Cushman & Wakefield Echinox: Afacerile cumulate ale marilor rețele de retail au crescut cu 16,3% în 2022 vs 2021, avans peste rata medie anuală a inflației; vânzările de cosmetice, îmbrăcăminte și cele din restaurante și cafenele au crescut cel
Data publicarii: 23-06-2023 | EconomiePotrivit studiului Romania Retail Snapshot 2023 realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox în acest an, marile rețele de retail au înregistrat în anul 2022 o cifră de afaceri cu aproape 16,3% mai mare decât în anul precedent. Studiul a fost realizat pe baza rezultatelor financiare a 114 companii din 12 domenii diferite, toate segmentele analizate înregistrând creșteri față de anul 2021 în ceea ce privește cifra de afaceri. Cele mai mari creșteri au fost astfel raportate pe segmentul cosmeticelor (32,9%), restaurante și cafenele (32,5%) respectiv fashion (24,5%). Printre alte domenii analizate cu această ocazie regăsim DIY, Articole Sportive, Încălțăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Electro-IT, Magazine Specializate.
Cei 114 retailer analizați în studiul CWE cumulează o rețea de peste 6000 de magazine din toată țara, majoritatea dintre acestea funcționând în cadrul unor proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale. Acestea au raportat o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro. Prin comparație, cifra de afaceri raportată în anul 2021 a fost de 27,7 miliarde.
”Piața de retail din România a trecut în ultimii trei ani printr-o perioadă marcată de restricțiile impuse de pandemia Covid-19, restricții ce au dus inițial la închiderea și apoi la limitarea accesului în centrele comerciale, mai apoi existând o perioadă caracterizată prin creșterea galopantă a inflației, cu consecințe asupra puterii de cumpărare și implicit asupra consumului. Este impresionant așadar faptul că, pe fondul tuturor acestor probleme, fiecare din cele 12 segmente au reușit să performeze mai bine în 2022 față de 2019, anul premergător crizei sanitare. De asemenea, dacă analizăm datele din perioada 2019 - 2022, creșterea medie anuală a cifrelor de afaceri aferente marilor rețele de retail a fost de 11,7%, în condițiile în care rata medie anuală a inflației în acest interval a fost de 7,1%. Retailul a continuat și în 2022 să aibă o contribuție importantă la creșterea și formarea PIB-ului, aspect pe care l-am observat și în primul trimestru al acestui an,” spune Vlad Săftoiu, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.
Majorarea veniturilor obținute de retailerii din România a fost obținută în anul 2022 în parte de deschiderile de noi magazine dar și de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice după eliminarea tuturor restricțiilor impuse pe perioada pandemiei de Covid-19. Extinderile amintite mai sus au fost favorizate și de investițiile dezvoltatorilor de retail, aceștia finalizând în perioada 2019 - 2022 39 de proiecte reprezentând peste jumătate de milion de metri pătrați de noi spații de retail.
Cei 114 retailer analizați în studiul CWE cumulează o rețea de peste 6000 de magazine din toată țara, majoritatea dintre acestea funcționând în cadrul unor proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail sau galerii comerciale. Acestea au raportat o cifră de afaceri cumulată de 32,3 miliarde de euro. Prin comparație, cifra de afaceri raportată în anul 2021 a fost de 27,7 miliarde.
”Piața de retail din România a trecut în ultimii trei ani printr-o perioadă marcată de restricțiile impuse de pandemia Covid-19, restricții ce au dus inițial la închiderea și apoi la limitarea accesului în centrele comerciale, mai apoi existând o perioadă caracterizată prin creșterea galopantă a inflației, cu consecințe asupra puterii de cumpărare și implicit asupra consumului. Este impresionant așadar faptul că, pe fondul tuturor acestor probleme, fiecare din cele 12 segmente au reușit să performeze mai bine în 2022 față de 2019, anul premergător crizei sanitare. De asemenea, dacă analizăm datele din perioada 2019 - 2022, creșterea medie anuală a cifrelor de afaceri aferente marilor rețele de retail a fost de 11,7%, în condițiile în care rata medie anuală a inflației în acest interval a fost de 7,1%. Retailul a continuat și în 2022 să aibă o contribuție importantă la creșterea și formarea PIB-ului, aspect pe care l-am observat și în primul trimestru al acestui an,” spune Vlad Săftoiu, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.
Majorarea veniturilor obținute de retailerii din România a fost obținută în anul 2022 în parte de deschiderile de noi magazine dar și de o revenire puternică a vânzărilor în magazinele fizice după eliminarea tuturor restricțiilor impuse pe perioada pandemiei de Covid-19. Extinderile amintite mai sus au fost favorizate și de investițiile dezvoltatorilor de retail, aceștia finalizând în perioada 2019 - 2022 39 de proiecte reprezentând peste jumătate de milion de metri pătrați de noi spații de retail.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate