3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
Data publicarii: 30-05-2025 | EconomieÎn ciuda avansului rapid al digitalizării în industria serviciilor financiare, asigurările nu sunt încă o opțiune firească pentru cumpărăturile online ale Generației Z, potrivit unui sondaj realizat de Allianz-Țiriac. Deși tinerii sunt familiarizați cu comerțul electronic și își petrec o mare parte a timpului în mediul digital, 3 din 5 nu au achiziționat niciodată o asigurare complet digitală. Totuși, aproximativ 20% dintre aceștia iau în calcul această opțiune în viitorul apropiat, cu condiția ca experiența digitală să fie simplă, transparentă și personalizată.
Reținerea față de achiziția online de produse de asigurare provine în principal din lipsa de încredere în claritatea informațiilor disponibile pe internet și din dorința de a discuta cu un consultant financiar înainte de a lua o decizie. Deși aproape 85% dintre respondenți dețin cel puțin o poliță, 1 din 3 recunoaște că a amânat achiziția unei asigurări online tocmai din cauza temerii că nu ar înțelege toate detaliile produsului.
Allianz-Țiriac răspunde acestor nevoi prin dezvoltarea unor soluții digitale rapide și accesibile, cum este cazul produsului My Protect – prima poliță de viață 100% online, cu preț fix, care poate fi achiziționată în câteva minute și la un cost anual foarte redus. Compania raportează o creștere de 19% a vânzărilor online în 2024, impulsionată în principal de polițele auto, dar și de o creștere accentuată în zona asigurărilor de viață digitale.
Consumatorii pun accent pe un proces de achiziție fără birocrație (42,8%), pe claritatea informațiilor (27,5%), pe simplitatea produselor și prețuri accesibile (26,7%), dar și pe opțiuni de personalizare (16,6%). În plus, aproape două treimi dintre tinerii din Generația Z consideră că digitalizarea trebuie să se extindă în toate etapele relației cu asigurările – de la cumpărare la administrarea poliței și solicitarea beneficiilor. Există și o deschidere semnificativă față de utilizarea inteligenței artificiale în aceste procese, atâta timp cât există în continuare posibilitatea intervenției umane.
Sondajul a fost realizat în aprilie 2025 pe un eșantion de 1.011 utilizatori de internet din România, preponderent cu vârste între 18 și 44 de ani și cu venituri lunare de peste 4.000 de lei, evidențiind tendințele de consum digital într-un sector tradițional perceput ca fiind complex și dificil de abordat fără asistență specializată.
Sursa: comunicat de presa Allianz-Țiriac
Reținerea față de achiziția online de produse de asigurare provine în principal din lipsa de încredere în claritatea informațiilor disponibile pe internet și din dorința de a discuta cu un consultant financiar înainte de a lua o decizie. Deși aproape 85% dintre respondenți dețin cel puțin o poliță, 1 din 3 recunoaște că a amânat achiziția unei asigurări online tocmai din cauza temerii că nu ar înțelege toate detaliile produsului.
Allianz-Țiriac răspunde acestor nevoi prin dezvoltarea unor soluții digitale rapide și accesibile, cum este cazul produsului My Protect – prima poliță de viață 100% online, cu preț fix, care poate fi achiziționată în câteva minute și la un cost anual foarte redus. Compania raportează o creștere de 19% a vânzărilor online în 2024, impulsionată în principal de polițele auto, dar și de o creștere accentuată în zona asigurărilor de viață digitale.
Consumatorii pun accent pe un proces de achiziție fără birocrație (42,8%), pe claritatea informațiilor (27,5%), pe simplitatea produselor și prețuri accesibile (26,7%), dar și pe opțiuni de personalizare (16,6%). În plus, aproape două treimi dintre tinerii din Generația Z consideră că digitalizarea trebuie să se extindă în toate etapele relației cu asigurările – de la cumpărare la administrarea poliței și solicitarea beneficiilor. Există și o deschidere semnificativă față de utilizarea inteligenței artificiale în aceste procese, atâta timp cât există în continuare posibilitatea intervenției umane.
Sondajul a fost realizat în aprilie 2025 pe un eșantion de 1.011 utilizatori de internet din România, preponderent cu vârste între 18 și 44 de ani și cu venituri lunare de peste 4.000 de lei, evidențiind tendințele de consum digital într-un sector tradițional perceput ca fiind complex și dificil de abordat fără asistență specializată.
Sursa: comunicat de presa Allianz-Țiriac
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an