Rata de succes a afacerilor in franciza derulate in Romania a fost de 89% anul trecut
Data publicarii: 20-02-2007 | Afaceri
Rata de succes a afacerilor in sistem franciza derulate anul trecut in Romania a fost de 89%, rata intalnita si in celelalte tari din Comunitatea Europeana, a declarat directorul Asociatiei Retelelor de Franciza din Romania, Razvan Blid. "Rata de succes se refera la afacerile in franciza care raman deschise si peste cel putin trei ani de la lansare. Din aceasta perspectiva, procentul de 89% situeaza Romania la acelasi nivel cu celelalte tari din Comunitatea Europeana", a precizat Razvan Blid.
Retelele de franciza din Romania au obtinut in 2006 o cifra de afaceri de peste un miliard de euro, in crestere cu 12% fata de 2005 cand cifra de afaceri a fost de 890 milioane euro, potrivit lui Razvan Blid.
Cifra de afaceri a fost realizata de 285 de marci prezente in Romania, 65% din aceasta cifra fiind generata in Bucuresti. Pentru 2007, cifra de afaceri e estimata sa depaseasca 1,5 miliarde euro, a mai spus Blid.
In prezent, in Romania sunt 900 de achizitori de francize, in timp ce Ungaria are peste 400 de modele de franciza, iar Franta are peste 900.000 de francizati.
In acest moment 47 de marci romanesti vand francize, iar sase dintre ele s-au dezvoltat regional si functioneaza peste hotare, iar printre ele se numara Romstal, Mobexpert, Jolidon si Leonardo. Doi dintre marii francizori care vor intra in Romania in acest an sunt Ikea si Starbucks.
Razvan Blid a precizat ca in Romania, pretul mediu pentru achizitionarea unei francize, cuprinzand atat taxa de intrare in franciza, cat si investitia ulterioara, este in jurul a 100.000 - 150.000 euro. Cele mai ieftine francize sunt oferite de Fornetti, in jur de 7.000 euro, iar cea mai scumpa e Zara, cu o taxa de intrare de un milion de euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități