consideră că principala provocare a acestui an este gestionarea forței de muncă. Mai mult, aproape toți consideră că inflația va afecta profitabilitatea iar schimbarea comportamentului cumpărătorilor va avea consecințe directe asupra activității companiilor pe termen mediu.
Studiul amintit mai sus a fost realizat în Statele Unite pe baza unui sondaj la care au participat 50 de directori de companii de profil, persoane responsabile de deciziile strategice ale organizațiilor din care fac parte. 70% dintre aceștia reprezintă companii cu venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari.
Lanțul de aprovizionare reprezintă de asemenea o altă îngrijorare, 70% dintre respondenți considerând că persistența deficiențelor la acest nivel va afecta creșterea companiilor din domeniul retail în anul 2023. Astfel, pentru a face față tuturor provocărilor, comercianții vor fi nevoiți să își îmbunătățească infrastructura de comerț online, serviciile de livrare și de retur dar și să își dezvolte serviciile de vânzări și prin intermediul rețelelor sociale.
CUmpărătorii online au și ei așteptări din ce în ce mai mari cu privire la livrarea comenzilor, 80% dintre comercianți anunțând investiții masive în modernizarea lanțurilor de aprovizionare și distribuție în acest an. Peste 60% dintre respondenți au încredere că vor avea capacitatea de a le oferi clienților lor o experiență cursivă de cumpărare.
„Comerțul online câștigă tot mai mult teren și în țările europene, inclusiv România. Creșterea a accelerat în perioada pandemiei și, deși ulterior s-a temperat ușor, marcând dorința cumpărătorilor de a reveni fizic în magazine, cele mai recente date arată că, de fapt, viitorul comerțului este online. Conform Eurostat, în 2022, 64% dintre cetățenii Uniunii Europene au cumpărat produse sau servicii online, cu 1% peste nivelul din 2021. Cei mai activi în această direcție sunt tinerii între 25 și 34 de ani (87% au cumpărat online în 2022).
În România, procentul celor care cumpără online este de doar 46% din cetățeni, dar țara noastră se află printre statele UE cu cea mai mare viteză de creștere înregistrată în ultimii zece ani. Așadar, comercianții trebuie să se adapteze la această tendință și să ofere clienților servicii complexe, asociate comerțului online (modalități mai atractive de prezentare a produselor, procesarea rapidă a comenzilor, retur eficient), dat fiind că, cel puțin în UE, cumpărătorii aleg tot mai des produse din alte state membre”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Studiul amintit mai sus a fost realizat în Statele Unite pe baza unui sondaj la care au participat 50 de directori de companii de profil, persoane responsabile de deciziile strategice ale organizațiilor din care fac parte. 70% dintre aceștia reprezintă companii cu venituri anuale de peste 10 miliarde de dolari.
Lanțul de aprovizionare reprezintă de asemenea o altă îngrijorare, 70% dintre respondenți considerând că persistența deficiențelor la acest nivel va afecta creșterea companiilor din domeniul retail în anul 2023. Astfel, pentru a face față tuturor provocărilor, comercianții vor fi nevoiți să își îmbunătățească infrastructura de comerț online, serviciile de livrare și de retur dar și să își dezvolte serviciile de vânzări și prin intermediul rețelelor sociale.
CUmpărătorii online au și ei așteptări din ce în ce mai mari cu privire la livrarea comenzilor, 80% dintre comercianți anunțând investiții masive în modernizarea lanțurilor de aprovizionare și distribuție în acest an. Peste 60% dintre respondenți au încredere că vor avea capacitatea de a le oferi clienților lor o experiență cursivă de cumpărare.
„Comerțul online câștigă tot mai mult teren și în țările europene, inclusiv România. Creșterea a accelerat în perioada pandemiei și, deși ulterior s-a temperat ușor, marcând dorința cumpărătorilor de a reveni fizic în magazine, cele mai recente date arată că, de fapt, viitorul comerțului este online. Conform Eurostat, în 2022, 64% dintre cetățenii Uniunii Europene au cumpărat produse sau servicii online, cu 1% peste nivelul din 2021. Cei mai activi în această direcție sunt tinerii între 25 și 34 de ani (87% au cumpărat online în 2022).
În România, procentul celor care cumpără online este de doar 46% din cetățeni, dar țara noastră se află printre statele UE cu cea mai mare viteză de creștere înregistrată în ultimii zece ani. Așadar, comercianții trebuie să se adapteze la această tendință și să ofere clienților servicii complexe, asociate comerțului online (modalități mai atractive de prezentare a produselor, procesarea rapidă a comenzilor, retur eficient), dat fiind că, cel puțin în UE, cumpărătorii aleg tot mai des produse din alte state membre”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall